Strona 5 z 7

Ciągle krzywiące sie tarcze

: śr paź 29, 2014 22:24
autor: JackMK4
nikt nie posiada takiej wiedzy?

Re: Ciągle krzywiące sie tarcze

: śr paź 29, 2014 22:43
autor: piter007i
sprawdz w jakims manualu lub np. 'sam naprawiam' ew. sprawdze Ci jak bede na komputerze. z drugiej strony dopuszczalna granica bedzie pewnie podobna dla samochodow os. o.podobnych gabartyach do mk4. wgoogluj po prostu

Ciągle krzywiące sie tarcze

: czw paź 30, 2014 08:22
autor: JackMK4
ludzie piszą o warościak ok 0.03 - 0.01 mm więc po prostu nie mam pewności czy to może pogiąć mi znowu nowe tarcze

Ciągle krzywiące sie tarcze

: czw paź 30, 2014 11:00
autor: JackMK4
a może inaczej jak wy wiedzieli byście że macie takie bicie na piaście u siebie zakładali byście nowe tarcze?

Re: Ciągle krzywiące sie tarcze

: czw paź 30, 2014 13:29
autor: piter007i
no jesli jest faktycznie taka granica tolerancji to miesci sie :)

Ciągle krzywiące sie tarcze

: pt paź 31, 2014 00:23
autor: JackMK4
no właśnie jeśli :) bez faktycznych danych ani rusz :P

Ciągle krzywiące sie tarcze

: sob gru 13, 2014 15:15
autor: ato
U mnie oczywiście też się krzywią tarcze 280. Zakupiłem brembo + ferodo po 1000 km bije, założyłem ATE + ATE (ze sklepu stacjonarnego) wali (obchodziłem się z hamowaniem jak z jajkiem), przetoczyłem ponownie brembo znowu bije, zakupiłem mikoda + breck - bije (ale mniej jak na tamtych !) i tak jeżdżę od paru lat ale trochę mnie to wkurza. Zmieniałem felgi, opony. Najmocniej bije tak jak pisaliście przy delikatnym hamowaniu (nauczyłem się hamować silnikiem). Miałem sprawdzane piasty i według serwisu Bosch mieszczą się w normie ale nie pamiętam ile miały (a było to parę lat temu). Tak się zastanawiam czy coś z tym zacząć działać ponownie. Czy wymienić na 288 czy modzić z obecnymi. Tarcze wymieniał mi kolega mechanik, stałem koło niego i też się z nimi pieścił wszystko wyczyścił dokładnie i pupa.

Dodam jeszcze, że szczególnie rano przez 2-3 hamowania nie czuję bicia. Klocki u mnie się szklą.. Tylne tarcze dziwnie się ścierają, nie ma gładkiej powierzchni w miejscu w którym klocek styka się z tarczą. Siła hamowania sprawdzona i jest idealnie. Miałem dwa razy problem z "szuraniem" tylnych klocków o tarczę ze względu na te właśnie dziwne nierówne ścieranie się powierzchni tarczy. Mam porównanie w dwóch innych autach, jedno z przebiegiem ponad 400 tys. km tarcze są idealnie gładkie zarówno z przodu jak z tyłu a mają przebieg ponad 100 tys.

Ciągle krzywiące sie tarcze

: ndz gru 14, 2014 06:12
autor: Michał_1977
ato, nie wiem jak Brembo i Ferodo mają się do siebie,ale jak miałem zestaw tarcze TRW i klocki Ferodo,to piszczały jak diabli i zaraz wywaliłem te klocki zastępując je także TRW.
Więc może tutaj jest przyczyna-twardy klocek,słabsze hamowanie,dużo większy nacisk trzeba wywierać na pedał,a co za tym idzie-tarcza bardziej się nagrzewa i przez to ją wichruje :bajer:
Odkąd jeżdżę na TRW + TRW,mam święty jedyny spokój,nic nie tłucze,nie wibruje,nie podskakuje :grin:

Re: Ciągle krzywiące sie tarcze

: ndz gru 14, 2014 11:05
autor: piter007i
Ja niedługo będę przetaczal bijące tarcze po swapie na 288 (tyle ze na samochodzie). Teoretycznie ma wyeliminować problem, nawet gdyby biła piasta. Dam znać jak będzie po zabiegu klocki i tarcze ate .
O trw natomiast nie krążą u mnie wśród znajomych dobre opinie...

Wysłane z mojego JY-G4

Ciągle krzywiące sie tarcze

: ndz gru 14, 2014 15:22
autor: Michał_1977
piter007i pisze:O trw natomiast nie krążą u mnie wśród znajomych dobre opinie...
A to dlaczego? Możesz wrzucić jakieś info? :bajer:

Ciągle krzywiące sie tarcze

: ndz gru 14, 2014 18:43
autor: ato
Na Passacie mam 312 TRW klocki i tarcze i jest idealnie. Miałem styczność z różnymi autami ale tylko mój kochany Gofer tak krzywi tarcze :grin: Piter007i ile Cię kosztował cały komplecik do zmiany na większe ? Brałeś sprawdzone po znajomości czy wertowałeś Allegro ? Dodam jedynie, że na Mikoda + breck nie czuję tak mocno bicia jak na tamtych bardziej firmowych ale hamowanie jest lipne.

Re: Ciągle krzywiące sie tarcze

: ndz gru 14, 2014 21:24
autor: piter007i
Ojciec ma zestaw trw i pylą niemiłosiernie, tyle że akurat we fiacie.
Dobry kumpel (mój mechanik) mówi ze właśnie w mk4/a3/1M trw na przodzie bardzo często się krzywi, teraz poleca jedynie ate.

A mój zestaw do przekładki na 288... Kupiłem za 170 PLN... Z wszystkich części i zostaje Ci tylko zacisk, jarzmo i zwrotnica... Które spokojnie można doczyscic, łożyska, gumy tloczkkow tarcze klocka i śruby mocujące i tak pasuje wsadzić nowe, same tłoczki możesz przełożyć z FS III... Mnie jedynie gość przysłał 1 zwrotnice z uwalonym gniazdem do ABS wiec dokupilem jeszcze jedna gołą...
Zestawy naprawcze ok 40zl, 2 łożyska fag 110, śruby 10, smar, tarcze klocki 450, zwrotnice z 200...
Plus ze zawsze możesz opchnac stare dalej w świat...

Wysłane z mojego JY-G4

Ciągle krzywiące sie tarcze

: pn gru 15, 2014 07:48
autor: Michał_1977
piter007i pisze:Ojciec ma zestaw trw i pylą niemiłosiernie
Owszem,może i pylą,ale jak coś się ściera,to i pył ma prawo powstać. Zależy Ci na dobrym hamowaniu i życiu,czy bez wzgledu na wszystko,tylko na błyszczących felgach? :chytry:
Zakładasz twarde klocki,mniej pylą,ale depczesz po pedale 2x mocniej i powstaje 2x więcej ciepła,a za chwilę może jakaś kałuża się pojawi pod kołem....upssss....była sobie dobra tarcza...
piter007i pisze:Dobry kumpel (mój mechanik) mówi ze właśnie w mk4/a3/1M trw na przodzie bardzo często się krzywi
Powiedz mu niech się przekwalifikuje,albo przynajmniej niech przestanie brednie opowiadać.
Założyłem komplety TRW sobie,bratu w A3,siostrze w mk4 i dziesiątkom klientów,którzy do mnie przyjeżdżają i jakoś nikt mi do warsztatu nie przyjechał marudzić,że mu coś bije przy hamowaniu.
Części kupuję w sprawdzonym sklepie na mieście,a nie w necie gdzie można kupić heble TRW,które z prawdziwym TRW nie mają nic wspólnego.No,może poza samą nazwą na pudełku :chytry:
Ktoś kto szuka oszczędności kupuje w necie,bo taniej jest,ale później właśnie takie kwiatki z tego wyrastają. To tak jak z olejem Castrol,myślisz że po co na allegro goście skupują puste opakowania po tym oleju? :bajer:

Re: Ciągle krzywiące sie tarcze

: pn gru 15, 2014 09:56
autor: ato
Michał_1977 pisze:
piter007i pisze:Ojciec ma zestaw trw i pylą niemiłosiernie
Owszem,może i pylą,ale jak coś się ściera,to i pył ma prawo powstać. Zależy Ci na dobrym hamowaniu i życiu,czy bez wzgledu na wszystko,tylko na błyszczących felgach? :chytry:
Zakładasz twarde klocki,mniej pylą,ale depczesz po pedale 2x mocniej i powstaje 2x więcej ciepła,a za chwilę może jakaś kałuża się pojawi pod kołem....upssss....była sobie dobra tarcza...
Dokładnie, TRW pyli ale hamowanie jest super. Na tych moich Mikoda + Breck (twarde strasznie) prawie wcale felg nie mam zapylonych a klocek bardzo wolno się ściera.