cisnienie oleju

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

sialababamak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pt mar 20, 2015 07:44

cisnienie oleju

Post autor: sialababamak » pn lip 13, 2015 13:09

Witam. Mam taki problem ze swoim 1.6 pn otóż kupiłem go jakiś czas temu i gdy się nagrzał potrafiła się zapalić kontrolka oleju i włączał się brzęczyk. Pomyślałem, że pewnie silnik już dogorywa i wał lub panewki do wyrzucenia. Pogodziłem się z tym, lecz ostatnio z sąsiadem zmierzyliśmy ciśnienie oleju, silnik nie był do końca nagrzany ale z 60 stopni pewnie miał. Ciśnienie było 2,5 bara na wolnych obrotach, po przegazowaniu dochodziło do 5,5 i pewnie otwierał się przelew bo dalej nie szło. Ucieszyłem się i byłem przekonany, że to nie wina silnika, a najprawdopodobniej czujnik. Poczytałem trochę i okazało się, że czujnik dzięki któremu kontrolka się świeci i włącza brzęczyk to ten czujnik przy filtrze. Jest zwarty cały czas ale powyżej 2000 obr jeśli ciśnienie jest niższe niż 1,8 bara rozwiera. Ok. Zacząłem nim jeździć i obserwować. Zagrzałem go dotąd aż zacznie brzęczeć i tak: Brzęczy zazwyczaj na biegu podczas jazdy, owszem powyżej tych 2000 obr, ale jak pusze gaz i wyrzucę bieg, na wolnych obrotach nadal brzęczy. Skoro poniżej tych 2000 obrotów nie powinien to dlaczego? Nigdy mi nie zaczął brzęczeć jeśli samochód nie był na biegu. Nie koniecznie zaczyna brzęczeć tylko powyżej 2000 obr, czasami i niżej. Jeśli włącza się brzęczyk redukcja pomaga, lub puszczenie na luz i przegazowanie, wtedy już nie brzęczy, ale po jakimś czasie znowu to samo. Dodam, że termostatu nie ma chyba lub nie działa bo się długo nagrzewa, na szczęście. Po tym byłem przekonany, że to wina czujnika. Dziś wymieniłem olej, filtr i ten właśnie czujnik. Zacząłem go grzać, jeździć i przez dłuższą chwile było dobrze, byłem przekonany, że już na szczęście do minęło. Było około 60-70 stopni, przed wymianą już powinien brzęczeć. Wróciłem pod garaż postał jeszcze chwilę, zagrzał się do 90, wentylator się włączył, zacząłem znowu jechać i znowu się kontrolka i brzęczyk włączyła. Wróciłem do domu. Nagrzany był teraz do 90 stopni mniej więcej, podłączyliśmy miernik i na wolnych obrotach pokazywało 1,2 bara. Za mało? Przy około 2000-2500 obr (nie mam obrotomierza) pokazywało ponad 2 bary. Gdzie dalej szukać przyczyny skoro ciśnienie jest, samarowanie jest. Najbardziej dziwi mnie to, że potrafi brzęczeć nawet przy nizszych obrotach niż 2000. Po odpaleniu na niskich obrotach nic się nie dzieje, kontrolka gaśnie tak jak powinna. Nigdy mi nie migała podczas jazdy. Co myślicie? Gdzie szukać przyczyn? Usterka zegarów? Kabel idący do czujnika gdzieś po drodze zawodzi? Możliwe, że pompa lub coś gdzieś tylko czasami gubi ciśnienie?



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

cisnienie oleju

Post autor: Hubi14 » pn lip 13, 2015 15:26

drugi czujnik jest w głowicy i to on odpowiada za włączanie brzęczyka powyżej 2k RPM jak spadnie ciśnienie



sialababamak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pt mar 20, 2015 07:44

cisnienie oleju

Post autor: sialababamak » pn lip 13, 2015 15:42

No czytałem właśnie inaczej. Jesteś pewny?



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

cisnienie oleju

Post autor: marcinek84 » wt lip 14, 2015 23:05

Ten w głowicy jest 0,3 przy filtrze 1,8bar. Warto sprawdzić kabel może jak złapie temperaturę to gdzieś nie łączy. Mam obecnie dodatkowe zegary z audi temperatura i ciśnienie oleju, jak silnik złapie temperaturę to olej ma jakieś 130 stopni i już ciśnienie przy 2tys jest na krawędzi tych 2bar. Jakiej firmy kupiłeś czujnik?


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

sialababamak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pt mar 20, 2015 07:44

cisnienie oleju

Post autor: sialababamak » śr lip 15, 2015 08:52

Czujnik febi o ile się nie mylę. Raczej jest coś z silnikiem, bo jak podłączyłem się kablem oddzielnym i zmasowalem na stałe to nic się nie świeciło ani nic, odłączyłem i od razu zaczęło.



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

cisnienie oleju

Post autor: marcinek84 » śr lip 15, 2015 18:39

W takim razie przyda się zrobić pomiar ciśnienia na wskaźniku zegarowym gdy silnik osiągnie temperaturę pracy.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

luke320
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 604
Rejestracja: śr paź 27, 2010 18:19

cisnienie oleju

Post autor: luke320 » czw lip 16, 2015 00:14

Panie kolego, a że się tak zapytam - Na jakim oleju jeździsz ?



sialababamak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pt mar 20, 2015 07:44

cisnienie oleju

Post autor: sialababamak » czw lip 16, 2015 12:02

Toż chyba napisane że robiłem już taki pomiar...
Olej to mineralny jakiś. Nawet nie wiem dokładnie. Castrol chyba



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości