Golf 3 VR6 - Falujące obroty

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

czajnior20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw lip 08, 2010 19:12
Lokalizacja: Strzegom

Golf 3 VR6 - Falujące obroty

Post autor: czajnior20 » śr lis 03, 2010 19:00

Witam. Mój problem dotyczy Golfa VR6 z 92r. Golf ciężko zapala, gdzieś po około 3-4sek bez różnicy na to czy jest ciepły czy zimny. Na biegu jałowym falują obroty między 700-980obr/min. Błędy jakie pokazał VAG to 00537, 00515, 00525, 00518, 01257, 01247. Wyczyściłem silniczek krokowy i sprawdziłem czujnik halla w aparacie zapłonowym. Co jeszcze powinienem sprawdzić ?



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Golf 3 VR6 - Falujące obroty

Post autor: denisz » śr lis 03, 2010 22:11

No chłopie, a gdzie analiza błędów???

No to masz:
537 - Regulacja z sondą Lambda, Kontrola czujnika tlenu
515 - Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali)
525 - Sonda Lambda - G39, O2 czujnik - niskie napięcie - G39
1257 - Zawór stabilizacji obrotów biegu jałowego - N71, Zawór kontroli jałowego powietrza - N71
1247 - Elektrozawór 1 przewietrzania filtra z węglem aktywnym - N80, Zawór kanistra regulatora odpowietrzającego EVAP - N115

Możesz mieć źle ustawiony zapłon - wtedy wywala błędy czujnika Halla wałku rozrządu i lambdy. Nie musi to oznaczać uszkodzenia tych czujników - źle ustawiony zapłon generuje te błędy. Miałem kiedys to samo - po ustawieniu zapłonu jak należy, błędy te zniknęły bezpowrotnie.

Jak widzisz, poza tym cos jest spierdzielnone w dolocie powietrza. Vag podaje, że silniczek krokowy do wymiany (zawór N71 - prosze o poprawę jeśli to nie oznaczenie krokowca) - czyszczenie nie równa się jego naprawie. I od tego zacznij naprawę.


Aha, następnym razem pamiętaj aby przy numerach błędu spisać pozostałe informacje, które przy tym błędzie są podane.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Golf 3 VR6 - Falujące obroty

Post autor: Paweł Marek » czw lis 04, 2010 15:23

straszna masa błędów na pewno nie oznaczająca uszkodzenia wszystkich tych elementów tylko jakaś przyczyna odgórna musi być, zacząłbym od kablologii, czyszczenia wtyczek, sprawdzenia kabli masowych zwłaszcza wiązki do ECU


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Golf 3 VR6 - Falujące obroty

Post autor: denisz » czw lis 04, 2010 16:50

Paweł Marek pisze:traszna masa błędów na pewno nie oznaczająca uszkodzenia wszystkich tych elementów tylko jakaś przyczyna odgórna musi być, zacząłbym od kablologii, czyszczenia wtyczek, sprawdzenia kabli masowych zwłaszcza wiązki do ECU
dlaczego od razu "straszna masa"?
Lambda i Hall wałku rozrządu - w sumie 3 błedy - to może być jedna przyczyna: zły zapłon.
N71 - typowa usterka
N80 - zdarzyć się może

Mamy dwie typowe awarie plus N80. Skąd pewność, że wszystkie pojawiły sie na raz?
Ze złym zapłonem można jeździć (sam jeżdziłem 1,5 roku na złym zapłonie jak jeszcze zielony byłem). N80 nie będzie o sobie dawał znać podczas jazdy.
Koledze zaczęły falować obroty - prawdopodobnie krokowiec się skończył - podpiął się zatem do Vaga i tu niespodzianka: jest kilka błędów.
To tylko hipoteza ale bardzo prawdopodobna.

Choć bład 525 faktycznie wskazuje na kabelki.
Czajnior, byłoby dobrze jakbyś podał informacje jakie są przy błędach - będziemy wiedzieć czy chodzi o kabelki czy o regulację tych rzeczy.



czajnior20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw lip 08, 2010 19:12
Lokalizacja: Strzegom

Golf 3 VR6 - Falujące obroty

Post autor: czajnior20 » czw lis 04, 2010 20:48

Sory , że nie podałem pełnych informacji o błędach wczoraj, trochę mi się spieszyło, oto one:

00518 - Throttle Postion Sensor (G69)
30-00 - Open or Short to B+

01257 - Idling Speed Stabilization Value (N71)
31-00 - Open or Short to Ground

01247 - Actived Checopad Piter (EVAP) System Selenoid Valve
31-00 - Open or Short to Ground

00537 - Lambada (Oxygen Sensor) Regulation
08-00 - Control Limit Surpassed

00525 - Oxygen Sensor (G39).
29-10 - Short to ground- Intermitent

00515 - Camshaft Postion (Hall) Sensor (G40)
30-00 - Open or Short to B+

Dodam, że juz trochę przy nim grzebałem, wyjąłem czujnik Halla i chciałem go wymienić, ale nie mieli w sklepie i musiałem założyć
z powrotem stary, o dziwo błąd 00515 znikł, a silnik przestał przerywać i tracić moc na zimno, o czym zapomniałem Wam wczoraj napisać, teraz juz ładnie ciągnie :D, więc przypuszczam że była to wina wtyczki, ale pozostał problem falujących obrotów i pozostałych błędów, wyczyściłem krokowca, ale to oczywiście nic nie dało. Denisz mówisz ,że krokowiec na bank do wymiany????? Domyslałem się, ale wolałem spytać kogoś na forum, bo nie sztuka wymieniać wszystko co pokaże VAG. A jeśli dobrze odczytałem w VAGu to zapłon wacha się między 3.8 a 6 stopni. Nie wiem czy to dobra wartość?? Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi. Z góry dzięki.



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Golf 3 VR6 - Falujące obroty

Post autor: denisz » czw lis 04, 2010 21:10

no to wygląda na to, że Paweł Marek miał lepszego nosa ode mnie...

Czajnior, teraz jest jasne, że wszystko jest spowodowane kabelkologią, zwłaszcza, że masz dodatkowy błąd 518.

518 i 515 - brak połączenia lub zwarcie do plusa zailania
1257, 1247 - brak połączenia lub zwarcie do masy
525 - czasami występuje zwarcie do masy
537 - regulacja lambdy poza zakresami - ale to wynika z błedu 515 i 525

Zrób zatem tak jak Paweł Marek radził. Sprawdź wszystkie wtyczki od tych elementów, wyczyść styki. Dodatkowo wtyczka od komputera.
Narazie nic nie wymieniaj - wychodzi na to że wszystko jest sprawne, a masz siwy dym z kabelkologią.

Rozumiem, że problem pojawił się nagle, zatem musiało się popsuć w jednym miejscu - wtyczka od komputera lub jakaś kostka, do której wszystkie te elementy są podłączone.



czajnior20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw lip 08, 2010 19:12
Lokalizacja: Strzegom

Golf 3 VR6 - Falujące obroty

Post autor: czajnior20 » ndz lis 07, 2010 18:04

Sprawdziłem dzisiaj wszystkie kabelki , które mogłyby być uszkodzone, ale niestety nic nie znalazłem. Vag ciągle pokazuje 4 błędy:

00518 - Throttle Postion Sensor (G69)
30-00 - Open or Short to B+

01257 - Idling Speed Stabilization Value (N71)
31-00 - Open or Short to Ground

01247 - Actived Checopad Piter (EVAP) System Selenoid Valve
31-00 - Open or Short to Ground

00537 - Lambada (Oxygen Sensor) Regulation
08-00 - Control Limit Surpassed

Gdy na zapalonym silniku, na biegu jałowym chce je usunąć, nie można usunać jedynie błedu czujnika położenia przepustnicy 00518, pozostałe się kasują i pojawiaja ponownie po 1-2 minutach, a obroty faluja nawet gdy te błędy są skasowane. Napięcie na włączonym zapłonie na kostce do krokowca to około, 2,4 V, a na kostce do czujnika położenia przepustnicy to 5 V i 5.5 V. Czy tak powinno być??
Dodam ,że nie mam zaworu EVAP, został on najwidoczniej wyrzucony przez poprzedniego właściciela, pozostał po nim tylko zaślepiony wąż od kolektora ssącego i odłączona kostka stąd ten, błąd. Czy to przez ten zawór auto długo zapala?????? Jak to naprawić ??? Dodatkowym problemem jest spalanie, przy NORMALNEJ (do 120 km/h) komputer pokazuje 18-20 l/ 100km, a w trasie do 100 km/h pokazuje 12 litrów, to chyba za dużo nawet jak na VR6. Jak myślicie??



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Golf 3 VR6 - Falujące obroty

Post autor: denisz » pn lis 08, 2010 14:31

czajnior20, zapomnij na razie o tym kasowaniu błędów (skoro są gdzieś przerwania lub zwarcia, to jak niby silnik po skasowaniu błędów ma lepiej pracować) i tym spalaniu (skoro sygnał lambdy jest zły i do tego krokowiec i przepustnica to jak ma być właściwe spalanie). Najpierw trzeba uporać się z powodem tych błędów.
czajnior20 pisze:Napięcie na włączonym zapłonie na kostce do krokowca to około, 2,4 V, a na kostce do czujnika położenia przepustnicy to 5 V i 5.5 V. Czy tak powinno być??
na kostce krokowca jest sygnał oscyloskopowy z ECU (zmienny w czasie) - miernikiem to tam można sobie pomierzyć tylko czy w ogóle tam się jakiś sygnał pojawia.
na kostce przepustnicy jest OK - ma być 5V (tam jest zasilanie z ECU a nie z aku)

tylko skoro pomierzyłeś te napięcia na tych wtyczkach, to oznacza, że komputer podaje tam sygnały, a co za tym idzie przewody są OK - a w błędach jest, że albo coś się przerwało albo zwarło, czyli w takim przypadku powinno być 0V (choć nie koniecznie).
Przez chwilę pomyślałem, że może nie zwiera na stykach w środku ECU lub padł tam jakiś układ, ale do cholery są napięcia na przewodach od ecu.

Zróbmy może tak. Każdy błąd ma tą samą przyczynę - rozwarcie lub zwarcie. Oznacza to usterkę w jednym, wspólnym miejscu. Zajmijmy się zatem tylko jedną częścią, bo przyczyna jej usterki będzie przyczyną pozostałych.
Proponuję wziąść na warsztat krokowca, bo najmniej tam przewodów - rozumiem, że krokowiec ma u ciebie 2 piny.

Wtyczka do krokowca, to dwa przewody: czerwono-niebieski i czarno-biały. Ten pierwszy idzie do pinu nr 27 ecu, a drugi do pinu nr 53.
Wyciągnij wtyczkę krokowca i wtyczkę od ecu. Zmierz rezystancję między czerwono-niebieskim a pinem 27 wtyczki od ecu i czarno-białym a pinem 53. Rezystancja nie powinna byc większa od kilku omów. W trakcie pomiarów ruszaj wtyczkami, przewodami, i czymkolwiek do czego te przewody są podłączone. Jeśli podczas ruszania rezystancja znacznie wzrośnie, to tam gdzie ruszałeś przerywa. (tylko pamiętaj, żeby przewody od miernika były solidnie wciśniete w piny - żeby tam nie przerywało)
Dla świętego spokoju sprawdź też rezystancję między pinami krokowca - powinna być 6-12 omów.

Jeśli to nie da rezultatu to zrób tak. Skasuj błędy w Vagu. Wyłącz zapłon i wyciągnij wtyczkę od krokowca - tylko tą wtyczkę. Teraz sprawdź na Vagu czy błąd krokowca, czyli 01257 z odpiętą wtyczką ma dokładnie taka samą treść i napisz o efektach.



czajnior20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw lip 08, 2010 19:12
Lokalizacja: Strzegom

Golf 3 VR6 - Falujące obroty

Post autor: czajnior20 » pn lis 08, 2010 20:53

Denisz, sprawdzałem przed chwilą, oba kable tzn. czerwono-niebieski i biało-czarny , mają po 1,5 oma oporu, więc są raczej na 100 procent dobre, nawet jak nimi szarpałem nic się nie zmieniało. Ale jest coś innego, mówisz że czarno-biały kabel ma byc w komputerze na pinie nr 53, u mnie ten kabel jest na pinie 55, a na 53 jest jakis biało-fioletowy chyba.Czerwono- niebieski jest tak jak mówisz na 27. Przy odpiętej wtyczce pokazuje dokładnie to samo. Może mam pomieszane piny w kompie?, ale to chyba nie możliwe, nie widziałem śladów , żeby ktoś tam grzebał. Może uszkodzony komp, Co myślisz??? Z góry dzięki za wszelką pomoc.



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Golf 3 VR6 - Falujące obroty

Post autor: denisz » pn lis 08, 2010 22:09

czajnior20 pisze:Denisz, sprawdzałem przed chwilą, oba kable tzn. czerwono-niebieski i biało-czarny , mają po 1,5 oma oporu, więc są raczej na 100 procent dobre, nawet jak nimi szarpałem nic się nie zmieniało.
jak mówisz, przewody ok
czajnior20 pisze:Ale jest coś innego, mówisz że czarno-biały kabel ma byc w komputerze na pinie nr 53, u mnie ten kabel jest na pinie 55, a na 53 jest jakis biało-fioletowy chyba.Czerwono- niebieski jest tak jak mówisz na 27.
czajnior20, kolory przewodów mogą być inne. Ja sprawdzam to w autodacie - może tam jest błąd. Może ty masz jakąś inną wersję. Ważne, że na 53 miałeś przewód od krokowca.
czajnior20 pisze:Przy odpiętej wtyczce pokazuje dokładnie to samo
jasna cholera, bo zgłupieję. Dlaczego to nie działa! Skoro jest bez zmian, to oznacza, że ecu nie widzi tego krokowca - tak jakby go nie było. A jest i przewody są sprawne. Dokładnie to samo jest z przepustnicą - ecu jej nie widzi.
Może być tak, że styki na wtyczkach i stykach krokowca i przepustnicy są zaśniedziałe i nie ma tam kontaktu. To samo tyczy się styków ecu. Wyczyść te piny dla świętego spokoju.
Może być też tak, że i krokowiec i przepustnica są dupnięte - w ich wnętrzościach są zwarcia lub rozwarcia. Ale co oba padły jednocześnie? Choć teoretycznie możliwe.

Słuchaj sprawdź ten krokowiec - to ważne - rezystancję między jego pinami - pisałem że ma być 6-12 omów.

Napisz też jaki to dokładnie sterownik 2.9 czy 2.7 czy jakoś tak. Jak to mi podasz, to napiszę jak pomierzyć przepustnicę.

czajnior20 pisze:Może mam pomieszane piny w kompie?, ale to chyba nie możliwe, nie widziałem śladów , żeby ktoś tam grzebał.
dokładnie jak piszesz
czajnior20 pisze:Może uszkodzony komp, Co myślisz???
może ale spoko, diagnoza jeszcze nie skończona



czajnior20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw lip 08, 2010 19:12
Lokalizacja: Strzegom

Golf 3 VR6 - Falujące obroty

Post autor: czajnior20 » pn lis 08, 2010 22:26

Nie nie zrozumiałeś mnie, na 53 jest biało-fioletowy przewód nie wiem do czego, a ten czarno-biały z krokowca jest na 55. Rezystancja pomiędzy pinami krokowca to 10 omów, czyli w normie, styki łączą na bank. Wydaję mi się , że to wina tego , że ten przewód od krokowca jest na 55 pinie, w Info Techu też pokazuje , że ten kabel powinien być na 53 pinie,



czajnior20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw lip 08, 2010 19:12
Lokalizacja: Strzegom

Golf 3 VR6 - Falujące obroty

Post autor: czajnior20 » pn lis 08, 2010 22:30

A sterownik to ten 2.7, w info techu też tak jest oznaczony.



grela7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn lis 08, 2010 22:12

Golf 3 VR6 - Falujące obroty

Post autor: grela7 » pn lis 08, 2010 22:41

,
Ostatnio zmieniony wt lis 09, 2010 23:19 przez grela7, łącznie zmieniany 1 raz.



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Golf 3 VR6 - Falujące obroty

Post autor: denisz » pn lis 08, 2010 22:43

czajnior20 pisze:Nie nie zrozumiałeś mnie, na 53 jest biało-fioletowy przewód nie wiem do czego, a ten czarno-biały z krokowca jest na 55. Rezystancja pomiędzy pinami krokowca to 10 omów, czyli w normie, styki łączą na bank. Wydaję mi się , że to wina tego , że ten przewód od krokowca jest na 55 pinie, w Info Techu też pokazuje , że ten kabel powinien być na 53 pinie,
o masz! no to tu śmierdzi. W autodacie jest że ma iśc na 53. Mam też info tech - sprawdzę dla pewności.
55 - to masa. 53 też może być masą - wtedy to obojetne czy będzie szedł na 55 czy 53. Ale dlaczego są inne numery niż autodacie? Sprawdź miernikiem czy pin 53 i 55 ecu to to samo - pikaczem lub pomiarem rezystancji.

Napisz jeszcze, czy jak już odpalisz auto, to silnik reaguje w miarę dobrze na pedał gazu - otwieranie klapki przepustnicy. Skoro miałby jej faktycznie nie widzieć, to by auto w zasadzie nie jechało.

Ok później napiszę ci o przepustnicy - jak sprawdzić i kolory i piny przewodów.

aha, czajnor - jak kable od krokowca są ok i na krokowcu jest właściwa rezystancja oraz na wtyczce pomierzyłeś że jest jakieś napięcie to nie ma bata żeby ecu pokazał błąd, że jest zwarcie lub rozwarcie na obwodzie krokowca. Pod warunkiem, że ecu jest ok i te kable są dobrze podłączone.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości