Strona 1 z 1

[mk3] spadają obroty po włączeniu klimy

: pt lis 11, 2022 00:44
autor: pakob
2 m-ce temu nagle przestała działać klima,która jak co roku przechodziła przegląd w lipcu-pojechałem do elektryka bo od przekaźnika wisiały jakieś dwa luźne kable.Fachura twierdził,że kable ktoś wyrwał i on je połączył-klima zaczeła działać.Ale na drugi dzień zauważyłem że obroty nadmiernie spadają w momencie załączania klimy-obroty spadają o jakieś 150 może 200 po włączeniu klimy a potem podnoszą się,jednak wcześniej było inaczej-obroty po włączeniu sprężarki tylko na ułamek sekundy spadały a następnie lekko się podnosiły o jakieś 100 obr/min.Teraz jak silnik chodzi na luzie i kompresor się załącza to ten moment jest znacznie dłuższy i spada na chwilę na 550-600 aż nieprzyjemnie zatrzęsie budą.Kiedy pojechałem do elektryka, ten twierdzi że jest ok i że kompresor ciągnie dużo prądu.Nie wierzy ,że było wcześniej inaczej i dobrze.Twierdził też ,że jakieś niepotrzebne kable były w okolicach przekaźnika to je obciął.Kiedyś po kupnie Golfa było podobnie i okazało się,że klima nie była podpięta pod sterownik.Na moje sugestie o sprawdzeniu jakoś chyba nie wierzy.Auto to Golf III GTI/2.0/115 KM/1997 silnik AGG ze sterownikiem Siemensa.Poradzcie coś-bo w Lublinie już nie wiem do kogo jechać
PS Klima była dokładana w serwisie w Belgii i to chyba Davia-przez 18 lat było ok z małymi problemami (przeglądy co rok)

[mk3] Re: spadają obroty po włączeniu klimy

: pt lis 11, 2022 10:08
autor: marcin7x5
Jeżeli ECU silnika nie wie że klima jest załączona fizycznie guzikiem tylko rejestruje spadek obrotów o obciążenie silnika to podbija obroty że zwłoką. Po go jest sterownik klimy aby to zniwelować. Być może obciął kabelki lub są uszkodzone które idą od sterownika klimy do sterownika silnika...

[mk3] Re: spadają obroty po włączeniu klimy

: sob lis 12, 2022 00:40
autor: pakob
gdzie jest ten sterownik klimy bo sterownik silnika pod osłoną plastikową podszybia? Dziś zauważyłen ,że chyba wyciągał przelączniki klimy i obiegu zamkniętego i połamał zaczepy za pomocą których dobrze się to trzymało i owinął to taśmąizolacyjną,po czym wsadził to na wcisk-efekt jest taki że klawisz obiegu zamkniętego blokuje zaślepka obok w której mam diodę od autoalarmu-co teraz? Może koledzy macie sprawny ten przelącznik podwójny klimy i obiegu zamkniętego?I wentylator kiedy dziś włączyłem na 4 bieg to zaczął basowo brzmieć. K...wa coś nieźle spartolił !Pomóżcie