Strona 1 z 1

[mk4] Krzywe scieranie nowych klocków i piszczenie

: czw maja 10, 2018 07:33
autor: noroslaw
Witam.
Moj pierwszy post na forum, jestem posiadaczem od niedawna golfa 4 1.6 i wymieniam pare rzeczy, ktore sa do zrobienia. Ostatnio wymieniłem klocki na nowe. Po tygodniu wyglądają następująco, tak powinny one wyglądać? Dodam, ze jedno koło lekko piszczy jak jade na luzie przy małej prędkości i troszeczke mam skręcona kierownicę w lewo. Czy wpływ na to ma śruba mocujaca tarcz do piasty? Bo okazało sie, ze jest zerwania, ale ona jest bardzo mała i nie ma znaczenia? bo przyciska ja i tak felga z dużymi srubami.
PozdrawiamObrazek

[mk4] Re: Krzywe scieranie nowych klocków i piszczenie

: czw maja 10, 2018 09:40
autor: Maszan
Sam wymieniales? moim zdaniem klocek wyglada normalnie bo on jest chyba tak fabrycznie sciety.
Tu masz zdjecie jak mogl wygladac ten klocek przed zalozeniem:
https://sprzedajemy.pl/klocki-hamulcowe ... nr54084825

[mk4] Re: Krzywe scieranie nowych klocków i piszczenie

: czw maja 10, 2018 12:02
autor: wesol
Ścięty fabrycznie by nie piszczał.

[mk4] Re: Krzywe scieranie nowych klocków i piszczenie

: sob maja 12, 2018 01:38
autor: Kamil_N
wesol pisze:
czw maja 10, 2018 12:02
Ścięty fabrycznie by nie piszczał.
co ma piernik do wiatraka? przecież tutaj ewidentnie widać, że nacięcie jest fabryczne

[mk4] Re: Krzywe scieranie nowych klocków i piszczenie

: sob maja 12, 2018 02:39
autor: wesol
Przecie napisałem że fabrycznie klocek jest ścięty zfazowany. Jest to zabieg robiony by klocek nie piszczał. Dość często mechanicy też taka fazke robią na klocku jak klient przyjechał bo klocki puszcza przy hamowaniu. Popracuj trochę w ASO to się paru rzeczy nauczysz.

[mk4] Re: Krzywe scieranie nowych klocków i piszczenie

: ndz maja 13, 2018 21:39
autor: Maszan
Pytanie czy to jest robione zeby nie piszczalo?Moim zdaniem taki uklad klocka niweluje pogarszanie wlasciwosci materialu ciernego w miare zuzycia klocka(kiedys wpadlo mi jakies czasopismo branzowe i bylo o tym ze w miare jak sie klocek sciera pogarszaja sie jego wlasciwosci hamujace - struktura materialu sie zmienia i producenci staraja sie zniwelowac to zjawisko).Tu jest mniejsza powierzchnia cierna ale wiekszy nacisk jednostowy ;w miare zuzycia zmniejsza sie nacisk ale zwieksza sie powierzchnia tarcia.