2 razy bardziej gorąca felga tylna od drugiej

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

majuDJ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: ndz sty 16, 2011 00:30

2 razy bardziej gorąca felga tylna od drugiej

Post autor: majuDJ » czw sie 08, 2013 23:35

Opiszę cały problem. Byłem w Warszawie, tam nagle starł mi się do gołej blachy jeden klocek w prawym tylnym kole, w drugim było jeszcze jakieś ok 0,5cm do końca. A ten drugi starł się nagle, jak bym zdarł za jednym hamowaniem ostrzejszym 0,5cm kocka. Byłem zmuszony wracać i nie mogłem wymienić klocków i tarcz na miejscu. Przejechałem jakieś 350km, metal tarł o metal, ale jechałem bardzo delikatnie i powoli byle dojechać. Zauważyłem, że za każdym razem jak hamowałem to prawe tylne koło tarło metal o metal jeszcze jakiś kawałek i cichło ( chyba nie odbijało lub się coś zapiekło).

Podjechałem do mechanika kupiłem dwie tarcze tylne Skody, klocki włoskiej firmy LPR wymienił i myślałem, że będzie po problemie.
Odebrałem auto pojechałem na miasto zrobiłem z jakieś 15km, max zatrzymałem się na 4 skrzyżowaniach przyhamowałem na 2 rondach, i jakieś 2,5km przejechałem z prędkością 90km/h wysiadam z auta a tu smród spalenizny dym unosi się z prawego tylnego, od palących się klocków a tarcza cała prawie czerwona. Właśnie wydawało mi się, że auto było nieco zamulone.

Wiec pojechałem znowu do mechanika zostawiłem mu auto wróciłem i miał sprawdzić i przeczyścić tłoczek czy coś takiego bo mogło się zapiec. Odebrałem znowu auto ta sama trasa jakieś 15km po mieście, auto jakieś zrywniejsze, ale wysiadam czuć jeszcze lekki swąd spalenizny tarcze nie są już czerwone, ale różnica w temperaturze felgi jest powiedziałbym 2 krotna. Tylna lewa felga jest ciepła, a tylna prawa tam gdzie był niby tłoczek czyszczony jest gorąca aż parzy :( a to tylko 15km po małej mieścinie.

Czyli mam rozumieć, że dalej coś jest nie tak? Czy nagle koło z przesmarowanym tłoczkiem zaczęło 2 razy mocniej hamować od drugiej strony i temperatura jest dlatego 2 razy wyższa. Co mam zrobić kupić nowy tłoczek z uszczelkami http://allegro.pl/reperaturka-tloczek-s ... 65217.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Czy problem może być gdzieś indziej?
Gdzie się najlepiej udać by rozwiązać problem na szarpaki do okręgowej stacji kontroli pojazdu?



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

2 razy bardziej gorąca felga tylna od drugiej

Post autor: Shmatan » pt sie 09, 2013 13:50

Jeżeli coś takiego się dzieje to obowiązkowo kupuje się 2 zestawy naprawcze, rozbiera zaciski, zakłada nowe uszczelki i jeżeli jest to wymagane to tłoczki, czyści się prowadnice i dopiero składa wszystko do kupy. O1 to konstrukcyjnie mk4 więc nie wydaje mi się żeby tutaj był jakiś poważny problem z hamulcami - 3 lata temu zrobiłem im takie spa i od tamtej pory tylko jedna linka jest do wymiany (ciężko chodzi i z nią zacisk nie odbija).



Gnolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: śr sty 27, 2010 18:40
Lokalizacja: Uk

2 razy bardziej gorąca felga tylna od drugiej

Post autor: Gnolf » pt sie 09, 2013 17:43

nic nie kombinuj ,jedz do tego majstra ,niech dziala w ramach reklamacji,badz obecny przy tej naprawie i dopiero jesli sie okaze ze to tloczek badz gumki,dopiero kupuj



majuDJ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: ndz sty 16, 2011 00:30

2 razy bardziej gorąca felga tylna od drugiej

Post autor: majuDJ » pt sie 09, 2013 18:46

Nie miałem nerwów do tego majstra, byłem już raz z reklamacją to przetrzymywał 2 dni dopiero po kilku telefonach pod koniec 2 dnia raczył powiedzieć, że poprawił. Pojechałem, dziś do innego podniósł auto na podnośniku hydraulicznym i zakręcił kołem i koło prawie nie dało się ruszyć, podłubał , pogrzebał czymś psyknął wydmuchał rdze sprężonym powietrzem i koło się kręci, bez oporu. Natomiast tamten po reklamacji trzymał 2 dni auto i nawet tego nie sprawdził. Zapłaciłem za usługę 30zł i mam po problemie w ciągu 15minut .

Rozkręcił śrubę zaznaczoną niebieskim kolorem na fotce i tam czyścił bo tam trzymało. Nie wiem jak to fachowa się nazywa.
Zasugerował mi, że tam koło linki hamulca ręcznego powinna być taka sprężyna rozprężająca (coś jak ta na zdjęciu obcinaka, zaznaczona tam czerwonym kolorem wchodzą w tą jedna i drugą dziurkę. Czy to jego błędne domysły. Znowu u Cedrycha niczego takiego nie ma tam.

Obrazek

Obrazek



jointone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 17:58

2 razy bardziej gorąca felga tylna od drugiej

Post autor: jointone » pt sie 09, 2013 20:47

Blokuje ci reczny hamulec z powodu rdzy/brudu ktory zebral sie pod ta dzwignia widoczna na twoim rysunku. Sprezynke nie wszytskie modele VW posiadaly w standardzie. Mozesz sobie taka dokupic i bedzie ci dociagala dzwignie do ogranicznika i reczny nie bedzie juz sie blokowal. Koszt tych sprezynek w ASO to 10zl za jedna, troche drogo ale poza ASO nie dostaniesz raczej tego. Tak wyglada ta sprezynka: Obrazek

Polecam temat: viewtopic.php?f=183&t=392798" onclick="window.open(this.href);return false;



majuDJ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: ndz sty 16, 2011 00:30

2 razy bardziej gorąca felga tylna od drugiej

Post autor: majuDJ » pt sie 09, 2013 21:25

Dokupię, tylko przydałby się numer części do prawej i lewej strony, bo chyba nie są takie same.



jointone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 17:58

2 razy bardziej gorąca felga tylna od drugiej

Post autor: jointone » pt sie 09, 2013 21:35

7M0 615 295
7M0 615 296

Pierwszy czlon moze sie roznic tj. za M moze byc H bo jakas zmiana była. Jak podasz te numery to nie powinno byc problemu



Gnolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: śr sty 27, 2010 18:40
Lokalizacja: Uk

2 razy bardziej gorąca felga tylna od drugiej

Post autor: Gnolf » pt sie 09, 2013 22:06

sama sprezyna jest elementem wspomagajacym,to psikanie jakims smarem pomoze ale na krotko,zeby bylo dobrze trzeba sie dostac do wnetrza zacisku i tam czyscic sworzen recznego,wtedy jest szansa ze to dluzej pochodzi



jointone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 17:58

2 razy bardziej gorąca felga tylna od drugiej

Post autor: jointone » pt sie 09, 2013 22:51

Albo szansa ze wyczysci rdze i zacisk zacznie leciec. Nowy/regenerowany zacisk dostępny w cenie od 180zl(przy zwrocie starego) np. http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-tole ... 56484.html" onclick="window.open(this.href);return false; - bez sprezynek, jak kupisz sprezyny teraz to przelozysz do nowego ;]



majuDJ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: ndz sty 16, 2011 00:30

2 razy bardziej gorąca felga tylna od drugiej

Post autor: majuDJ » pt sie 09, 2013 22:57

Jak się znowu zapiecze to się kupi nowy sworzeń za 50zł :)



Gnolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: śr sty 27, 2010 18:40
Lokalizacja: Uk

2 razy bardziej gorąca felga tylna od drugiej

Post autor: Gnolf » sob sie 10, 2013 00:08

po pierwsze nie 180 tylko 195 a z transportem ponad 200,po drugie,nie jestem pewien czy sworzen wystepuje jako osobna czesc,raczej nie,po trzecie trzeba umiec zregenerowac sworzen ,co nie polega na oczyszczeniu go z rdzy oczywiscie ,tylko albo na napawaniu chromu albo na tulejowaniu tuleja z nierdzewki,w drugim przypadku sworzen staje sie niesmiertelny a koszt tej zabawy jest zdecydowanie mniejszy niz zakup tego zacisku z allegro



jointone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 17:58

2 razy bardziej gorąca felga tylna od drugiej

Post autor: jointone » sob sie 10, 2013 00:32

Gnolf, jak nie umiesz korzystac z wyszukiwarki na allegro to nie komentuj. Napisalem ze zaczynaja sie od 180 i tak jest. Wkleilem pierwszy lepszy link z cena 195, ale to nie znaczy, że nie ma dostępnych w cenie 180+15 wysyłka, kapejszyn?
Zastanawiam sie jeszcze jaki bedzie ten zdecydowanie mniejszy koszt wykonania tej usługi? 50?100? plus zestaw naprawczy? a moze zadarmo ci ktos robi? niestety nie wszyscy maja mozliwosc naspawania chromu...



Gnolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: śr sty 27, 2010 18:40
Lokalizacja: Uk

2 razy bardziej gorąca felga tylna od drugiej

Post autor: Gnolf » sob sie 10, 2013 22:58

jointone,po pierwsze to chrom sie napawuje a nie naspawuje,po drugie sa firmy ktore wykonuja takie uslugi,po trzecie podalem mozliwosc wykonania tulejowania sworznia ktory to zabieg tez da sie wykonac taniej niz kupno calego zacisku kapejszyn?



jointone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 17:58

2 razy bardziej gorąca felga tylna od drugiej

Post autor: jointone » sob sie 10, 2013 23:52

Jak zwykle zero konkretów, tylko kąsanie - po co żeby być fajniejszy? żeby mieć racje?
Rozumiem, że allegro juz przejrzałeś bo już nie marudzisz w tym temacie - progresujesz. Po drugie nie musisz ciągle podkreślać, że wyjdzie taniej - cena jedyne kryterium? jak tak to nie mamy o czym rozmawiać. Po trzecie nic nie napisałeś ile to może kosztować - paplanie bez konkretów możesz sobie odpuścić. I nie pisz znowu, że będzie taniej....

Teraz konkrety:
Pewnie mechanior wezmie za to minumum stówke(wyjecie zacisku, rozłożenie zacisku, tulejowanie, złożenie zacisku, zamontowanie zacisk, odpowietrzenie) + zestaw naprawczy(bo na starych uszczelkach nie powinno się składać), więc ile zaoszczędze 50zl? Jaka mam gwarancje ile to pochodzi? Dajesz gwarancje jak w sklepie? Ilu jest takich mechaniorów co daje gwarancje?

Żeby było jasne też nie jestem fanem wymieniania wszystkiego na nowe, ale w tym przypadku biorąc pod uwagę koszty i jakość, dla mnie wybór jest prosty. Z mojej strony koniec, każdy robi jak chce. Pozdro



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości