[mk7] Prowadnice zacisków hamulcowych - która gdzie?
: wt maja 25, 2021 00:08
				
				Cześć,
sprawa dotyczy Octavii Mk3 (2013 -->) ale w Golfie Mk7 są podobne hamulce więc zapytam...
Hamulce przednie tarczowe TRW (kod PR 1ZE) średnica tarczy 288, grubość 25, tłok 57.
Wiecie może gdzie która prowadnica zacisków powinna pójść? Jedna jest z gumką na końcu a druga bez. Która na górze a która na dole?
(Zdjąłem do malowania jarzma i nie wiem czy ich nie zamieniłem stronami ale wiem, że prowadnic nie wyciągałem wcześniej).

Co ciekawe ETKA ani nie pokazuje, że są dwie różne ani w ogóle nie oznacza ich jako wymienną część zamienną, tylko całe jarzma są lewe/prawe mimo iż nie różnią się kształtem i nie ma też na nich nabitych żadnych numerów VW.

			sprawa dotyczy Octavii Mk3 (2013 -->) ale w Golfie Mk7 są podobne hamulce więc zapytam...
Hamulce przednie tarczowe TRW (kod PR 1ZE) średnica tarczy 288, grubość 25, tłok 57.
Wiecie może gdzie która prowadnica zacisków powinna pójść? Jedna jest z gumką na końcu a druga bez. Która na górze a która na dole?
(Zdjąłem do malowania jarzma i nie wiem czy ich nie zamieniłem stronami ale wiem, że prowadnic nie wyciągałem wcześniej).

Co ciekawe ETKA ani nie pokazuje, że są dwie różne ani w ogóle nie oznacza ich jako wymienną część zamienną, tylko całe jarzma są lewe/prawe mimo iż nie różnią się kształtem i nie ma też na nich nabitych żadnych numerów VW.

 Ja bym w swoim aucie zrobił eksperyment i zamontował po obu stronach odwrotnie, np. w lewym zacisku u góry a w prawym na dole. Po kilku tysiącach przebiegu czy może nawet przy następnej wymianie klocków (jeśli wcześniej nie będzie dziwnych objawów) sprawdzić, czy jest w ogóle jakaś różnica w pracy zacisków. A robiłem też zaciski, które miały trzy pełne prowadnice a jedną z gumką i nie było żadnych anomalii. Klocki były równomiernie zużyte.
 Ja bym w swoim aucie zrobił eksperyment i zamontował po obu stronach odwrotnie, np. w lewym zacisku u góry a w prawym na dole. Po kilku tysiącach przebiegu czy może nawet przy następnej wymianie klocków (jeśli wcześniej nie będzie dziwnych objawów) sprawdzić, czy jest w ogóle jakaś różnica w pracy zacisków. A robiłem też zaciski, które miały trzy pełne prowadnice a jedną z gumką i nie było żadnych anomalii. Klocki były równomiernie zużyte.