Strona 1 z 1

[mk4] PROBLEM! Twardy pedał hamulca, uszkodzone servo po raz drugi, olej z vacum...

: czw sie 15, 2019 14:47
autor: miszczo
Witam,
mam problem w golfie IV z silnikiem 1.9 ALH - mianowicie po raz drugi uszkodziło mi się servo.
Za pierwszym razem servo po zatrzymaniu wybiło mi pedał hamulca w góre i pedał pozostał twardy - po zdemontowaniu okazało się że serwo jest zblokowane, dźwigienka wysunięta na max (servo i pompa Bosch).
Przy wymianie zauważyłem olej w króćcu z vacum pompy do servo.
Została wymieniona pompa razem z servo na drugą używke, tym razem ATE (taka była dostepna na miejscu uzywana, zależało mi na czasie)
Auto jeździło i hamowało dobrze, wczoraj wymieniłem tarcze i klocki z tyłu i nagle bach zblokowało mi tylną prawą tarczę, zatrzymałem się zgasiłem auto i na zgaszonym silniku serwo znowu strzeliło mi pedałem po nodze i pedał został twardy. (hamulec odblokowany, prawdopodobnie klocek się zawiesił po obstukaniu puścił, prowadniczki były smarowane i czyszczone).


Do sedna-co może być powodem notorycznego uszkadzania serva? :grrr:
Czy moze nieszczelna pompa vacum rzuca olej do serva które sie później rozszczelnia, czy może problem z podciśnieniem, jakiś zawór zwrotny czy coś?
Po wymianie serva było okej przez 3 tygodnie, po nocy pedał był twardy i auto potrafiło sie turlać na zgaszanym silniku i wcisnietym hamulcu (twardy), po odpaleniu było okej.

Z góry dzięki za pomoc. :pub:
Pozdrawiam

[mk4] Re: PROBLEM! Twardy pedał hamulca, uszkodzone servo po raz drugi, olej z vacum...

: czw sie 15, 2019 20:12
autor: Maszan
W kroccu vaku- pompy jest membranka zapobiegajaca wyrzucaniu oleju w przewod serwa .Wyczysc przewod serwa i sprawdz po jakims czasie czy jest tam olej.