Gwałtowna zmniejszenie poziomu oleju ???

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mariusz_k90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: pt paź 26, 2012 09:23
Lokalizacja: Gdynia

Gwałtowna zmniejszenie poziomu oleju ???

Post autor: mariusz_k90 » wt paź 30, 2012 12:33

ja jeździłem różnymi autami na różnych olejach, nawet na takich firmy tesco jak kiedyś były w białych bańkach.. jedyna różnica przy starych silnikach jak mk2 albo mk3 między minerałem a półsyntetykiem, który i tak jest mineralny tylko ma właściwości półsyntetyka jest w gęstości, i to minimalnie. Na półsyntetyku miałem lepszy start zimą. Mineralny olej zamulał silnik do puki się nie rozgrzał. A poza tym... Nie wiem czy golfy mk3 nawet z fabryki nie wyjeżdżały na mineralnych olejach. Kiedyś nie było supertechnologii olejów po których silnik dostawał "orgazmu" i wszystko działało jak należy.

Niektóre drogie oleje półsyntetyczne są jeszcze bardziej syntetyczne od tanich syntetyków.. Ale i tak większość z was powie że to bzdury.
A od wlania najgorszego na rynku oleju - większość mówi że to lotos - nic się nie stanie. bo co może się stać skoro spełnia normy jakie wymagają producenci aut?

Jak miałem mk3 w silniku 1.4 lałem przepalony, przepracowany olej po autobusach miejskich ;) zrobiłem nim 30 tyś km, trochę go ubywało więc lałem co miałem pod ręką, auto robiło trasy Londyn - Ciechanów. także nic się nie stało.

A wracając do uszczelniaczy zaworów to jak auto postoi dłużej i przy odpaleniu puści chmurkę dymu to można być w sumie pewnym że są one do wymiany. Poprostu jak auto stoi to olej sobie ścieka do garów nieszczelnymi uszczelniaczami.

Aha i zapominałem o jednym: nie ma zabójczych syntetyków. Po prostu jak silnik lata na mineralnym albo półsyntetycznym może się rozszczelnić jak wleje się rzadki jak woda olej syntetyczny, z wszystkich uszczelek i siemeringów wypłucze ten szlam dzięki któremu nasz silnik jest szczelny. Skutek - sika z każdego uszczelniacza, uszczelki, siemeringa, widziałem już takie sitka.



ozzy1979

Gwałtowna zmniejszenie poziomu oleju ???

Post autor: ozzy1979 » wt paź 30, 2012 16:23

Biger22 pisze:czyli, zmieniac czy nie??
ZMIENIAĆ. Potem opiszesz wrażenia z jazdy, czy z pracy silnika. Zwrócisz uwage, że nie ma klekotu zaworów przy porannym odpalaniu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości