Strona 25 z 27

Climatronic z mk4 do mk2-swap.

: wt maja 16, 2017 20:09
autor: Gacekk
Pytanie do osób, które zakładały sterownik wentylatorów Mk4. Zauważyłem, że nie podłączyłem drugiego biegu z czujnika w chłodnicy, ale mam wrażenie, że coś jest nie tak. Z tego co widzę, odpowiada za to pin 12/7 w sterowniku, a jak podaje plus z akumulatora to nic się nie dzieje. Same wiatraki dobrze podłączone, bo na klimie z czujnika ciśnienia włącza się drugi bieg wiatraka. Czy mogą mieć coś wspólnego z tym piny 12/11 oraz 12/13? Cały czas mowa o sterowniku wiatraków Mk4.

Climatronic z mk4 do mk2-swap.

: wt maja 16, 2017 20:24
autor: radekrp90
Z jakiego MK4 - rocznik i silnik lub ew. numer części.

Climatronic z mk4 do mk2-swap.

: wt maja 16, 2017 20:35
autor: Gacekk
Cały układ jest Octavia 1.6 bfq 2004, ale sterownik wiatraków podłączony wg Mk4, bo w Octavii większość sygnałów idzie przez ecu silnika. Sterownik 1j0 919 506Q, podłączyłem też z końcówką K - bez zmian

Climatronic z mk4 do mk2-swap.

: wt maja 16, 2017 20:43
autor: Gacekk
Przepraszam za literówki. Chodzi o piny wtyczki 14-pinowej, nie 12.

Climatronic z mk4 do mk2-swap.

: wt maja 16, 2017 21:47
autor: radekrp90
Nie wiem czy dobrze rozumiem schemat ale wygląda to mniej-więcej tak:
J293
1: T14a/13 - wtyczka przy aku
2: Informacja o ciśnieniu dla sterownika wentylatorów, ECU, Climatronic
3: -
4: Zasilanie po stacyjce
5: Przejście do pinu 14
6: MASA
7: ECU T121/79 -
8: Climatronic T12a/2 -
9: ZASILANIE - bezpiecznik S5
10: Sprzęgło kompresora (+)
11: ECU T121/77 -
12: Climatronic T16b/2 -
13: Hot light switch - A79 (lampka informująca o zbyt wysokiej temperaturze ??)
14: Przejście do pinu 5

1: Lewy wentylator - 2 bieg i Prawy wentylator (zależne od wyposażenia) - 3 bieg
2: Lewy wentylator - 1 bieg i Prawy wentylator (zależne od wyposażenia) - 1/2 bieg
3: Zasilanie S164 40A
4: Zasilanie S180 30A

Nie mam przed sobą pinoutu dla Simosa i panelu Climatronic'a więc zostawiłem odnoszące się do nich piny bez opisu.

Climatronic z mk4 do mk2-swap.

: czw maja 18, 2017 08:36
autor: Gacekk
13 mam nigdzie nie połączoną, ale raczej ona nie ma tu znaczenia, ten pinout znam. Raczej dam sobie spokój bo nie chce mi się całej wiązki wyciągac. Klima nabita znowu, i jak mówiłem drugi bieg chodzi, ale tylko po ciśnieniu freonu.

Climatronic z mk4 do mk2-swap.

: czw maja 18, 2017 17:13
autor: radekrp90
Jaki masz numer tego sterownika, bo dopiero teraz załapałem, że jest on nie z silnika 1.6 ;)
Układ masz na czujniku czy na presostacie?

Climatronic z mk4 do mk2-swap.

: pt maja 19, 2017 16:46
autor: Gacekk
wszystko jest z 1.6 1j0 919 506Q, czujnik ciśnienia 3 pinowy też ori z octavii. Grube kable kable na 1 mam zasilanie z aku, a na 4 mam 2 bieg do wiatraka. Podłączyłem wg schematu mk4 a nie octavii bfq

Climatronic z mk4 do mk2-swap.

: pt maja 19, 2017 22:01
autor: radekrp90
Znalazłem "coś":
◆ Control unit -J293, installed in vehicles with high-pressure sensor -G65, is available in 2 designs.
‒ In design "1" the radiator fan is automatically switched on in conjunction with the compressor (the first fan speed is activated regardless of the pressure in the refrigerant circuit).
‒ In design "2" the compressor is switched on without the radiator fan; the first fan speed is only activated once the pressure in the refrigerant circuit has exceeded 12 bar.
Wynika więc z tego, że masz tzw. "design II" gdzie wentylator odpala się dopiero po przekroczeniu 12bar. Jeśli chcesz zrobić to tak jak jest to w innych autach to musiałbyś oddzielnym przekaźnikiem uruchamiać I-bieg wentylatora biorąc sterowanie z wyjścia na kompresor.

Climatronic z mk4 do mk2-swap.

: ndz maja 21, 2017 23:36
autor: Gacekk
Heh to ja mam inaczej, pierwszy bieg się włącza razem z kompresorem oraz niezależnie po czujniku w chłodnicy, drugi bieg włącza się tylko po ciśnieniu klimy, brakuje tylko, żeby także odpalał z wyłącznika na chłodnicy - przez ster wiatraków.

Climatronic z mk4 do mk2-swap.

: pn maja 22, 2017 08:05
autor: radekrp90
To już musiałbyś zrobić niestety oddzielnym przekaźnikiem, bo w przypadku tego sterownika przyjmowane są (chyba) tylko sygnały prostokątne (PWM), a nie sterowanie masą jak w starszych rozwiązaniach.

Przełącznik drugiego biegu wentylatora uruchamia przekaźnik, który podaje napięcie do pinu T4/1 (wtyczka 4-pin, pin 1-szy).

Wtedy:
- temperatura na załączenie 1-go biegu: sterownik uruchamia Bieg I
- temperatura na załączenie 2-go biegu: przełącznik uruchamia przekaźnik, a ten uruchamia Bieg II
- uruchomiona klimatyzacja: pracuje Bieg II, po przekroczeniu odp. ciśnienia.

Czujnik w chłodnicy powinien być wtedy 3-pinowy.

Climatronic z mk4 do mk2-swap.

: pn maja 22, 2017 12:21
autor: Gacekk
Ja to wszystko rozumiem, może się czepiam, ale chodzi mi o to, że w zasadzie sterownik wiatraków jest przekaźnikiem i ori schemat mk4, który mam jest tak, że : 2 bieg z włącznika chłodnicy daje, na 7 pin wtyczki 14-pinowej a ten z kolei puszcza prąd na pin 1 wtyczki 4-pinowej, i cały mój bajzel dąży do pytania. Dlaczego jak daje plus na ten 7 pin nie wstaje drugi bieg??? Chciałem poprostu uniknąć dokładania kolejnego przekaźnika. Podłączałem ster także 1j0 919 506K - także bez zmian.

Climatronic z mk4 do mk2-swap.

: pn maja 22, 2017 12:37
autor: mskostek
Bo drugi bieg załącza się przy uruchomionej klimie

Climatronic z mk4 do mk2-swap.

: pn maja 22, 2017 13:19
autor: radekrp90
Jeśli dobrze zrozumiałem opisy to w przypadku tego sterownika ECU podaje sygnał, który nie jest masą ;)

Z tego co zrozumiałem jest tam albo sygnał PWM albo 12V. Podanie 12V powinno uruchomić przekaźnik.

http://workshop-manuals.com/audi/a3_mk1 ... unit_-j293_(version_for_high-pressure_sensor_-g65" onclick="window.open(this.href);return false;)/