Gaźnik pierburg 2e3 regulacja

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Patrykxx69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: czw lut 26, 2015 21:26
Lokalizacja: Opole

Gaźnik pierburg 2e3 regulacja

Post autor: Patrykxx69 » sob wrz 05, 2015 21:22

Witam. Chciałbym poprosić o pomoc kogoś obeznanego w tym modelu: Golf mk2 1.3 z pierburgiem 2e2...
Problem jest taki, że na początku Golf wogóle nie chodził. Wymieniłem wszystkie uszczelki i membramy w gaźniku, podstawe no i działa, nawet jeździ :jezor:
Tylko problem polega na tym, że kopci około 10/100km jak nie lepiej... :goof: Mam kilka pytań, bo cały czas sie przy dieslach robi i jest problem :bigok:
Golf chodzi dobrze. Tylko jak postoi chwile i go przegazuje, to przekopci się troszke na czarno i jest ok do następnego postania na wolnych. Podpowiedziałby mi ktoś pokolei jak podłączone są podciśnienia, bo sieczka była tam totalna... ;( Ta górna przesłona ponoć powinna być zamknięta , a u mnie czy ciepły czy zimny otwarta na maksa. Na grodzi jest przymocowany jakiś "kranik" do czego i jak powinien być ustawiony? Do gaźnika przykręcona puszka na 3 wężyki z paliwem, regulator ciśnienia? I z tyłu przy zaworku, górne podciśnienie do tego termicznego, a dolne do gaźnika dobrze? Z przodu prawe do przyśpieszacza, a lewe zostawiłem wolne, bo zaślepione to golf kulał...
http://www.fotosik.pl/zdjecie/641dce1d3de84e4b" onclick="window.open(this.href);return false; (Gaźnik, przesłona)
http://www.fotosik.pl/zdjecie/c1d2e8ab1173f21c" onclick="window.open(this.href);return false; (Kranik)
http://www.fotosik.pl/zdjecie/d4f74ec1818f36f1" onclick="window.open(this.href);return false; (Opis na kraniku)
http://www.fotosik.pl/zdjecie/0d80a2090e7e5ad2" onclick="window.open(this.href);return false; (Regulator)
http://www.fotosik.pl/zdjecie/219a2402e610531c" onclick="window.open(this.href);return false; (Zaworek)
Ostatnio zmieniony ndz wrz 06, 2015 14:05 przez Patrykxx69, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
krys94
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pt cze 08, 2012 20:17

Gaźnik pierburg 2e2 regulacja

Post autor: krys94 » ndz wrz 06, 2015 10:00

Pierwsza sprawa to nie jest 2E2 tylko 2E3.
Podciśnienia masz dobrze podłączone z tym, że lewy króciec z przodu gaźnika zaślep bo tam Ci ciągnie lewe powietrze i nigdy dobrze chodził nie będzie nie mówiąc o spalaniu. Jak po zaślepieniu silnik kuleje to musisz ustawić mieszanke wkrętem który jest z lewej strony gaźnika (stojąc przed samochodem) w takim wgłębieniu blisko podstawy gaźnika na płaski śrubokręt. Wkręć go maksymalnie i wykręć o 1.5-2 obroty i powinien dobrze chodzić jak w gaźniku wszystko sprawne, potem możesz podregulować drugim wkrętem obroty też na płaski śrubokręt z tej samej strony.Po tym wszystkim oczywiście trzeba podjechać na regulacje na analizatorze. Dodaje zdjęcie żebyś wiedział które to są te wkręty, zdjęcie pożyczone z forum http://www.fotosik.pl/zdjecie/8f911ae5d6cc07a9" onclick="window.open(this.href);return false;
Co do przesłony przed odpaleniem zimnego silnika wciśnij i puść gaz i wtedy ma się zamknąć całkowicie. Jak tak nie jest to źle działa ssanie.
Te przewody gumowe od tego kranika gdzie idą?



Patrykxx69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: czw lut 26, 2015 21:26
Lokalizacja: Opole

Gaźnik pierburg 2e2 regulacja

Post autor: Patrykxx69 » ndz wrz 06, 2015 11:57

Przesłona się nie zamyka, przewód dochodzący do kranika od tej "puszki" przy gaźniku, a wychodzi do gaźnika. Kiedy wzbogaca się mieszanke, a kiedy zubaża? Bo krąży wiele plotek... Jedni ze wkręcając inni na odwrót...



Awatar użytkownika
krys94
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pt cze 08, 2012 20:17

Gaźnik pierburg 2e2 regulacja

Post autor: krys94 » ndz wrz 06, 2015 12:43

Sprawdź sprężynę bimetaliczną (jest w tej kopułce na 3 wkręty po stronie wkrętów regulacyjnych) ma być założona na to cięgno co tam jest ale bez naciągania jej.
Ten kranik to jest elektrozawór możliwe, ze był gaz wcześniej w tym golfie. Możesz wyrzucić ten elektrozawór. Kup przewód paliwowy chyba "6" jak dobrze pamiętam i połącz dolny króciec tego regulatora z gaźnikiem tak jak ma być w oryginale bo to jest nie potrzebne. Wykręcając wkręt podajesz więcej paliwa co wiąże się ze wzbogaceniem mieszanki.



Patrykxx69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: czw lut 26, 2015 21:26
Lokalizacja: Opole

Gaźnik pierburg 2e2 regulacja

Post autor: Patrykxx69 » ndz wrz 06, 2015 13:20

Sprężynę sprawdzę nawet potem. Aa no właśnie zapomniałem dodać, że gaziura była :D Noo i teraz wiem, bo gdzieś wyczytałem, że wkręcając zwiększam ilość paliwa :)



Awatar użytkownika
krys94
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pt cze 08, 2012 20:17

Gaźnik pierburg 2e2 regulacja

Post autor: krys94 » ndz wrz 06, 2015 13:48

Patrykxx69 pisze:bo gdzieś wyczytałem, że wkręcając zwiększam ilość paliwa :)
No właśnie nie coś źle przeczytałeś. Wykręcając zwiększasz ilość paliwa.



Patrykxx69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: czw lut 26, 2015 21:26
Lokalizacja: Opole

Gaźnik pierburg 2e2 regulacja

Post autor: Patrykxx69 » ndz wrz 06, 2015 14:04

No to dzięki :D Teraz przynajmniej jestem pewien co robię :D



Awatar użytkownika
krys94
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pt cze 08, 2012 20:17

Gaźnik pierburg 2e3 regulacja

Post autor: krys94 » ndz wrz 06, 2015 14:18

Sam kiedyś miałem z tym problem ale już wszystko wiem. Gdzieś kiedyś na forum znalazłem stronę (chyba niemiecką) z tymi gaźnikami i tam był schemat tego gaźnika i wyraźnie było widać, że tą dyszą/kanałem idzie paliwo. Więc na logikę czym bardziej wykręcisz tym więcej paliwa i mieszanka bogatsza.



Patrykxx69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: czw lut 26, 2015 21:26
Lokalizacja: Opole

Gaźnik pierburg 2e3 regulacja

Post autor: Patrykxx69 » wt wrz 08, 2015 19:53

Siema. Ustawiłem zapłon lampą, zaślepiłem ten króciec przy gaźniku, wykręciłem 1,5 obrotu. Golf na wolnych obrotach chodzi jak capek (wypadają zaplony hardcorowo) trzeba przegazować (czarno) i przez chwile pochodzi lżej, i znów go zalewa....
Wszystkie świece czarne... Jest sens znów wymieniać kable? Dodam że jak nie był zaślepiony ten króciec przy gaźniku to nie kopcił, tylko przy dobrej przegazówce....
Aaa i jak był nie zaślepiony to czy zimny czy ciepły palił od strzała bez gazu, a na zaślepionym ciepły silnik to gaz w podłogę, przegazówka i dopiero odpala i chodzi.



Awatar użytkownika
krys94
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pt cze 08, 2012 20:17

Gaźnik pierburg 2e3 regulacja

Post autor: krys94 » śr wrz 09, 2015 13:54

To masz przelewanie gaźnika a nie żadne przewody i świece. Zawór wzbogacenia mieszanki, pływak z zaworem iglicowym, siłownik pull down i spręzyna bimetaliczna do sprawdzenia (czy nie jest pęknięta i czy jest założona na to cięgno, do tego ustawienie tej całej kopułki na znak). Kupiłeś cały zestaw naprawczy i wymieniłeś WSZYSTKIE membrany i uszczelki, czy tylko tak bez rozbierania gaźnika na części pierwsze te co widać? Do tego czy przedmuchałeś wszystkie dysze (szczególnie biegu jałowego jest wkręcona od góry gaźnika nic nawet nie trzeba rozbierać żeby ją wykręcić) i kanały?

Ustawiałeś zapłon na lampe ile stopni i czy ze zdjętym i zaślepionym wężykiem podciśnienia z przyśpieszacza zapłonu? Dziwi mnie jeszcze jak Ty ustawiłeś ten zapłon jak silnik chodzi nie równo i wypadają zapłony? Przecież przy ustawieniu zapłonu jak masz te np: 1200obr zamiast 850 to już nie jest idealnie zapłon ustawiony a co mówić z nierówno pracującym silnikiem.



Patrykxx69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: czw lut 26, 2015 21:26
Lokalizacja: Opole

Gaźnik pierburg 2e3 regulacja

Post autor: Patrykxx69 » śr wrz 09, 2015 20:26

Nie jestem pewny czy pull down działa (możesz opisać jak go sprawdzić?) i sprężyny nie sprawdzałem bo nie było czasu, ale pierwsza wolna chwila i sprawdzę. Gaźnik był rozebrany na części pierwsze, wszystko umyte i przedmuchane. Wymienione wszystkie membrany, uszczelki, zaworek iglicowy itd.

Zapłon ustawiony na 5* z odłączonym i zaślepionym wężykiem. Obroty ustawiłem na słuch w okolicach 900-1000. Idealnie to on nie chodził, ale na tym ustawieniu w obecnym stanie chodzi najlepiej.



Awatar użytkownika
krys94
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pt cze 08, 2012 20:17

Gaźnik pierburg 2e3 regulacja

Post autor: krys94 » śr wrz 09, 2015 21:34

Patrykxx69 pisze:możesz opisać jak go sprawdzić?
Według instrukcji trzeba mieć pompkę podciśnieniową ale najłatwiej to ściągnij wężyk ten co idzie do gaźnika i zassij powietrze cięgno powinno zostać wciągnięte (nie wiem czy Ci sie to uda na gaźniku ja to robiłem na zdemontowanym siłowniku z gaźnika). Możesz też dmuchnąć jak powietrze pójdzie lekko to membrana dziurawa i albo regeneracja albo nowy.
Pisałeś, ze klapka górna jest przez cały czas otwarta no to na zimnym ma być całkowicie zamknięta i przy odpalaniu siłownik pull down ma ją uchylić na 2-3mm i w miarę rozgrzewania sprężyna bimetaliczna ma ją otworzyć całkowicie. Pamiętaj że przed odpaleniem zimnego silnika aby ta klapka była zamknięta musisz wcisnąć i puścić gaz (tak się te silniki odpala) i jak wszystko w gaźniku jest sprawne to obroty po odpaleniu mają wskoczyć na ponad 2tyś i po ponownym wciśnięciu i puszczeniu gazu powinny spaść do 1400-1500 i mają powoli spadać aż do 850.
Zapłon ustawiałeś dobrze ale i tak prawdopodobnie będzie do poprawki jak już ogarniesz gaźnik.

Tak patrze na pierwsze zdjęcie i widzę dlaczego masz przez cały czas uchyloną przesłonę górną...
Ktoś już pchał swoje rączki do tarczy stopniowej i ją przestawił. Jak ona jest przez cały czas w tej pozycji jak na zdjęciu (zaznaczyłem strzałką) to musisz to rozebrać i ustawić jak ma być. Robiłem to i nie jest to trudne ale trzeba się troszke pobawić ze sprężynkami. Musisz zdemontować ten cały mechanizm od gaźnika (po odkręceniu tej kopułki ze sprężyną 3 wkręty i trzeba zdjąć cięgno które porusza klapką) odkręcić nakrętkę "szóstkę" i po kolei wszystko zdjąć i nie myląc kolejności założyć z powrotem ale już tak jak ma być. Jak będziesz to robił to pamiętaj że te sprężynki mają być lekko naciągnięte jak dobrze pamiętam to chyba 1 obrót sprężynką wystarczy.
Dodaje 3 zdjęcia jak to wygląda. Na ostatnim zdjęciu widać jak ma to być założone. Porównaj z tym co jest u Ciebie.
ObrazekObrazekObrazek



Patrykxx69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: czw lut 26, 2015 21:26
Lokalizacja: Opole

Gaźnik pierburg 2e3 regulacja

Post autor: Patrykxx69 » śr wrz 09, 2015 21:57

Jak miałem rozebrany gaźnik to zasysałem i wciągało siłownik. Tylko mechanizm przy gaźniku tak jakby ciężko chodzi i jak popchnę go ręką to sam nie powraca... Co do tej tarczy to faktycznie jest przestawiona :)

Dzięki za poświęcenie czasu i pomoc bo samemu to do głowy idzie dostać :D :pub:



Awatar użytkownika
krys94
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pt cze 08, 2012 20:17

Gaźnik pierburg 2e3 regulacja

Post autor: krys94 » czw wrz 10, 2015 08:08

W takim razie siłownik masz sprawny. Mechanizm po rozebraniu nasmaruj i bedzie wszystko lekko pracowało.
Ja też miałem problemy z tym gaźnikiem po kupnie golfa tylko że u mnie jakoś chodził w miarę. Zrobiłem kompletną regenerację gaźnika ustawiłem wszystko jak jest w instrukcji napraw (wydatek pompki, luzy przepustnic itp) i ta tarcze stopniową też musiałem przestawić bo ktoś tam swoje rączki wsadził. Teraz wszystko jest ok silniczek pracuje pięknie tylko został mały problem. Jak silnik jest rozgrzany i postoi z 10 minut to trzeba go odpalać z gazem w podłodze bo będzie długo kręcił. Nie wiem w czym problem ale już nic z tym nie robię, a golfik jeździ bdb. :-)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości