Auto się przegrzewa, a nie oddaje ciepła do kabiny.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

elMagiko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr sty 29, 2014 16:39

Auto się przegrzewa, a nie oddaje ciepła do kabiny.

Post autor: elMagiko » śr sty 29, 2014 17:07

Witam!
Mam problem z moim świeżo nabytym Golfem II 1.3 KAT. Benzyna + LPG. 89r. gaźnik. Auto prawie wcale nie daje ciepłego powietrza. Leci ledwo letnie. Wskazówka temperatury unosi się do prawie 2/3 wysokości czyli jakby się przegrzewał. Klapa się otwiera i zamyka. Nagrzewnica została wymieniona, gąbki też nowe założone. Pompa wody wymieniona(swoją drogą pewnie nie była wymieniana z 5 lat, bo była zardzewiała i okropnie zakamieniona). Termostat działał, ale w szale rozpaczy też go wymieniłem, bo już na prawdę nie wiem co może Golfikowi dolegać. Nic z tych zabiegów nie przyniosło oczekiwanych rezultatów. Cały czas auto się grzeje, a w środku zimno jak w lodówce. Może ktoś jest w stanie mi pomóc?



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Auto się przegrzewa, a nie oddaje ciepła do kabiny.

Post autor: Hubi14 » śr sty 29, 2014 17:38

Zakamieniona/zapowietrzona nagrzewnica. Zobacz czy weze idace do nagrzewnicy sa gorace i jak Masz parownik wpiety?



elMagiko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr sty 29, 2014 16:39

Auto się przegrzewa, a nie oddaje ciepła do kabiny.

Post autor: elMagiko » śr sty 29, 2014 18:01

Nagrzewnica jest nowa, więc zakamienienie odpada. Parownik normalnie się nagrzewa. Idę sprawdzić wąż od nagrzewnicy, ale z tego co pamiętam był gorący, ale dla pewności sprawdzę.
Właśnie sprawdziłem: węże są gorące. te od parownika i od nagrzewnicy też. Wszystko niby sprawne, a w środku arktyka... :banghead:



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Auto się przegrzewa, a nie oddaje ciepła do kabiny.

Post autor: Hubi14 » śr sty 29, 2014 18:51

to może linka od sterowania klapą nagrzewnicy spadła



elMagiko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr sty 29, 2014 16:39

Auto się przegrzewa, a nie oddaje ciepła do kabiny.

Post autor: elMagiko » śr sty 29, 2014 22:48

Klapa otwiera się i zamyka w pełnym zakresie. Sprawdzone.



Axaris
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt mar 22, 2013 14:19
Lokalizacja: Płock

Auto się przegrzewa, a nie oddaje ciepła do kabiny.

Post autor: Axaris » czw sty 30, 2014 23:40

Daj silnikowi obrotów i ustaw nadmuch na twarz i zobacz czy przy 3 albo 4 tyś obrotów będzie leciało ciepłe powietrze



elMagiko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr sty 29, 2014 16:39

Auto się przegrzewa, a nie oddaje ciepła do kabiny.

Post autor: elMagiko » ndz lut 02, 2014 12:27

Zrobiłem jak zaproponowałeś i nic. Powietrze nie było nawet troszkę cieplejsze.



dam18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pn cze 11, 2012 09:26

Auto się przegrzewa, a nie oddaje ciepła do kabiny.

Post autor: dam18 » ndz lut 02, 2014 13:05

Obywa węże są gorące od nagrzewnicy? Płynu nie wywala przez zbiorniczek? Przelew drożny? Węże nie puchną od układu chłodzenia?



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Auto się przegrzewa, a nie oddaje ciepła do kabiny.

Post autor: pironet » ndz lut 02, 2014 21:29

kolego na 99% nie zamyka się działa klapka w nagrzewnicy która odpowiada za przeloty powietrza przez nagrzewnicę


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

elMagiko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr sty 29, 2014 16:39

Auto się przegrzewa, a nie oddaje ciepła do kabiny.

Post autor: elMagiko » ndz lut 02, 2014 23:12

Dam18: Tak obydwa są gorące. Płynu nie wywala. Przelew drożny. Znaczy się nie wiem czy nie "puchną". Jak silnik jest odpalony to są twardsze, ale to chyba normalne, bo w układzie jest ciśnienie.

Pironet: Klapa w nagrzewnicy? Czyli, że jak? Jak to mogę sprawdzić? Ona jest nowa, więc myślałem, że kłopotów z nią nie będzie.



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Auto się przegrzewa, a nie oddaje ciepła do kabiny.

Post autor: marcinek84 » pn lut 03, 2014 10:22

Może ten zaworek i termostat na wężach do nagrzewnicy masz nie drożne, ewentualnie odwrotnie założone węże do nagrzewnicy.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
numb7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: sob sie 25, 2007 07:35
Lokalizacja: Nowe Miasto
Kontakt:

Auto się przegrzewa, a nie oddaje ciepła do kabiny.

Post autor: numb7 » pn lut 03, 2014 10:45

Miałem tak w swoim MK2, że mi się nie nagrzewał w środku. Wymieniłem nagrzewnicę na nową "no-name" i też nie grzał. Dopiero na szrocie dorwałem używaną, ale ORYGINALNĄ i jak zamontowałem to w samochodzie można było siedzieć w mrozy w samej koszulce. Co do przegrzewania się, to miałem podobnie ale to ze względu, że miałem zamontowany termostat, który otwierał się dopiero przy 92 czy 93 stopniach. Też mi wskazywało ponad połowę. Zorientuj się, może masz podobnie.



Dawid2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob lut 01, 2014 08:57

Auto się przegrzewa, a nie oddaje ciepła do kabiny.

Post autor: Dawid2 » pn lut 03, 2014 14:51

Proponowałbym sprawdzić uszczelkę pod głowicą. Możliwe że "dmucha" ,któryś cylinder zwiększa się ciśnienie w układzie chłodzenia dostaje się powietrze i nad zwyczajniej w świecie zapowietrza się układ. Nawet jeśli nagrzewnica nie ma obiegu temperatura nie powinna osiągać powyżej 90'' o ile sprawny jest termostat i drożny układ.



elMagiko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr sty 29, 2014 16:39

Auto się przegrzewa, a nie oddaje ciepła do kabiny.

Post autor: elMagiko » śr lut 05, 2014 16:16

No moja nagrzewnica była taka no name. W sklepie kosztowała 32 zł. Termostat już 2 nowy zamontowany i bez zmian ze wskazywaną temperaturą.
Uszczelka pod głowicą raczej nie, bo nie ubywa mi płynu chłodzącego.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości