Gaźnik 2ee dziwny problem brak wolnych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Gaźnik 2ee dziwny problem brak wolnych

Post autor: Gacekk » pn lis 10, 2014 18:41

Witam. GOlf mk2 1.6 z gaźnikiem 2EE. Po poprawnym podpięciu podciśnień, jest dziwny problem z obrotami. Nie wiem jak te części się fachowo nazywają - wykorzystam fotkę Obrazek
Otóż jest spora szpara między przepustnica a tym nastawnikiem/regulatorem. Jak ręką go pociągnę to słychać jak elektryka jakaś w nim się załączy i wtedy reguluje ok, mogę dodać gazu i ładnie zejdzie powoli na wolne i jest ok, dopóki nie zacznie się jazdy :/ Praktycznie brak wolnych obrotów, dopóki ręcznie tego nie ruszę w strone przepustnicy. NIe wiem czy spróbować przestawić zderzak, czy coś tam może się dziać, że ten trzpień jest zbyt schowany bądź powien się wysuwać po włączeniu zapłonu?


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Gaźnik 2ee dziwny problem brak wolnych

Post autor: Hubi14 » pn lis 10, 2014 20:25

napisz do użytkownika Lipek81 jak sprawdzić ten nastawnik, bo nie moge na forum znaleźć, bo fajnie i łopatologicznie to opisał ;)



Awatar użytkownika
palio
_
_
Posty: 2897
Rejestracja: wt sty 26, 2010 22:44
Lokalizacja: Siedliska Drugie/Fajsławice
Auto: Ford Mondeo MK3
Silnik: 2.0
Kontakt:

Gaźnik 2ee dziwny problem brak wolnych

Post autor: palio » pn lis 10, 2014 20:32

Proszę bardzo :bigok:
lipek81 pisze: Sposób regeneracji:
Zdemontuj potencjometr przepustnicy - znajduje się pod tym nastawnikiem ssawki o którym piszesz, ma wtyczkę na 3 piny. Wystarczy odkręcić jedną śrubkę. Uważaj przy wyciąganiu, jest tam taka tulejka łącząca oś przepustnicy z osią potencjometru, łatwo ją zgubić.

Wyczyść potencjometr z syfu itp.

Potencjometr teoretycznie jest nierozbieralny. Aby go zregenerować, trzeba go jednak rozebrać. W tylnej części jest miejsce, w którym został zalany jakąś masą, tak, aby nie można było go otworzyć. Należy zeszlifować ile się da tej masy. Ja to robię na szlifierce z przykręconą tarczą do cięcia. Można też pilnikiem - jak chcesz, aby nie ruszać części plastikowych - obudowy i gniazda;

Po zeszlifowaniu nawiercamy otworek w tej masie, która nam została - między gniazdem, a brzegiem obudowy. Uwaga - wiercimy bardzo ostrożnie. Pod ta masą jest pusta przestrzeń, a w niej kabelki. Nie możemy ich uszkodzić - tak więc jak tylko poczujesz, że się przewierciłeś, od razu zaprzestań wiercenia. Można ewentualnie nawiercić, i co jakiś czas sprawdzać, czy się przebijesz jakimś drutem itp. W otwór wkładasz twardy drut, albo mały imbus itp. i za jego pomocą "wyłamujesz" część z gniazdem od obudowy potencjometru. Potencjometr rozpada się na dwie części - w jednej będziesz miał obudowę wraz z osią i ślizgaczem, w drugiej ścieżkę potencjometru. Ścieżkę należy przeczyścić środkiem do czyszczenia potencjometrów, ewentualnie spirytusem, natomiast ślizgacz dobrze jest zgiąć tak, aby poruszał się po innym torze ścieżki, niż dotychczas. Trzeba uważać, bo ślizgacz jest bardzo delikatny, na końcu ma taką blaszkę wyciętą w grzebień, lepiej jej nie ruszać, a wyginać te ramię ślizgacza.
Ścieżkę potencjometru można oddzielić od obudowy i zobaczyć, czy kabelki pod nią są całe - czy ich nie uszkodziliśmy. Składamy całość. Wewnątrz obudowy są zaprasowania, które zostały połamane podczas rozkładania potencjometru. Należy je całkiem wyciąć, a obie połówki skleić. Z góry ubytki masy uzupełniamy poxipolem i cieszymy się ze sprawnego auta.

Robiłem tą operację jakieś 2 lata temu, od tego czasu jest spokój. Nie mam problemów z wieszającymi się obrotami.

Wersja regeneracji dla osób mniej sprawnych manualnie, bojących się coś uszkodzić itp.:
- zdemontować potencjometr i zanurzyć go (utopić) w płynie do czyszczenia potencjometrów lub spirytusie.
- zostawić na kilka godzin
- po wyjęciu osuszyć, zamontować do auta.
- początkowo obroty mogą się w dalszym ciągu zawieszać (nawet jeszcze gorzej niż przed czyszczeniem), ale potem, jak już środek czyszczący zostanie usunięty ze ścieżki potencjometru, powinno być ok. Wda metody jest taka, że po kilku miesiącach usterka powróci.

Profilaktycznie wymień wszystkie te cienkie gumowe wężyki w oplocie od podciśnienia - nie tylko przy gaźniku, ale też przy wężu serwa, aparacie zapłonowym, czy klapce od przełączania ciepłego/zimnego powietrza.
link do tematu
viewtopic.php?f=139&t=468477" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=141&t=481874" onclick="window.open(this.href);return false;



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Gaźnik 2ee dziwny problem brak wolnych

Post autor: Hubi14 » pn lis 10, 2014 23:30

no tylko tu jest opis potencjometru a nie do nastawnika :P ale faktycznie, gdzieś w tych tematach jest to opisane :)



kopytko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: wt wrz 23, 2008 13:24
Lokalizacja: Modrzewie

Gaźnik 2ee dziwny problem brak wolnych

Post autor: kopytko » wt lis 11, 2014 11:28

hej, żeby sprawdzić nastawnik , poproś kogoś aby zagasił auto ty obserwuj ten tłoczek co naciska jakby gaz z nastawnika, powinien się wysunąć po kilku sekundach od zgaszenia auta . jeżeli się nie wysuwa lub jest cały czas wysunięty to membrana do wymiany. NA allegro są dostępne same membrany.


Obrazek

Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Gaźnik 2ee dziwny problem brak wolnych

Post autor: Gacekk » wt lis 11, 2014 16:58

Wysuwa po zgaszeniu, wymieniłem śrubkę od zderzaka przepustnicy, była urwana. Jakoś wyregulowałem na niej i w zasadzie jest w miarę ok. Jakoś znośnie trzyma obroty zimny i ciepły na razie. Dzięki za wskazówki jak to posprawdzać...


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

tdoszla
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz gru 15, 2013 10:58

Gaźnik 2ee dziwny problem brak wolnych

Post autor: tdoszla » pn lis 24, 2014 13:56

Witam wszystkich,
Jestem również początkującym fanem Golfa II (choć posiadam już dwa :)), więc proszę się nie śmiać. Podpinam się pod temat, bo problem mam podobny. Zdechł mi termostat unoszenia przepustnicy/czujnik ustawienia przepustnicy jak zwał tak zwał (może na prawdę nazywa się jeszcze inaczej). Niestety nie jestem w stanie znaleźć takiej części. Golfik jest z gazem i zastanawiam się czy zamontowana jest oryginalna część. Czy ktoś z Was kojarzy taką część? Znalazłem kilka niby służących do tego samego i żadna nie wygląda tak samo jak ta na zdjęciu (z czujnika odchodzą pod kątem prostym dwa przewody). Poniżej zamieszczam zdjęcie. Golfik 1990 z silnikiem 1.6 55 KW.

Obrazek



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Gaźnik 2ee dziwny problem brak wolnych

Post autor: Hubi14 » pn lis 24, 2014 20:13

Ty masz 2E2 albo 2E3 to sobie wpisz w szukajkę to też jest wszystko objaśnione



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości