Climatronic z mk4 do mk2-swap.

Wszystko na temat chłodzenia i grzania w naszych autach

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: Climatronic z mk4 do mk2-swap.

Post autor: Gacekk » pn lip 11, 2016 12:14

Gacekk pisze:Który kabel dać jako sygnał do ECU? Jeden opisany "motronic engine Control module (ecm)(engine Electronics - bi-directional)". Drugi " a/c readiness". Przecież już ileś aut jeździ z climatroniciem chłodzącym...
Mam schemat, nawet jakiś opis mam tych dwóch, ale jestem zbyt głupi i wraz nie wiem, do którego z tych dwóch kabli podpiąć podbicie obrotów w ECU, gdy klima się włączy. Nie mam pinologi silnika od którego mam klimę i także nie wiem, od czego są kable które do niego idą od sterownika wiatraków i panelu, resztę już mam i działa. Może trochę chaotycznie moje wypowiedzi wychodzą... w sumie chodzi tylko o 6 kabli niewiadomych. Jak możesz to gacekw88@gmail.com, może masz coś lepszego.


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14118
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Climatronic z mk4 do mk2-swap.

Post autor: Michał_1977 » pn lip 11, 2016 13:30

Gacekk pisze:może masz coś lepszego.
Tak zerknąłem na szybkości i jest opis dokąd dany przewód wędruje i podany jest nr. pinu docelowego :bajer:
Sprawdź pocztę.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: Climatronic z mk4 do mk2-swap.

Post autor: Gacekk » pn lip 11, 2016 15:06

Gacekk pisze: *kabel zielony - T16c/12 w panelu - T17b/12 w złączce nagrzewnicy - T81a/76 w ECU
*kabel niebiesko-czerwony - T12d/3 w panelu - T17b/3 w złączce nagrzewnicy - T81a/28 w ECU

Rozpisałem sobie jeszcze sterownik wiatraków 14-pinowy i pojawiły się kolejne pytania
*pin 1 czerwono-czarny - T14b/13 jakieś złączę w okolicach silnika - zasilanie dodatkowej pompy
*pin 2 biały - czujnik ciśnienia pin 3-ci oraz do ECU T81a/79 sygnał ciśnienia - ominiemy ecu
*pin 7 żółto-czerwony - do ECU pin T81a/79 - drugi bieg wentylatora z czujnika
*pin 11 żółty - do ECU pin T81a/77 olewam
Michał_1977 dzięki wielkie, sterownik wentylatorów już jest jasność, u mnie po prostu te sygnały przechodziły przez ECU silnika, przez to takie zamieszanie. Ew jakbyś mógł, który kabel dać jako sygnał do ECU to ja już nie mam pytań więcej :)


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14118
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Climatronic z mk4 do mk2-swap.

Post autor: Michał_1977 » pn lip 11, 2016 17:27

Gacekk pisze:który kabel dać jako sygnał do ECU
Sygnał czego? Podbijania obrotów?
Ja ten kabel olałem,bo nie potrzebowałem podbicia obrotów. U mnie pompa wtryskowa 11mm,spokojnie daje radę :satan: Przy włączaniu klimy,na sekundę silnik zwalnia i znów wraca do normalnej pracy :bajer:
Powiedz o który Ci chodzi,to popatrzę.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Climatronic z mk4 do mk2-swap.

Post autor: Gacekk » pn lip 11, 2016 17:41

Podejrzewam którys z tych
kabel zielony - T16c/12 w panelu - T17b/12 w złączce nagrzewnicy - T81a/76 w ECU
*kabel niebiesko-czerwony - T12d/3 w panelu - T17b/3 w złączce nagrzewnicy - T81a/28 w ECU.

Ewentualnie puściłem pocztą ci mój schemat.


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14118
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Climatronic z mk4 do mk2-swap.

Post autor: Michał_1977 » pn lip 11, 2016 22:49

Gacekk pisze:T81a/76 w ECU
Gacekk pisze:T81a/28 w ECU
To już trzeba zapukać do pana grg474. Ten pan ma wszystkie schematy i powie ci,za co poszczególne piny we wtyce ECU odpowiadają :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
toudi
Forum Master
Forum Master
Posty: 1490
Rejestracja: śr lut 02, 2005 09:28
Lokalizacja: dabrowa gornicza
Kontakt:

Climatronic z mk4 do mk2-swap.

Post autor: toudi » wt lip 12, 2016 07:57

tu macie dokladne schematy jak podpiac climatronica
http://www.wyslij-plik.pl/pokaz/852440---xtlh.html" onclick="window.open(this.href);return false;
pin 39 w kompie abf odpowiada za podniesienie obrotow w klimie jak tu
http://www.wyslij-plik.pl/pokaz/852441---ig3c.html" onclick="window.open(this.href);return false;

masz wszystko ;) ja podpinałem to pod licznik z golfa 3


[img]http://picasaweb.google.com/malecsc/Plaza#5541992316378824242[/img]

Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Climatronic z mk4 do mk2-swap.

Post autor: Gacekk » wt lip 12, 2016 10:40

Że pin 39 to wiem, mam go pociągniętego do środka, sęk w tym, że nie wiem, który kabel podpiąć do niego od strony instalacji klimy. Wczoraj dręczyłem sterownik wiatraków, mam nadzieję, że zadziała bo w moim aucie (octavia 2004 1.6 bfq) było inaczej sterowanie wiatrakami, podłączyłem to wg. schematu golfa 4... Pierwszy bieg jest pod sterownik wiatraków i włącznik w chłodnicy, a drugi jest tylko ze sterownika wiatraków. W octavi z włącznika w chłodnicy sygnał szedł bezpośrednio do ecu silnika i z niego dopiero do sterownika wiatraków, dlatego troche musiałem pomieszać te schematy, ale mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie.

Tu dla chętnych wrzucam tu mój schemat, żeby nie było, że gadam od rzeczy
http://www50.wyslij-plik.pl/pokaz/852476---rewr.html" onclick="window.open(this.href);return false;


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

Awatar użytkownika
toudi
Forum Master
Forum Master
Posty: 1490
Rejestracja: śr lut 02, 2005 09:28
Lokalizacja: dabrowa gornicza
Kontakt:

Climatronic z mk4 do mk2-swap.

Post autor: toudi » wt lip 12, 2016 11:59

Ten co idzie z preostatu i ze sterownika wentylatorami. Masz ladnie rozpisane na rysykach w zalacznikach


[img]http://picasaweb.google.com/malecsc/Plaza#5541992316378824242[/img]

Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Climatronic z mk4 do mk2-swap.

Post autor: Gacekk » wt lip 12, 2016 13:21

czyli biały pod maską. Ja tam ładnie nie widzę bo w sumie na rysunkach 4-5 kabli idzie do ecu... podłączę zobaczymy


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

Awatar użytkownika
toudi
Forum Master
Forum Master
Posty: 1490
Rejestracja: śr lut 02, 2005 09:28
Lokalizacja: dabrowa gornicza
Kontakt:

Climatronic z mk4 do mk2-swap.

Post autor: toudi » wt lip 12, 2016 19:12

Ale jak bys zobaczyl schemat z golfa 3 to bys zobaczyl ze kabel z preostatu idzie do kompa. Jeszcze musiszpodpiac sygnal z obrotomierza zeby po wlaczrniu ci kombajn zagadal. Musisz popatrzec na kable z golfa 3 i 4 i zlozyc to do kupy.ja stanolem z robota bo niemam kiedy przewodow z klimy dorobic.


[img]http://picasaweb.google.com/malecsc/Plaza#5541992316378824242[/img]

Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Climatronic z mk4 do mk2-swap.

Post autor: Gacekk » śr lip 13, 2016 10:38

Widziałem, tyle, że przez ilość kabli idących w skodzie do ecu, nie przyjąłem do świadomości, że to akurat ten sygnał. Obroty pociągnąłem z licznika, obrotek dobrze wskazuje (też wsadzam licznik mk3 od razu). Myślę że będzie ok, bo wyrzuca tylko błąd czujnika ciśnienia. Osobiście rzygam już kablami, bo za jednym brudem idzie licznik z mfa, klima całkowity auto, jeszcze montaż ABS. Ja chcę od razu wszystko zrobić, będę pasował te przewody, jak nie to gadałem z gościem co u nas klimy robi, jak podstawię mu auto to mi je przerobi jak będzie trzeba.


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

Awatar użytkownika
paffciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 297
Rejestracja: pn sie 24, 2009 04:31
Lokalizacja: TSK, Bliżyn
Kontakt:

Climatronic z mk4 do mk2-swap.

Post autor: paffciu » sob lip 16, 2016 00:57

Mam pytanie:
przewód klimy w moim golfie powiedział papa i w związku z tym poszukuję nowego. Chodzi mi konkretnie o ten, który idzie od kompresora do chłodnicy. Z racji tego że przewody do golfa jest bardzo ciężko znaleźć, chciałbym zapytać od czego mogą jeszcze pasować??? Zastanawiałem się nad Toledo I ale wydaje mi się że chyba jednak to nie będą te... Macie jakieś pomysły?


Thanks from the mountains;-)
Obrazek
Mój Golf: http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=462252

Awatar użytkownika
ZALEK
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2187
Rejestracja: czw paź 06, 2011 17:45
Lokalizacja: Łochów

Climatronic z mk4 do mk2-swap.

Post autor: ZALEK » sob lip 16, 2016 10:21

paffciu, a dorobić nowy?


:dol: Mój Golf MK2, od CL'a po Edition ONE , RECARO, ARTEC 9.5j :dol:

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości