Witam. Mam problem ze swoim silnikiem w golfie. Otóż gdy pracuje na biegu jałowym to obroty falują. Czasem podczas jazdy, przy redukcji na niższy bieg auto potrafi zgasnąć. Na początku wahania oscylowały między tysiącem obrotów, a prawie zerem, po podkręceniu obrotów biegu jałowego praca silnika jest taka jak na filmie:
[youtube][/youtube]
Przed regulacją częstotliwość wahań była o wieeele większa niż teraz. Nie ma już co prawda takiej tragedii, ale jest to wkurzające. Dodam, że zaraz po odpaleniu na zimnym silniku szarpie, i obroty również falują, ale przechodzi to po kilku sekundach ( nie wiem czy to nie sprawka tego, że nie mam ssania i muszę sam dodawać gazu przy starcie - na ciepłym pali ok ).
Silnik to 1.3 HK na gaźniku Pierburg 2e3. Od razu mówię, że gaźnik był 3 dni temu czyszczony.
falujące obroty silnika 1.3 HK
: pt paź 04, 2013 19:55
autor: Paweł Marek
tylko że brak ssania oznacza niesprawność gaźnika, i nie wiem jak ssanie zostało odłączone.
Ale propnuję na początek: wuszukaj na forum gdzie jest zawór wzbogacania przy dużym obciążeniu (taki sam jest w 2E2), zdejm jego pokrywkę i oceń membrane gumową dwuczęściową co jest pod nim ( po odkręceniu wykeje się benzyna z gaźnika więc ostrożnie). Jeśli jest w niej najmniejsze pęknięcie to gaźnik przelewa, okresowo zasysa zbyt dużo benzyny i taki objaw będzie, to samo z zaworem iglicowym przyczyna ta sama
falujące obroty silnika 1.3 HK
: sob paź 05, 2013 02:03
autor: NotMe
ssanie nie zostało odłączone, tylko po prostu się zepsuło :/ a ten zawór wzbogacania ma kształt takiej jakby elipsy?
falujące obroty silnika 1.3 HK
: sob paź 05, 2013 19:30
autor: krys94
Masz zepsute ssanie, czyli najprawdopodobniej nie działa Ci siłownik pull down, przez to silnik łapie lewe powietrze i dlatego masz falowanie obrotów i gaśnięcie silnika. U mnie silnik gaśnie podczas hamowania ponieważ mam uszkodzone serwo i za mocno jest zubożana mieszanka.
falujące obroty silnika 1.3 HK
: sob paź 05, 2013 20:18
autor: Paweł Marek
NotMe, pokrywka zaworu ma kształt rombu. z boku gaźnika na 2 wkręty
falujące obroty silnika 1.3 HK
: ndz paź 06, 2013 11:41
autor: NotMe
krys94, no tak, siłownik pulldown mi nie działa, ale wcześniej działał i było to samo :/ Paweł Marek, tak dla jasności:
o tym mowa? to jest ten zawór z mojego starego gaźnika. nie chcę na razie rozbierać swojego bo czytałem, że po rozkręceniu tego trzeba założyć nowy, a ja nie wiem gdzie mogę kupić nowy.
falujące obroty silnika 1.3 HK
: ndz paź 06, 2013 13:38
autor: krys94
Tak to jest ten zawór. Możesz kupić cały zestaw uszczelek do gaźnika w sklepie z częściami. Koszt około 70 zł.
falujące obroty silnika 1.3 HK
: ndz paź 06, 2013 21:42
autor: NotMe
a jest w sprzedaży zestaw naprawczy tylko do tego zaworu?
falujące obroty silnika 1.3 HK
: pn paź 07, 2013 00:33
autor: Paweł Marek
tak w kompletach, to nieprawda że nie można założyć starego. Jeśli gumki ma szczelne to zakładaj nazad, ale jeśli dziurawe albo nie jesteś pewien to wytnij taki kształt rombu z jakiejś gumy załóż pod zawór i zakręć. W ten sposób zlikwidujesz działanie zaworu ale gaźnik przestanie przelewać i będzie chodził prawie dobrze, a na wolnych powinien idealnie, wykluczysz w ten sposób czy jest zepsuty.
falujące obroty silnika 1.3 HK
: pn paź 07, 2013 00:56
autor: NotMe
czyli mam wyciąć tą gumę, która jest na samym początku, najbliżej gaźnika, tak? bez żadnych otworów, dobrze rozumiem? dętka rowerowa nada się do tego?
falujące obroty silnika 1.3 HK
: wt paź 08, 2013 08:58
autor: Paweł Marek
Zostaw wszystko co jest cały zawór nawet go nie rozbieraj, podłóż kawałek gumy nawet z dętki z dziurkami na śrubki i zakręć. Guma zamknie kanaliki w zaorze i jak napisałem jeśli zawór był winny to gaźnik pzrestanie przelewać i problem ustąpi. Wówczas kiedy już będziesz miał ta awarię potwierdzoną to poszukasz na spokojnie zestawu naprawczego albo samego tego zaworu z używek. Ten zawór właściwie pada tylko w gaźnikach suszonych na LPG, bez LPG bardzo rzadko pada więc na szrocie można to znaleźć z dużą szansę że będzie sprawne
falujące obroty silnika 1.3 HK
: śr paź 09, 2013 16:51
autor: NotMe
no ja LPG nie mam, ale gaźnik też nie jest z tego auta, a kij wie czy w poprzednim nie był maltretowany podtlenkiem. wytnę tą podkładkę z dętki i zobaczę jak będzie.
a czy przez ten niesprawny zawór mogło mi wzrosnąć spalanie? bo tak jakby mi więcej palił od tamtego czasu
falujące obroty silnika 1.3 HK
: śr paź 09, 2013 17:54
autor: krys94
Spalanie mogło wzrosnąć ponieważ przelewało gaźnik.
falujące obroty silnika 1.3 HK
: śr paź 09, 2013 22:50
autor: NotMe
a jakie będą minusy tego, że zaślepię ten zawór kawałkiem gumy? straci na przyspieszeniu czy coś?