Zimne powietrze przy małej prędkości

Wszystko na temat chłodzenia i grzania w naszych autach

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ziabka89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 290
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 16:27
Lokalizacja: Annopol

Zimne powietrze przy małej prędkości

Post autor: ziabka89 » ndz gru 28, 2014 16:55

Problem mój to zimne powietrze przy małej prędkości. Jak stoje w miejscu to wg zimne leci. Jak lece 100 km/h to leci ciepłe. Gdzieś czytałem na forum, ze moge mieć żle podłączone coś z wężąmi, bo był kiedyś zmieniany parownik na inny. Jeśli chodz o inne rzeczy np. klapka, termostat, pompa czy poziom płynu jest w szystko w porzadku. Dodaje zdjęcie. Moze ktoś pomoże.
Obrazek

Troche poczytałem. Ja mam podpięte równolegle parownik z nagrzewnice. I z tego co wyczytałem to jest to w porzadku tylko ze parownik jest na miejscu pierwszym i jest bardziej dogrzany a nagrzewnica mniej.

Wpinając szeregowo parownik w środku bede miał gorace powietrze niczym sauna. Czy ktos potrawi odpowiedziec na to czy to jest dobrze podlaczone? wiadomo ze parownik wtedy bedzie troszeczke ochlodzony.
Obrazek



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

Zimne powietrze przy małej prędkości

Post autor: needved » ndz gru 28, 2014 19:36

Przy takim podłączeniu większość cieczy krąży przez parownik ponieważ stawia on mniejszy opór niż nagrzewnica z gąszczem rurek, dlatego na niskich obrotach masz zimne powietrze.
Podłącz parownik szeregowo, przez co wymusisz obieg cieczy przez obydwa urządzenia.
Ja bym podłączył parownik na wylocie z nagrzewnicy, ale możesz go wpiąć przed jeżeli stawiasz go na miejscu 1



Awatar użytkownika
ziabka89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 290
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 16:27
Lokalizacja: Annopol

Zimne powietrze przy małej prędkości

Post autor: ziabka89 » ndz gru 28, 2014 21:43

Tzn. podpiac parownik tak jak na bialym rysunku tylko po prawiej stronie (na wylocie) ?



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2806
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Zimne powietrze przy małej prędkości

Post autor: waski1 » ndz gru 28, 2014 22:10

Stojąc przed autem i patrząc na rurki od nagrzewnicy to; prawa rurka wlot a lewa powrót.W/g foto i opisu masz źle podłączoną nagrzewnicę.Jest też pytanie czy ona sama w sobie już nie ma dość , może być przymulona osadem.Przy takich podłączeniach zdarza się też że nagrzewnica jest zapowietrzona.



Awatar użytkownika
ziabka89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 290
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 16:27
Lokalizacja: Annopol

Zimne powietrze przy małej prędkości

Post autor: ziabka89 » ndz gru 28, 2014 23:26

ja mam podpiete tak, ze co jest krociec z prawej strony silnika to ten przewod wchodzi do nagrzewnicy. Nie wiem czy dobrze. Na zalaczonym zdjecie chcialbym tak to podlaczyc.
Obrazek



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2806
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Zimne powietrze przy małej prędkości

Post autor: waski1 » ndz gru 28, 2014 23:52

Podłącz tak jak myślisz i sprawdź jakie będą efekty,myślę że pozytywne.



Awatar użytkownika
ziabka89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 290
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 16:27
Lokalizacja: Annopol

Zimne powietrze przy małej prędkości

Post autor: ziabka89 » pn gru 29, 2014 10:37

Tylko moge podlaczyc reduktor do weza wylotowego z nagrzewnicy tak jak na rysunku tzn. ze wyscie i wejscie z parownika do jednego. Nic sie dziac nie powinno ?



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5935
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Zimne powietrze przy małej prędkości

Post autor: grg474 » pn gru 29, 2014 20:35

ziabka89 pisze:tzn. ze wyscie i wejscie z parownika do jednego.
nie - tak nie wolno bo nie będzie płyn szedł do parownika.
Pytanie 1 - skąd jesteś pewny że
ziabka89 pisze:pompa czy poziom płynu jest wszystko w porzadku.
Chodzi mi konkretnie po pompę płynu


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
ziabka89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 290
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 16:27
Lokalizacja: Annopol

Zimne powietrze przy małej prędkości

Post autor: ziabka89 » pn gru 29, 2014 21:02

Pompa sprawna bo wymieniałem ją. To jak mam ten parownik podlaczyć jak nie do jednego weza nie mozna



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2806
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Re: Zimne powietrze przy małej prędkości

Post autor: waski1 » pn gru 29, 2014 21:27

ziabka89 pisze:Pompa sprawna bo wymieniałem ją. To jak mam ten parownik podlaczyć jak nie do jednego weza nie mozna
Na gg ci opisałem.



Awatar użytkownika
ziabka89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 290
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 16:27
Lokalizacja: Annopol

Zimne powietrze przy małej prędkości

Post autor: ziabka89 » pn gru 29, 2014 21:32

Chłopie ja chyba z 5 lat temu uzywalem gg :D. Napisz Na priv jak mozesz



Awatar użytkownika
Kaaziu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob maja 15, 2010 17:54
Lokalizacja: Zgierz

Zimne powietrze przy małej prędkości

Post autor: Kaaziu » wt gru 30, 2014 20:34

Dołącze sie do tematu tylko mam dziwne podejrzenia. Otóz wymieniony termostat wahlera, pompa wody skf, uklad lpg podlaczony prawidlowo, oba weze od nagrzewnicy gorące, a jednak na 1 biegu wieje cieplo a na 4 zimno, czyli sie studzi. Stawiam na nagrzewnice mimo ze wymieniana na nowa 2 lata temu tyle ze... i tu sie zaczynaja moje podejrzenia. Po pierwsze to topran... a po drugie w pudelku byly takie paski z gabki do przyklejenia a ja je wyrzucilem, czy te paski powinny byc przyklejone na bokach nagrzewnicy i jakby uszczelniaja komore nagrzewnicy w obudowie? Bo jesli ich nie ma to moze czesc leciec po bokach nagrzewnicy?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=333887
In progress....

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2806
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Zimne powietrze przy małej prędkości

Post autor: waski1 » wt gru 30, 2014 21:41

Kaaziu pisze: czy te paski powinny byc przyklejone na bokach nagrzewnicy i jakby uszczelniaja komore nagrzewnicy w obudowie?
Ori nagrzewnica jest bez tych pasków.
Przeczytaj temat klapy i wylatujących gąbek z nawiewów.
viewtopic.php?f=14&t=489482" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
ziabka89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 290
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 16:27
Lokalizacja: Annopol

Zimne powietrze przy małej prędkości

Post autor: ziabka89 » wt gru 30, 2014 22:25

waski1 ma racje. Rozbieraj srodek i nagrzewnice wyciagaj bo gabki szlak trafia.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości