Strona 1 z 2

Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?

: pn mar 09, 2015 14:22
autor: yogi_ziom
Przymierzam się do swapa hamulców 312/256 do mojego MK4. Zaciski zostały wypiaskowane i pomalowane proszkowo. Zakupiłem kompletne zestawy naprawcze autofrena (z cylinderkami) i teraz trzeba to poskładać.
Zamówiłem sobie smar ATE Plastilube, żeby na nim sobie wszystko poskładać, ale im więcej czytam, tym mam mniejsze przekonanie... W jednym miejscu czytam, że można nim smarować cylinderki w innym, że w żadnym wypadku nie wolno i nie powinien mieć styczności z płynem hamulcowy... Awaryjnie do cylinderków zamówiłem teraz ATE Brake Cylinder Paste i najprawdopodobniej tym posmaruje sobie cylinderki.
W takim razie plastilube miał pójść do posmarowania prowadnic, ale tutaj też robi się problem - na niektórych stronach jest adnotacja, że nie wolno smarować nim elementów gumowych. O ile tylne zaciski (Lucas) pracują metal-metal, a tyle przednie zaciski (Ate) pracują metal-guma :banghead: w takim razie do przodu też się nie nadają?
Troche to debilne, że firma wypuszcza smar do hamulców, którego nie można zastosować w ich własnych zaciskach...

Ktoś mógłby rozwiać moje wątpliwości, jakiego smaru użyć do czego? Dodatkowo znalazłem gdzieś smar miedziany, kupiłem jeszcze jakiś silikonowy i chyba grafitowy, więc w razie czego jest czym się smarować :)
Z góry dzięki za pomoc.

Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?

: wt mar 10, 2015 01:06
autor: Tominator
Do tloczka i innych elementow majacych styk z plynem hamulcowym jest inny smar, do prowadnic jest inny smar, jeżeli masz abs lub czujnik zurzycia klockow to jeszcze inny smar - nie miedziany. Niby proste ale ludze to olewaja i szybko po pewnym czasie nowy zacisk zregenerowany przez ludzi nieudolnych nie nadaje sie do uzytku. Masz powyzej wszystko czego potrzebujesz.

Re: Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?

: wt mar 10, 2015 11:45
autor: yogi_ziom
No teoretycznie mam wszystko, ale ponoć nie powinno się stosować miedzianego przy prowadnicach, jak pracują w gumie. Yhh... ze wszystkim problemy.
Cylinderki pójdą na ATE Brake Cylinder Paste,
Tylne prowadnice na ATE Plastilube - jedyna wątpliwość, to czy gumowej osłonie prowadnic nic nie będzie, bo niby nie stosować na gumę.
Przednie prowadnice zrobię albo na tym samym, co cylinderki, jako że nie niszczy gumy, albo gdzieś doczytałem, że smar ceramiczny jest do tego bardzo dobry i nie powinien negatywnie wpływać na gumę, no i jest odporny na temperaturę. Na który lepiej złożyć? Bo silikonowy to raczej odpada, ze względu na temperatury, a miedziany ze względu na gumę, czujniki abs i czujnik zużycia klocka.

Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?

: wt mar 10, 2015 14:04
autor: Tominator
Dobra napisze Ci konkretnie bo juz nie mam zdrowie tyle czytac
ATE Brake cylinder - wewnetrzny pierscien oslony tloka, pierscien uszczelniajacy, wewnetrzna powierzchnie cylindrai zewnetrzna tloka zacisku
ATE Plastilube - do jarzm i prowadnic, scianek otworu montazowego czujnika abs, scianki gniazda w zwrotnicy, prowqdnice w uchwycie zacisku hamulcowego

Re: Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?

: wt mar 10, 2015 14:37
autor: yogi_ziom
Zgadzam się, tylko czy nic się nie stanie z gumowymi gniazdami prowadnic z przodu? Ate napisało na opakowaniu plastilube, żeby nie smarować gum - tutaj mam właśnie wątpliwości.
Przepraszam, że tak męczę temat, ale chciałbym zrobić to raz a porządnie.

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Patapalka

Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?

: czw paź 29, 2015 10:04
autor: VWiater
Ja składam prowadnice zacisku na towocie i zawsze zapieka. Na czym złożyć te prowadnice zacisku(gumowa osłona-tulejka metalowa)?

EDIT. Doczytałem się, że dobry będzie ATE Plastilube lub CRC Bräklube lub TRW PFG106, prawda to?

Re: Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?

: czw paź 29, 2015 10:53
autor: yogi_ziom
Tak.

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Patapalka

Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?

: czw paź 29, 2015 11:31
autor: VWiater
Obrazek

1. A czym różni się ATE PLASTILUBE od ATE BREMSZYLINDER?
Dobrze rozróżniam że Plastilube jest do prowadnic zacisków(gumowa osłona-metalowa tulejka, zielony kolor na zdjęciu) oraz do wciskania tłoczków po regeneracji i wymianie gumek na nich, a Bremszylinder do posmarowania połączeń zacisk-klocek oraz klocek-rant tłoczka(niebieski kolor na zdjęciu)?

2. A smarować popularnym smarem miedzianym/miedziowym połączenie klocek-jarzmo(kolor czerwony na zdjęciu) czy tylko doczyścić wystarczy? I połączenie piasta-tarcza?

A i chodzi o Golfa MKII 1.3KAT 89r. zacisk ATE, ale myślę, że rodzaj smaru jest w każdym zacisku ten sam stosowany nie ważne czy mk2 czy mk4.

Ogólnie, to wg etki to prowadnica zacisku składa się z gumowej osłony, teflonowej tulejki i metalowej tulejki, ale u mnie już dawno nie ma tej teflonowej, bo doczytalem sie na forum, ze przez nia sie zapieka. Tak jak pisalem wczesniej probowalem juz z towotem i dorobilem sobie nawet korki na te gumki zeby piach nie wszedl, ale tez sie zapiekly prowadnice(oczywiście tulejki metalowe i otwory w zacisku doczyszczone na lustro na tokarce itd.).

Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?

: czw paź 29, 2015 11:50
autor: elemenateur
jaroslawwiatr pisze:1. A czym różni się ATE PLASTILUBE od ATE BREMSZYLINDER?
Dobrze rozróżniam że Plastilube jest do prowadnic zacisków(gumowa osłona-metalowa tulejka, zielony kolor na zdjęciu) oraz do wciskania tłoczków po regeneracji i wymianie gumek na nich, a Bremszylinder do posmarowania połączeń zacisk-klocek oraz klocek-rant tłoczka(niebieski kolor na zdjęciu)?
Jest dokładnie odwrotnie, Plastilube stosujesz na powierzchni zacisk-klocek i klocek-tłoczek oraz klocek-jarzmo.

ATE Bremscylinder Paste czy Brakecylinder Paste stosujesz przy składaniu zacisków, np przy uszczelkach na tłoczku.

Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?

: sob paź 31, 2015 11:58
autor: VWiater
czyli ATE Bremscylinder Paste czy Brakecylinder Paste też daje do prowadnic zacisku(tulejka-guma) zamiast tej tulejki teflonowej?

Re: Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?

: sob paź 31, 2015 12:50
autor: yogi_ziom
Bremszylinder do tłoczków. Reszta Plastilube.

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Patapalka

Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?

: pn kwie 04, 2016 21:37
autor: VWiater
Panowie przepraszam za odkop, ale przerabiałem znów temat wymiany klocków i tarcz i znów zapiekło prowadnice zacisków, a klocki nierównomiernie się zdarły.

Podsumujmy:
ATE PLASTILUBE: klocek-spreżyna-jarzmo, zacisk-klocek, zacisk-rant tłoczka.
ATE BREMSCYLINDER PASTE: tłoczek.

I teraz pozostaje kwestia prowadnic zacisków:
według yogi_ziom ATE PLASTILUBE
...Reszta Plastilube.
zaś wg elemenateur, bo zakładam, że składanie zacisku to też chodzi o prowadnice, ATE BREMSCYLINDER PASTE
...ATE Bremscylinder Paste czy Brakecylinder Paste stosujesz przy składaniu zacisków, np przy uszczelkach na tłoczku.
W ogóle w opisie aukcji na Alledrogo znalazłem, że ATE Plastilube jest do tłoczków. Teraz już całkiem oszalałem. :banghead:


1. Panowie który gdzie w końcu?!

2. I nadal pozostaje pytanie czy smarować połączenie piasta-tarcza smarem miedziowym/miedzianym albo czy gdzieś używać przy hamulcach tego smaru miedzianego/miedziowego?

Re: Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?

: pn kwie 04, 2016 22:29
autor: yogi_ziom
Tłoczki na bremscylinder, prowadnice na plastilube. Tak mam zrobione i wszystko śmiga.
Możesz dać miedziany na piastę.

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Patapalka

Regeneracja zacisków przed swapem - jaki smar?

: czw kwie 07, 2016 00:31
autor: VWiater
Dzisiaj dotarly do mnie te pasty ate plastitube oraz bremescylinder i wg opisów na etykietach to:
PLASTITUBE: kolor czerwony i niebieski z obrazka tj. plecy klocków gdzie przylega tłoczek i jarzmo oraz jarzmo gdzie ida klocki i tzw. spreżyny.
BREMSCYLINDER: tłoczki i prowadnice zacisku(zielony z rysunku).

yogi_ziom, Ty dajesz plastitube do prowadnic i śmiga, a wg etykiety bremescylinder daje sie, do tego na plastitube pisze zeby nie smarowac gumy.