Strona 1 z 1
					
				Klima nie działa w ciepłe dni.
				: czw mar 30, 2017 20:20
				autor: KoguT
				Panowie pacjent Golf MK4 1.9 TDI z manualną klimą.
Problem jest taki że w chłodniejsze dni klima działa aż miło. Ale gdy temperatura powietrza dochodzi mniej więcej do 20*C klima się nie załącza. 
Gdzie szukać przyczyny? 
Czynnik i ciśnienie w układzie ok.
			 
			
					
				Klima nie działa w ciepłe dni.
				: czw mar 30, 2017 20:46
				autor: grg474
				hmm - zawór rozprężny lub sprawdzić jakie cisnienie daje kompresor
			 
			
					
				Klima nie działa w ciepłe dni.
				: pt mar 31, 2017 07:15
				autor: radekrp90
				Pisząc "klima się nie załącza" masz na myśli brak pracy kompresora i wentylatorów czy to, że nie ma efektu chłodzenia.
Kiedy sprawdzany był układ i ilość czynnika, ciśnienia?
Diagnostyka układu bez podania ciśnień to tylko wróżby.
			 
			
					
				Klima nie działa w ciepłe dni.
				: pt mar 31, 2017 14:15
				autor: KoguT
				Nie uruchamia się kompresor, wentylatory i nie chłodzi.
W chłodniejsze dni poniżej 20*C działa wszystko bez problemu - klina uruchamia się.
Klima nabita teraz na wiosnę. Przed nabiciem na starym czynniku bylo to samo.
			 
			
					
				Klima nie działa w ciepłe dni.
				: pt mar 31, 2017 17:45
				autor: radekrp90
				Jaki rocznik auta?
			 
			
					
				Klima nie działa w ciepłe dni.
				: pn kwie 03, 2017 08:52
				autor: KoguT
				2000
			 
			
					
				Klima nie działa w ciepłe dni.
				: pn kwie 03, 2017 11:43
				autor: radekrp90
				To w Twoim przypadku wchodzi w grę tylko sprawdzenie układu na zegarach (jest tam czujnik zamiast przełącznika ciśnieniowego).
Obstawiam uszkodzony czujnik (ostatni zamiennik ma numer: 5K0959126, oryginał już nie produkowany: 1J0959126). Wymienić można bez spuszczania czynnika - jest tam zaworek. Warto tylko wymienić przy tym o-ring na nowy (8E0260749; wymiar: 10,8x1,82). Działanie czujnika można sprawdzić VAG-iem (nawet jeśli nie ma Climatronic) wchodząc w "Engine", grupa 57, 4-ta wartość w procentach (tak powinno być w/g danych na WorskshopManuals).
http://workshop-manuals.com/volkswagen/ ... trol_unit/
Wartości w spoczynku:
- 5% - pusty układ
- 20%-25% - układ pełny (dla 20*C-30*C)
- 90% - uszkodzony czujnik
Można też sprawdzić "ręcznie" oscyloskopem, podpinając się pod wtyczkę sterownika wentylatorów (14-pinowa) pin 2, a drugim końcem do masy.
http://workshop-manuals.com/volkswagen/ ... .a.g_1767/