Strona 1 z 1

Jaki silnik zamiast 1.6 gaznik?

: sob maja 25, 2019 16:53
autor: jacek lisiecki
Mam 2 golfy. Zaden nie jest idealny, a chcialbym, zeby oba byly:) ALbo przynajmniej jeden. Opcja sprzedazy obydwu i kupna idealnego raczej odpada.

1. Golf 1.6TD manual, chyba 80KM - mechanicznie bardzo dobry, zrywny, olbrzymi zasieg na baku po miescie (ok 970-1000km), co daje jakies 5.5-5.9 ON na 100km. Niestety mocno skorodowany, podloga niby OK, choc gdzieniegdzie pojedyncze dziury, ale blotniki wszystkie do wymiany, podobnie pod szyba lewy tyl korozja strukturalna, w slupku kierowcy dziura (lewy przod, widoczny po otwarciu drzwi). Sanki byly juz spawane i sie trzymaja, podobnie tylna belka do prawej podluznicy. Pare lat pociagnie, ale to raczej poczatek konca.

2. Golf 1.6 gaznik + automat + LPG mieszalnik - korozja tylko drobna, rokuje na dlugie lata, mechanicznie raczej dobry, choc mam go od niedawna, wiec jeszcze wszystkiego nie wiem, ale masakrycznie zamulony - ciezarowki mnie wyprzedzaja!

Mialem przekladac naped z diesla do benzyny, ale zakochalem sie w automacie. Robie ok 100km dziennie po Warszawie, a wlasciwie po jej obwodnicach, staram sie nie wjezdzac do miasta, ale czasami musze. Zauwazylem, ze w golfie gaznikowym zwyczajnie spozniam sie do klienta, a trasy mam do bolu regularne - dokladnie o tej samej porze te same trasy, wiec nieprzewidywalnosc ruchu pomijam. W tych samych warunkach dieslem zdazam, a gaznikiem sie spozniam.

W golfie gaznikowym skrzynia jest trzystopniowa, nie znam oznaczenia, ale moge sie dowiedziec. Kupilem na czesci golfa 3 bon jovi z silnikiem 1.8 75KM i mialem go wkladac, ale ostatnio znalazlem golfa 2 1.8 90KM, wiec sie zawahalem i zaczalem kombinowac. NIe jestem dresiarzem, ktory musi byc pierwszy spod swiatel, ale mam bardzo napiety grafik i 5 minut opoznienia w doejzdzie do klienta na koniec dnia skutkuje powaznym opzonieniem i stratami finansowymi. Wiec to musi byc cos w miare porownywalne z 1.6TD 80KM, Volvo 2.4TD (108KM) czy Volvo 2.0 B200FT (155KM, ale pewnia max polowa z nich dozyla obecnych czasow:).

No i musi byc automat (ASB). Wolalbym sie przesiasc z LPG mieszalnik na sekwencje, jesli sie da. Juz wiem, ze monowtrysk nie wspolpracuje z sekwencja. SLyszalem o blosie, ale moi znajomi gazownicy twierdza, ze nie widzieli samochodu, w ktorym by to dzialalo poprawnie i nie chca mi tego robic. MIalem opcje kupic golfa 1.6D z ASB, ale byl bez turbo, a poza tym raczej wolalbym nie kupowac kolejnego samochodu. To, co mam, znam, a pieniadze wole wlozyc w przerobke. Gdyby tamten automat diesel mial turbine, to moze bym sie zdecydowal. Zasieg na tankowaniu jest wazny, bo nie mam czasu tankowac co chwila, ale trudno - jak sie nei ma, co sie lubi, to sie lubi, co sie ma. Zasieg jest najmniej wazny ze wszystkich moich wymagan.

CHcialbym wlozyc jakis mocniejszy silnik do benzynowego, a manual diesle zostawic jak jest, najwyzej ostroznie poprawie korozje, gdzie to sie bedzie oplacalo, i bede jezdzil, poki sie nei rozpadnie.

Mam do wyboru 2.0 GTI i rozne wersje 1.8 oraz pelen zestaw 1.6 pelny wtrysk. Tylko nie umiem czytac oznaczen silnika i nie wiem, co bedzie pasowalo. Najbardziej podoba mi sie ten 1.6 AFT pelny wtrysk, ale poniewaz sprzedawca oferuje kompletny zestaw do swapa (nawet ze skrzynia), to sie obawiam, ze ten silnik moze nie wspolpracowac z moja skrzynia.

Czy w golfie 2 1.8 90KM jest ta sama skrzynia ASB co w golfie 2 1.6 gaznik? Jesli tak, to mozna sie spodziewac, ze skoro wytrzymuje 90KM, to da rade przy 101KM, a tyle ma ten 1.6 AFT. Tylko jeszcze kwestia, czy otwory beda pasowaly?

Druga opcja, jaka moj mechank bierze pod uwage, jest wymiana monowtrysku na wielowtrysk w 1.8 75KM. CO o tym sadzicie?

Trzecia - dolozenie turbiny do 1.8 75KM, byc moze razem z wymiana wtrysku. WIem, ze trzeba dobrze obliczyc cisnienie doladowania turbiny, zeby nie rozwalic silnika ani skrzyni.

Jakies inne propozycje?

Dziekuej z gory za cierpliwosc do moich kombinacji

Pozdrawiam

Jacek Lisiecki