1.8RP problem z obrotami-jak poprawnie zresetować komputer ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.8RP problem z obrotami-jak poprawnie zresetować komputer ?
Od paru lat mam problemy z obrotami których nie sposób usunąć. W krytycznym momencie autem nie szło jechać. Na dziś dzień jest prawie dobrze, i problemy ograniczają się do pracy na rozłączonym napędzie tj, jałowy, albo wciśnięte sprzęgło. Obroty spadają.
W między czasie wymienione.
Świece, kable, kopułka, palec, silnik krokowy, wężyki, filtry, te czujniki niebieski i czerwony co jest na wierzchu.
W dodatku posprawdzane masy, podstawa monowtrysku też ok.
Wczoraj czyszczenie, monowtrysku i przepustnicy preparatem do czyszczenia który psiuka się w dolot. jest różnica w pracy silnika, sporo syfu wypluł tłumikiem, ale to jeszcze nie jest to, problemy z obrotami ciągle są.
Wydaje mi się, że może wystarczy zresetować komputer, tym bardziej że poprzednio chyba zrobiłem to źle.. Gdy wymieniałem krokowca, to zresetowałem komputer odłączając aku na noc. Potem podłączenie i normalna jazda. W między czasie miał też robioną blacharkę to też był odłączony i potem normalna jazda..
Z tego co wyczytałem robi się to inaczej i trzeba po podłączeniu aku, odpalić i czekać aż się załączy wentylator.. Ile w tym prawdy nie wiem, stąd temat. Bo jakoś wątpie, że jak jacyś mechanicy grzebią przy RP, który był też w Golfa III i Seatach itd, to zostawiają potem odpalony samochód. Ponad to wyczytałem też że konkretnie w Golfie 2 1.8 RP nie da się zresetować komputera (w III było już OBD2 więc można się podpiąć komputerem, w II tego złącza nie ma) bo ustawienia się nie kasują bo są zapisywane w takiej pamięci co nie musi mieć prądu aby pamiętać. Jak to z tym jest ? Może też ma ktoś pomysł co jeszcze może powodować problemy z obrotami ?
Dodam jeszcze że auto tylko benzyna bez gazu.
W między czasie wymienione.
Świece, kable, kopułka, palec, silnik krokowy, wężyki, filtry, te czujniki niebieski i czerwony co jest na wierzchu.
W dodatku posprawdzane masy, podstawa monowtrysku też ok.
Wczoraj czyszczenie, monowtrysku i przepustnicy preparatem do czyszczenia który psiuka się w dolot. jest różnica w pracy silnika, sporo syfu wypluł tłumikiem, ale to jeszcze nie jest to, problemy z obrotami ciągle są.
Wydaje mi się, że może wystarczy zresetować komputer, tym bardziej że poprzednio chyba zrobiłem to źle.. Gdy wymieniałem krokowca, to zresetowałem komputer odłączając aku na noc. Potem podłączenie i normalna jazda. W między czasie miał też robioną blacharkę to też był odłączony i potem normalna jazda..
Z tego co wyczytałem robi się to inaczej i trzeba po podłączeniu aku, odpalić i czekać aż się załączy wentylator.. Ile w tym prawdy nie wiem, stąd temat. Bo jakoś wątpie, że jak jacyś mechanicy grzebią przy RP, który był też w Golfa III i Seatach itd, to zostawiają potem odpalony samochód. Ponad to wyczytałem też że konkretnie w Golfie 2 1.8 RP nie da się zresetować komputera (w III było już OBD2 więc można się podpiąć komputerem, w II tego złącza nie ma) bo ustawienia się nie kasują bo są zapisywane w takiej pamięci co nie musi mieć prądu aby pamiętać. Jak to z tym jest ? Może też ma ktoś pomysł co jeszcze może powodować problemy z obrotami ?
Dodam jeszcze że auto tylko benzyna bez gazu.
- kwadrat
- Forum Master
- Posty: 1505
- Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
- Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
- Auto: 2x Golf
- Silnik: 2x +
Re: 1.8RP problem z obrotami-jak poprawnie zresetować komput
Niby tak mówią, że w RP trzeba odłączyć komputer na min 30min i później włączyć auto i trzymac na biegu jałowym do włączenia wentylatora. Nie wiem nigdy tak nie robiłem i nie wiem czy działa. W obecnej temperaturze to chyba przez godz trzeba by było go tak trzymać odpalonego. Jeśli falują ci obroty no to wypadało by że najprędzej krokowy, ewentualnie w dalszej kolejności podstawa wtrysku, podciśnienia, czujniki itp, no ale to już masz posprawdzane
Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg


Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest


Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
1.8RP problem z obrotami-jak poprawnie zresetować komputer ?
Odlanczasz na jakis czas potem odpalasz i jedziesz
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 1.8RP problem z obrotami-jak poprawnie zresetować komput
Zobaczymy jak będzie jutro rano.. Po powrocie z pracy, odłączyłem aku, coś tam porobiłem w między czasie, potem dla pewności jeszcze wyładowałem ewentualną energię przekręcając 2 razy kluczyk, podłączyłem, odpaliłem. Poczekałem aż włączy się wentylator, zgasiłem, odpaliłem jeszcze raz i wjechałem do garażu.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
1.8RP problem z obrotami-jak poprawnie zresetować komputer ?
Nie jest potrzebne zadne wl sie wentylatora to mit auto musi nagrzac sie do temp roboczej tyle nie wazzne lpg czy pb masz lpg 1 gen?
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- Maro_GT
- Ma gadane
- Posty: 187
- Rejestracja: czw wrz 13, 2007 23:59
- Lokalizacja: Gdańsk / Orneta / NLI
- Kontakt:
1.8RP problem z obrotami-jak poprawnie zresetować komputer ?
Ja bym proponował sprawdzić TPS.
Tu jest opis co i jak: viewtopic.php?t=82826" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu jest opis co i jak: viewtopic.php?t=82826" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 1.8RP problem z obrotami-jak poprawnie zresetować komput
Nie mam gazu w ogóle - benzynagrandi pisze:Nie jest potrzebne zadne wl sie wentylatora to mit auto musi nagrzac sie do temp roboczej tyle nie wazzne lpg czy pb masz lpg 1 gen?
Dzięki. Poczytam. Nie mniej po resecie komputera, problem w zasadzie ustąpił. Jedynie złapał lekki spadek w standardowym miejscu, ale nie tak duży jak poprzednio i po chwili sam powrócił na właściwe.Maro_GT pisze:Ja bym proponował sprawdzić TPS.<BR abp="723">Tu jest opis co i jak: viewtopic.php?t=82826" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości