1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Ssindossa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob mar 05, 2016 23:17
Lokalizacja: Mazowieckie

1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.

Post autor: Ssindossa » pt mar 31, 2017 21:17

Auto wrocilo, problem dalej jest. Znajomy mowi, zeby sprobowac wymienic cewke, ze moze juz byc prawie martwa, drugi mowi ze to moze byc wina palca. Co o tym myslicie, licze na porade, zeby nie wymieniac w ciemno i nie wywalac pieniedzy bez sensu :)


Było: MK2 1,3 benzyna+gaz
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.

Post autor: mleko1984 » sob kwie 01, 2017 09:43

Tak jak mówiłem: multimetr w rękę i nikogo nie słuchaj, ja już tyle razy słyszałem historię taką jak twoja że już mi się to znudziło. Każdy w ciemno wymienia co popadnie i tak samo każdy radzi wymienić cewki, kable świece i kto wie co jeszcze (oczywiście nie zaszkodzi może przypadkiem się coś innego naprawi) ale listę potencjalnych problemów ci podsyłałem wcześniej... Skup się na tym przepływomierzu o ile jesteś pewny, że dolot jest w 100% szczelny...



Ssindossa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob mar 05, 2016 23:17
Lokalizacja: Mazowieckie

1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.

Post autor: Ssindossa » sob kwie 01, 2017 18:46

A wiec tak:
Jako, ze mam swojego mk2 1,3 nadal na podworku, postanowilem sprawdzic dzialanie samochodu po przelozeniu (na pewno) sprawnych czesci (wymieniane bylo sporo, samochod pali bez problemow) , aby wykluczyc ich awarie.

- Przeplywomierz wraz z calym filtrem powietrza, po przelozeniu bylo wciaz tak samo.
- Cewka, po przelozeniu rowniez mial problem z odpaleniem, dzialanie takie samo.
- Modul zaplonowy jest rowniez sprawny... przelozony i sprawdzony na innym golfie.
- Obejrzalem i przesluchalem caly dolot powietrza, nie zauwazylem zadnych dziur oraz innych "przeciekow"

Wiec nic dalej nie wiem...

Dzisiaj okolo 14 wyjezdzalem do sklepu, pierwszy raz odpalalem samochod, w srodku byl mocno zgrzany, bylo jakies 35 stopni, pod maska troche ciepły, a i tak mial problem zeby odpalic. Gdy go odpalam o 6, gdy jest jeszcze chlodno, pali na dotyk.

Zastanawia mnie kwestia sondy, ktorej nie przekladalem (po sprawdzeniu miernikiem na wlaczonym silniku sonda pracowala na napieciu 0.02V, po przygazowaniu lecialo max do 0.04V), ale czy ona moze dawac takie objawy przy odpalaniu, a podczas jazdy juz auto nie gasnie? Zauwazylem rowniez troche okopcony wydech (jest podwojny) jedna rura na czarno, druga czysta, oraz czuc troche benzyna ze spalin. Byc moze taki update informacji kogos naprowadzi i uda sie w koncu ustalic co mu dolega :?
Ostatnio zmieniony ndz kwie 02, 2017 16:15 przez Ssindossa, łącznie zmieniany 1 raz.


Było: MK2 1,3 benzyna+gaz
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3

Ssindossa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob mar 05, 2016 23:17
Lokalizacja: Mazowieckie

1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.

Post autor: Ssindossa » ndz kwie 02, 2017 13:41

Dzisiaj jest znacznie cieplej niz wczoraj, samochod na sloncu, zszedlem na dol, probowalem go odpalic i... krecil krecil i nie odpalil. Probowalem pare razy, z i bez wcisnietego gazu... Im sie robi cieplej tym jest gorzej a nie lepiej... juz brak mi pomyslow

Do tego przestalem slyszec pompe paliwa (charakterystyczne buczenie po przekreceniu kluczyka), slychac tylko metaliczne cykniecie, albo dwa, potem silnik kreci i nic dalej sie nie dzieje. Bezpiecznik pompy wymieniony na nowy, prawy dolny przekaznik przelozony (12 z kolei, podobno jest od pompy), rowniez bez zmian.


Było: MK2 1,3 benzyna+gaz
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.

Post autor: mleko1984 » śr kwie 05, 2017 04:32

No to zobacz czy na wtyczce od pompy pojawia się napięcie jak przekręcasz kluczyk, może jednak dogorywała i padła na amen



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.

Post autor: jhosef » czw kwie 13, 2017 10:29

Ssindossa pisze: Auto ma digi 2. Gdzie znajde jakies zlacze do podpiecia? :P
Brak jakiejkolwiek diagnostyki. Ani złącza ani kodów błyskowych.

Na początek odłącz sondę lambda i zobacz czy się uspokoił. Mój jak podłączałem zabitą sondę też tak świrował.



Ssindossa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob mar 05, 2016 23:17
Lokalizacja: Mazowieckie

1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.

Post autor: Ssindossa » sob kwie 15, 2017 17:59

mleko1984 pisze:No to zobacz czy na wtyczce od pompy pojawia się napięcie jak przekręcasz kluczyk, może jednak dogorywała i padła na amen
Zostalo naprawione. Co sie zepsulo? Elektryka dodatkowa zostawiona przez poprzedniego wlasciciela: Auto ma dodatkowe odciecie zaplonu, gdzies sie zacielo i przestalo w ogole pracowac, co spowodowalo ze nie dzialala nawet pompa.

Samochod juz odpala, o ile mozna to tak nazwac:
Co sie dzieje:
Gdy go zapalam, czy to na zimnym czy na cieplym, lapie 1200 obrotow, trzyma je przez 3-5 sek po czym zaczyna je obnizac, az do 0. Slychac ze biedak probuje je zlapac znowu, walczy dzielnie, ale w koncu gasnie. Pomaga na to jedynie wciskanie gazu. Ruszajac z parkingu musze zmieniac biegi gazujac go, bo inaczej gasnie. Po chwili takiej jazdy sie uspokaja (ostatnio po 100 metrach dalej bylo to samo, ale po okolo 300-500 na kolejnych swiatlach juz sam trzymal) i przy zatrzymywaniu na np swiatlach moge spokojnie puscic wszystko oraz wziac go na luz. Jest to szczegolnie upierdliwe podczas wyjezdzania z parkingu na wstecznym, jednoczesne wciskanie gazu i hamulca albo cofanie z recznym nie jest to niczym fajnym...

Obstawialem krokowy, czyscilem, a wrecz moczylem go w benzynie ekstrakcyjnej, sprawdzilem recznie jak chodzi i czy przepuszcza powietrze, chodzi gladko, nie szura nic ani nie obciera, po przesunieciu rdzenia jest przepustowosc, powietrze przelatuje na 2 strone, po puszczeniu znowu sie zamyka i nie leci wcale.
jhosef pisze:Na początek odłącz sondę lambda i zobacz czy się uspokoił. Mój jak podłączałem zabitą sondę też tak świrował.
sonda byla odlaczana kilka razy, nie zauwazam roznicy w dzialaniu samochodu po jej odlaczeniu. Gdy sprawdzalem napiecie na sondzie miernikiem to wychodzilo mi 0.02, po dodaniu gazu bylo 0.03-0.04 przy wyzszych obrotach. Gdzies slyszalem ze tak powinno byc, ze nie wiecej, lecz to takie troche szemrane sluchy byly :D


Ostatnio moje podejrzenia padly na mape benzynowa, gdzies czytalem, ze ludzie maja podobne problemy gdy to sie rozjedzie, aczkolwiek tyczy sie to tylko aut z dieselem lub z benzyna+LPG, a moj silnik nigdy lpg nie dostal do jedzenia, wiec nie wiem czy ma to jakikolwiek sens. tym bardziej ze to dosc droga usluga.


Było: MK2 1,3 benzyna+gaz
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.

Post autor: Hubi14 » sob kwie 15, 2017 18:52

to już prędzej bym uwierzył w to, że gdzieś nie ma dobrej "masy" i się po prostu sterownik silnika uwalił niż w to, że się mapa rozjechała :D



Ssindossa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob mar 05, 2016 23:17
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: 1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.

Post autor: Ssindossa » sob kwie 15, 2017 19:14

Hubi14 pisze:to już prędzej bym uwierzył w to, że gdzieś nie ma dobrej "masy" i się po prostu sterownik silnika uwalił niż w to, że się mapa rozjechała :D
Przepinalem sterownik z innego samochodu, dalej :bylo: to samo :panna: Jeszcze obstawiam wtryskiwacze, mam w planach za zawrotne 20 PLN kupic STP do czyszczenia wtryskow benzynowych, moze to pomoze, odetka co powinno, bo problemy sa tylko na postoju, podczas jazdy jest juz okej.

Edit:
Przejechalem sie na stacje, za 25 zl kupilem http://www.motochemia.pl/stp-formula-do ... p-293.html, wlalem do baku i zalalem do pelna benzyna. Skusilem sie, poniewaz wtryski juz stare, poprzedni tankowal w pścimiu dolnym na szemranej stacji, moze kiepskie paliwo bylo, tak dla swietego spokoju. Podobno efekty widac po okolo 100 km, jak narazie jest 15, dam znac czy cos to dalo w pozniejszym czasie.


Było: MK2 1,3 benzyna+gaz
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3

Ssindossa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob mar 05, 2016 23:17
Lokalizacja: Mazowieckie

1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.

Post autor: Ssindossa » ndz kwie 16, 2017 22:42

Dzieki uprzejmosci uzytkownika trucker2 sprawdzilem dzisiaj silnik krokowy. To na pewno nie jest jego wina, silniczek przelozony z mojego golfa do jego samochodu i na odwrot, jego samochod nadal dzialal dobrze, a moj dalej szwankowal. Zagadka nadal nierozwiazana :? :spam:


Było: MK2 1,3 benzyna+gaz
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3

magiz19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: wt mar 22, 2016 21:44
Lokalizacja: Kraków
Auto: MK2 1.8 GTI
Silnik: PF

1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.

Post autor: magiz19 » wt kwie 18, 2017 08:41

Przekaźnik pompy dobrze chodzi ? Nie przerywa kiedy chce ?



Ssindossa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob mar 05, 2016 23:17
Lokalizacja: Mazowieckie

1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.

Post autor: Ssindossa » wt kwie 18, 2017 17:51

Nie przerywa, jak go gazuje to jest ok, lapie obroty, a gdy puszczam to leci z obrotami do 0. A jak pochodzi chwile, to juz jest ok i tak do celu.


Było: MK2 1,3 benzyna+gaz
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3

magiz19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: wt mar 22, 2016 21:44
Lokalizacja: Kraków
Auto: MK2 1.8 GTI
Silnik: PF

1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.

Post autor: magiz19 » wt kwie 18, 2017 19:14

U siebie w PF'ie jakiś czas temu miałem podobną sytuacje, że obrotów nie łapał zaraz po starcie + falowanie obrotów na luzie.
Zmieniłem krokowca, wszystkie przewody sprawdzałem kilka razy, byłem u 3 mechaników i nic.
Już nie widziałem co robić, bo wszyscy ręce rozkładali to rozebrałem raz jeszcze przewody od krokowca i okazało się, że jest dziurka 1x1mm na kolanku. Dokładnie w miejscu jego zgięcia.

Obrazek

Wymieniłem i problemu nie mam po dziś dzień. Taka mikro dziurka, a wszyscy ręce rozkładali.



Ssindossa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob mar 05, 2016 23:17
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: 1.8 GTI Problem z odpalaniem, falujace obroty.

Post autor: Ssindossa » wt kwie 18, 2017 21:37

magiz19 pisze:U siebie w PF'ie jakiś czas temu miałem podobną sytuacje, że obrotów nie łapał zaraz po starcie + falowanie obrotów na luzie.
a jak juz jechales to bylo ok? U mnie sie to po jakims czasie uspokaja, jak zgasze silnik i poczekam z 10 minut to znowu nie lapie obrotow i gasnie, chyba ze gazuje.

Jutro przy swietle spojrze dokladnie na rury od krokowca i pobliskie.


Było: MK2 1,3 benzyna+gaz
Jest: MK2 1.8 GTI benzyna <3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości