"tykające" radio...

Sprzęt audio do Naszych aut i wszystko co z nim związane.

Moderatorzy: dan124, powalla, VIP

Awatar użytkownika
wireks
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn maja 07, 2007 00:16
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

"tykające" radio...

Post autor: wireks » ndz maja 13, 2007 01:11

Witam, jako świeży posiadacz Golfa III GTi, postanowilem wymienić sobie radio ze standartowej Gammy na na kompakt Pioneer`a, mój golf posiada Nokia Sound System. Po wyjęciu Gammy (co zajęło mi 2 godziny ) okazalo się, że zamiast 2 standartowych kostek jest tam jeszcze trzecia - czerwona kostka. No ale cóż, podłączyłem 2 kostki które pasowały i radio zagrało... korektor nokii dzialal wszystko wydawało się ok do momentu kiedy odpalilem auto i sie przejechalem. Mianowicie po odpaleniu silnika jest ok, ale kiedy auto jest w ruchu w głośnikach słychać dziwne tyknięcia, im szybciej jade tym owe tyknięcia pojawiają się częściej. Gdy się zatrzymam nie ma tego dzwięku. Być może ktoś z kolegów spotkał sie z podobnym problemem ? Być może ma to związek z czerwoną kostką której nie podpiąłem ? Z góry dzięki za wszelką pomoc.



Awatar użytkownika
stachmiesz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: ndz maja 07, 2006 15:36
Lokalizacja: Sztum
Kontakt:

Post autor: stachmiesz » ndz maja 13, 2007 05:22

moim zdaniem powstają niewielskie przepięcia w czasie jazdy, które odzwierciedlają się w zakłóceniach radia. nie wiem, co je może powodowac, kumpel mał cos takiego i zastosował na zasileniu radia filtr p. zakłóceniom ( może by kondensator). jedyna rada jaka moge dac, to załóż filtr lub poszukaj na forum www.elektroda.pl Tam jest od cholery wiadomości na temat elektroniki m.in w autach. pozdro. :bigok:


[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r2.fodey.com/14ae31f22c802414e98f345886f572482.1.gif[/img][/url] [url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r2.fodey.com/14ff60388494d4388968e23bb22f2835b.1.gif[/img][/url]

Wypij
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn sty 01, 2007 23:29
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Wypij » ndz maja 13, 2007 19:34

GALA ?



Awatar użytkownika
wireks
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn maja 07, 2007 00:16
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: wireks » ndz maja 13, 2007 23:50

Co to jest GALA ?


Dieu me pardonnera. C`est son metier.
Bóg mi wybaczy. To jego zawód.

Wypij
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn sty 01, 2007 23:29
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Wypij » pn maja 14, 2007 00:10

GALA = Geschwindigkeits-Abhaengige Lautstaerke-Anpassung

czyli dopasowanie głośności radia do hałasu spowodowanego prędkością jazdy. Z tego co pamiętam Gamma ma taką funkcjonalność i wykorzystuje w tym celu niestandardowy sygnał podany na kostkę ISO (impulsy o częstotliwości rosnącej z prędkością pojazdu podane na jeden z pinów, niestety nie pamiętam, na który).

Generalnie zajrzyj do instrukcji Pionierka i wywal ze złączki zasilania wszystko ponad to co niezbędne (czyli zostaw masę, plus stały, plus po kluczyku) i zobacz czy się poprawiło.

edycja:
GALA jest na pinie nr 1



Awatar użytkownika
Łuki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1749
Rejestracja: pn gru 12, 2005 14:55
Lokalizacja: Pruszcz Gd.

Post autor: Łuki » pn maja 14, 2007 10:07

hałas masz tylko jak zatrzymasz samochód, czy ciągle podczas pracy silnika ?



Awatar użytkownika
wireks
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn maja 07, 2007 00:16
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: wireks » pn maja 14, 2007 17:06

Tylko w czasie jazdy... na postoju jest ok. Faktycznie wyglada to na ten sygnal GALA dzisiaj to sprawdze i dam znac!


Dieu me pardonnera. C`est son metier.
Bóg mi wybaczy. To jego zawód.

Wypij
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn sty 01, 2007 23:29
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Wypij » pt maja 18, 2007 21:42

No i jak? sprawdziłeś? Napisz czy to było to, niech zostanie dla innych mających taki problem.



Awatar użytkownika
wireks
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn maja 07, 2007 00:16
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: wireks » czw maja 24, 2007 00:58

sprawdziłem, i niestety nic... póki co to opyliłem radio, może jak kupie nowe to bedzie lepiej :)


Dieu me pardonnera. C`est son metier.
Bóg mi wybaczy. To jego zawód.

TOMwp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob sty 28, 2006 20:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: TOMwp » ndz sie 12, 2007 15:02

Też twierdzę, że to sygnał gala z halotronu w liczniku pojazdu. Jest on podłączony do pierwszego pinu w kostce ISO 8 A. Należy uważać przy zmianie na inne niż standardowe radia bo można zniszczyć elektronikę licznika lub impulsator w skrzyni biegów w nowszych modelach GOLF III i wyżej
Prze włączeniem niefirmowego radia należy porównać wyjścia kostki np. korzystając ze strony
www.studio24.prv.pl
poniże opis standardowego gniazda radia GAMMA IV
A: Zasilanie
1. GALA
2. tel mute (*)
3. wyjście sterujące +12V
4. S
5. Sterowanie anteną automatyczną
6. Podświetlenie
7. Zasilanie (+12 V)
8. masa zasilania
GALA - regulacja głośności w zależności od prędkości jazdy.

B: Głośniki
1. RR
2. RR -
3. RF
4. RF -
5. LF
6. LF -
7. LR
8. LR -
C: Zmieniacz / Wyjścia liniowe
1. DTI (Data In)
2. CLK (Clock) für Wechsler
3. CD – (Masse GND für digitale Datenleitung CD Wechsler)
4. DTO (Data Out)
5. Signal GND (Masse GND für das Audiosignal)
6. CD +12V (Schaltstromversorgung zmieniarki)
7. CD in R (Low Level Input Rechts)
8. line out RR (Low Level Output Rechts)
9. line out in LR (Low Level Output Links)
10. CD in L LIL (Low Level Input Links)
Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 33 gości