Bardzo niskie obroty biegu jałowego oraz ...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

darionowak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz sty 15, 2017 09:52

Bardzo niskie obroty biegu jałowego oraz ...

Post autor: darionowak » ndz sty 15, 2017 12:27

Witam.

Próbowałem wyszukać rozwiązania problemu w innych tematach, jednak nie mogłem znaleźć takiego przypadku. Już mówię o co chodzi.

Mam w swoim Golfie mk2 silnik 1.8 RP automat, z zamontowanym LPG I gen. Po zakupie auta przejechałem ok. 25 tys. km bez żadnych problemów czy większych usterek. W pewnym momencie silnik zaczął stopniowo tracić moc przy przyspieszaniu, ale tylko na LPG (na PB było wszystko ok). Okazało się, że wąż od doprowadzania powietrza do parownika poluzował się przy mikserze i łapał "lewe" powietrze. Dokręciłem mocowanie węża przy przepustnicy, wszystko przeczyściłem i silnik wreszcie nabrał mocy. Od razu pojawiła się radość z uzdrowienia motoru :)

Niestety po przejechaniu ok. 500 km pojawiły się problemy, za nic nie wiem o co chodzi. Poniżej opiszę jak się zachowuje silnik w chwili obecnej.

Podczas normalnej jazdy na biegu i dodawaniu gazu silnik pracuje prawidłowo, na benzynie i na LPG. Jednak gdy zbliżam się do skrzyżowania i nie dodaję gazu, obroty silnika drastycznie spadają. Oscylują w okolicach 600-700 obr., czasem jeszcze niżej (bardzo niskie obroty silnika widać także po zapalającej się na chwilę czerwonej kontrolce na zegarach, gdy obroty spadną bardzo nisko) i silnik albo "uratuje" się i wybroni podnosząc obroty, tak że nie zgaśnie albo spadną na tyle nisko, że silnik nie ma siły się podnieść i gaśnie. Podobnie jest podczas zapalania auta przy zimnym silniku - obroty są bardzo niskie i bez trzymania nogi na pedale gazu, bardzo szybko silnik gaśnie. Dodam, że przy zapalaniu auta muszę naciskać na pedał gazu, żeby wzbudzić pracę silnika, gdyż sam nie jest w stanie wejść na obroty i utrzymać równą pracę silnika. Auto jest mi potrzebne na co dzień, więc jeżdżę nim trzymając jednocześnie nogę na pedale gazu i drugą nogę na pedale hamulca (przy okazji nauczyłem się hamować lewą nogą ;) ), i auto jeździ bez problemów, jednak ciągłe utrzymywanie nogi na gazie jest problematyczne i oczywiście chcę doprowadzić sprawność auta do normalności.

Dodatkowo po pewnym czasie od wystąpienia tych problemów zauważyłem, że chwilę po uruchomieniu auta na benzynie, gdy trzymam nogę na pedale dodając gazu, aby nie zgasł silnik, przez chwilę obroty silnika wariują. Tzn. gdy chcę wkręcić silnik na wyższe obroty, wciskam pedał gazu, trzymam w jednej pozycji, a obroty wzrastają o 700 obr./min i spadają o 800, znowu wzrastają o 600 i spadają o 800 i tak, aż po chwili, po 10 sekundach silnik gaśnie. Jedyne co mogę zrobić w tym przypadku to naciskanie na pedał gazu ze zmienną siłą, wtedy jakoś udaję się wkręcić motor na obroty (o większą wartość wzrastają obroty niż spadają), aż do momentu przekroczenia ok. 3000 obr./min (lub przełączenia się na LPG), kiedy to ustaje, nie ma wahań obrotów i tylko zostaje wcześniejsze zło w postaci niskich obrotów na biegu jałowym.

Myślę, że opisałem sytuację w miarę obszernie, może lekko nieuporządkowanie. W razie potrzeby mogę nagrać filmik, jak dokładnie zachowuje się silnik, jego obroty itp. Obecnie mam dwie poszlaki, które podpowiedział mi znajomy: albo silnik krokowy w przepustnicy do wymiany, albo uszczelka na dolnym mocowaniu przepustnicy (jest lekki luz przy poruszaniu przepustnicą w lewo i prawo, jakby pomiędzy kolektorem a całym zespołem przepustnicy).

Dodam, że nie znam się fachowo na mechanice samochodów, dlatego mój opis może wydać się dla niektórych mało profesjonalny. Sam, we własnym zakresie, amatorsko staram się naprawiać autko, więc liczę na wyrozumiałość.

Będę bardzo wdzięczny za każdy pomysł na rozwiązanie problemu :)



darionowak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz sty 15, 2017 09:52

Bardzo niskie obroty biegu jałowego oraz ...

Post autor: darionowak » pt sty 20, 2017 11:49

Do powyższego opisu dodać mogę, że objawy postępują. Czyli im więcej jeżdżę z tym problemem, tym trudniej na następny dzień jest mi uruchomić silnik. Muszę coraz bardziej naciskać na pedał gazu, bo inaczej silnik gaśnie. Nie wiem jak daleko to zajdzie, ale mam nadzieje, że ktoś wpadnie na pomysł i mi go podrzuci, za co będę bardzo wdzięczny :)



Awatar użytkownika
brzozkalbn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: czw lis 12, 2009 22:54
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Bardzo niskie obroty biegu jałowego oraz ...

Post autor: brzozkalbn » pt sty 20, 2017 14:04

Odepnij na noc akumulator a następnie sprawdź, jak silnik zachowuje się na samej benzynie.



Awatar użytkownika
Radzio0018
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 492
Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
Lokalizacja: Kęty

Bardzo niskie obroty biegu jałowego oraz ...

Post autor: Radzio0018 » sob sty 21, 2017 04:01

Spróbuj podmienić silnik krokowy + reset aku :bajer:



darionowak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz sty 15, 2017 09:52

Bardzo niskie obroty biegu jałowego oraz ...

Post autor: darionowak » wt sty 24, 2017 12:20

Dzięki za rady.
1. Sam akumulator już resetowałem, wyłączałem nawet na kilka dni i dalej silnik zachowuje się tak samo.
2. Teraz spróbuje wymienić silnik krokowy i mam nadzieje, że to będzie problem, którego szukam.



hak64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 13:23

Bardzo niskie obroty biegu jałowego oraz ...

Post autor: hak64 » wt sty 24, 2017 19:57

Za utrzymanie obrotów na biegu jałowym odpowiada silniczek krokowy, tyle, że do jego poprawnej pracy potrzebne są prawidłowe odczyty sondy lambda, czujnika temperatury, przepływomierza lub położenia przepustnicy. Nieszczelny dolot (lewe powietrze) także potrafi czynić takie cuda.


specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

Awatar użytkownika
Radzio0018
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 492
Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
Lokalizacja: Kęty

Bardzo niskie obroty biegu jałowego oraz ...

Post autor: Radzio0018 » śr sty 25, 2017 02:07

Co do sondy to się nie do końca zgodzę bo ona zaczyna działać dopiero po rozgrzaniu silnika... Najpierw tą rolę pełni TPS... Chyba, że autor ma te problemy również na zimnym silniku ...

Lewe powietrze jak najbardziej może się wkradać, tylko wydaje mi się, że mogłoby to mieć wpływ na całokształt pracy silnika, nie tylko na obroty "jałowe" ...

Przepływomierz odpada, ponieważ RP go nie posiada ...

Czujnik temperatury w króćcu (niebieski) w razie dalszych problemów będzie do sprawdzenia/wymiany :bajer:



darionowak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz sty 15, 2017 09:52

Bardzo niskie obroty biegu jałowego oraz ...

Post autor: darionowak » śr sty 25, 2017 15:30

Sytuacja wygląda tak, że problemy występują niezależnie czy silnik jest zimny czy ciepły.
Problem jest z niskimi obrotami, bo podczas normalnej jazdy (trzymając nogę na pedale gazu, aby silnik nie zgasł), silnik pracuje poprawnie (czyli lewe powietrze raczej odpada).

Dodam jeszcze, że zdarzają się problemy z odpaleniem silnika po nocy, wtedy muszę zakręcić rozrusznikiem nawet kilkanaście razy, żeby załapał.
Odpalając silnik na benzynie, nawet przy wciskaniu pedału gazu obroty falują, a gdy przerzucę na zasilanie LPG to problem z falującymi obrotami dodając jednocześnie gazu znika, jakby LPG "uzdrawiał" silnik. Wtedy jedynym problemem są niskie obroty na biegu jałowym, bez względu czy jest to benzyna czy LPG. Natknąłem się na artykuł, gdzie było napisane, że źle ustawiony TPS może powodować zmiany, jakie u mnie występują, a TPS nie pracuje przy zasilaniu LPG, stąd ta poprawa pracy zaraz po przełączeniu na LPG.

Obecnie skupię się na sprawdzeniu poprawności ustawienia TPS'u i ewentualnej wymianie silnika krokowego - mam nadzieje, że to pomoże :)



hak64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 13:23

Bardzo niskie obroty biegu jałowego oraz ...

Post autor: hak64 » śr sty 25, 2017 17:06

Radzio0018 pisze:Przepływomierz odpada, ponieważ RP go nie posiada ...
Zauważ, że napisałem
hak64 pisze:przepływomierza lub położenia przepustnicy.


specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

Awatar użytkownika
Radzio0018
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 492
Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
Lokalizacja: Kęty

Bardzo niskie obroty biegu jałowego oraz ...

Post autor: Radzio0018 » śr sty 25, 2017 20:40

Krokowiec na pewno podmień na próbę a jeśli chodzi o TPS to w razie problemów z jego ustawieniem napisz, w jednym z tematów RP-ka pisałem instrukcję bo oryginalna nie była zrozumiała czy jakoś tak :bajer:



darionowak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz sty 15, 2017 09:52

Bardzo niskie obroty biegu jałowego oraz ...

Post autor: darionowak » pt sty 27, 2017 15:16

Radzio0018 - dzięki za podpowiedzi. Napisz proszę tą instrukcję ustawiania TPS'a. Będę wdzięczny :)



Awatar użytkownika
Radzio0018
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 492
Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
Lokalizacja: Kęty

Bardzo niskie obroty biegu jałowego oraz ...

Post autor: Radzio0018 » pt sty 27, 2017 19:01

Sprawdzenie poprawności TPS:

1. Cofnięcie silniczka krokowego
- Do dwóch pierwszych pinów podpinamy napięcie 4-6V (Wtyczka od krokowca: http://images20.fotosik.pl/132/913945a19c2dabec.jpg)
* Ja użyłem 4 baterii "paluszków", mają one 1,5V więc po złączeniu 4 mamy ~6V, w zależności na który pin podasz "+" i "-" krokowiec się wysunie bądź schowa... Po schowaniu go nie podpinaj do niego wtyczki ...
2. Podpięcie miernika do 1 i 2 pinu we wtyczce TPS (Wtyczka TPS: http://images14.fotosik.pl/66/f1bdf986b3abcdcd.jpg)
- Są to 2 pierwsze piny od wnętrza, wtyczka musi być podpięta, da się ściągnąć tę osłonę gumową i wtedy można zmierzyć napięcie ...
* Przekręcasz kluczyki żeby kontrolki się zapaliły ... na pinach 1 i 2 przy zamkniętej przepustnicy napięcie musi wynosić 0,20 - 0,25V ... Następnie otwieramy przepustnicę, napięcie musi płynnie rosnąć do otwarcia około 1/4 przepustnicy ... Dalej nie rośnie i powinno utrzymywać się na poziomie 4,8 - 4,9V ...
3. Podpięcie miernika do 1 i 4 pinu we wtyczce TPS
- Przy zamkniętej przepustnicy napięcie ma wynosić 0,0 - 0,2V i nie zmieniać się aż do 1/5 otwarcia przepustnicy ... Później powinno płynnie wzrastać aż do całkowitego otwarcia przepustnicy gdzie powinno mieć wartość 4,5 - 4,9V ...
4. Sprawdzenie napięcia zasilającego TPS
- Odpinamy wtyczkę TPS ... Do pinu 1 i 5 podpinamy miernik, napięcie powinno wynosić ~5V ...

Wydaje mi się, że jest to jasno przedstawione, w razie czego pytaj :bajer:



darionowak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz sty 15, 2017 09:52

Bardzo niskie obroty biegu jałowego oraz ...

Post autor: darionowak » wt sty 31, 2017 13:27

Zastanawia mnie jak od zamkniętej przepustnicy mam ją otwierać oraz czy 1/4 i 1/5 otwarcia przepustnicy to na "własne wyczucie" czy da się to jakoś sprawdzić?
Jeśli TPS jest rozregulowany to jak go wyregulować? Tymi czterema śrubami, zaznaczonymi na rysunki żółtymi strzałkami? I w jaki sposób?

Z góry dzięki za pomoc.



Awatar użytkownika
Radzio0018
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 492
Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
Lokalizacja: Kęty

Bardzo niskie obroty biegu jałowego oraz ...

Post autor: Radzio0018 » wt sty 31, 2017 22:58

Na własne wyczucie :bajer:

Regulujesz tymi właśnie śrubami według tych strzałek i w zależności od tego jak Twój jest rozregulowany ...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości