Witam, po malej przerwie z mojej strony. Wkradlo sie male niedomowienie z mojej strony - mam jak narazie sama nagrzewnice. Czas na reszte przyjdzie pozniej - niestety - a teraz takie upaly...
Ale kilka rzeczy w kwestii sprostowania i wyjasnienia. Taki maly FAQ bo duzo pytan dostaje takze spiesze z wyjasnieniami. Wogole to mialem pisac porade ale umieszcze wszystko tutaj - to latwiejsze niz wysylanie wszystkim na maila.
A wiec zacznijmy.
Wiec tak - klimatronic lub climatronic to klimatyzacja ktora zagoscila w samochodach marki VW poczawszy od poznych serii VW golfa 3. Na stale pojawila sie w golfach IV, passatach B5 i innych. *#cenzura#* sie tym ze ma tzw. miekkie sterowanie - czyli przyciski i jest zautomatyzowana. Czyli mozemy ustawic temperature, tryb auto i nic nas nie interesuje.
Jako ze unifikacja czesci w VW jest bardzo duza to sama budowa urzadzenia wentylacyjnego lub wentylacyjno - klimatyzacyjnego (tak faktycznie nazywa sie to co mamy wewnatrz auta - nagrzewnica to jeden z jej elementow tak jak np parownik czy dmuchawa) nie zmienila sie praktycznie przez wiele lat. I jak sie okazuje nagrzewnica (wole jednak ta nazwe dla urzadzenia) pozostala praktycznie niezmieniona. Zmiany objely glownie sterowanie i detale. Co za tym idzie taze nagrzewnice da sie bez wiekszych przerobek zastosowac w Golfie 2 lub 3.
Wiec zacznijmy od poczatku.
Najpierw musimy nabyc ww nagrzewnice. Wazne zeby byla sprawna, z okablowaniem i sterownikiem do niej dedykowanym. Cena takiego kompletu nie powinna przekroczyc 400 PLN.
A wiec nabylismy juz takowy komplet.
Wiec przystepujemy do pracy. Musimy zdjac deske - to chyba kazdy z was potrafi
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
i mamy cos takiego:
I teraz zaczynamy montaz. Pierwsza rzecza jest dopasowanie nagrzewnicy. Z tym zwiazek maja 3 rzeczy. Po pierwsze jest rurka od skroplin. Mozemy albo ja przyciac i liczyc sie z tym ze moze nam kapnac raz za czas jakas kropla albo wywiercic otwor w grodzi na nia.
Druga sprawa jest wyciecie w grodzi otworu na przewody z parownika.
Moze nie wyszlo mi to zbyt artystycznie ale co tam
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
No i ostatnia kwestia - mocowanie calosci - nie ma problemow z tym ze trzeba nowe otwory wiercic.
No i mamy nagrzewnice zalozona.
Teraz zostala elektryka i przewody wodne.
I tak z elektryka jest tak ze trzeba podlaczyc 5 przewodow zeby wszystko dzialalo. Oczywiscie sama nagrzewnica. Jesli bedziemy chcieli miec kompletna klimatyzacje musimy podlaczyc wszystko.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Podlaczamy do grubego przewodu ktory szedl do wylacznika wentylatora (bodaj czarno - czerwony) dwa przewody niebiesko - czarne (jeden jest gruby drugi cienki). Do stalego plusa (np od zapalniczki) podlaczamy kabelek czerwono - (i tu jest problem bo ile nagrzewnic tyle kolorow drugiego paska) - ogolnie jest to przewod nr 7 we wtyczce D sterownika (wtyczka D to ta z szerszymi stykami - nie igielkami). No i do tego sa 2 masy. Jedna przy sterowniku a druga po prawej stronie od dmuchawy. Jak podlaczymy te 5 - (pięć słownie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
) przewodow to wszystko ma trybic.
No i kwestia wody do nagrzewnicy.
Tu nie ma co rozpisywac - rurki sa opisane. Wystarcza male ciecia i orginalne przewody pasuja.
No i w zasadzie thats all folks... jak bede robil cos dalej to napewno sie odezwe.