cewka zaplonowa

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arturrro123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz wrz 18, 2011 11:20

cewka zaplonowa

Post autor: arturrro123 » ndz paź 30, 2011 22:34

witam jakies 2 tyg. temu siadla mi cewka zaplonowa wiec wymienilem na nowa Beru dzis wieczorem po odpaleniu auta znow chodzi nie rowno podejrzewam ze to tez cewka auto to bora 1,6 16v rok 03.143000 km podejrzewam ze wczesniej nie byly wymieniane moje pytanie brzmi czy jest to mozliwe ze siada jedna po drugiej w tak krotkim czasie



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

cewka zaplonowa

Post autor: marcin7x5 » pn paź 31, 2011 09:20

Przeważnie tak jest, że jak siądzie jedna to leca po kolei wszystkie. Obiło cos mi sie o uszy ostatnio, że w vw i audi mają akcję serwisową na wymianę cewek zapłonowych. Może warto się popytać.



michal.bdg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob paź 18, 2008 23:41
Lokalizacja: KALISZ-BYDGOSZCZ

Re: cewka zaplonowa

Post autor: michal.bdg » pt lis 25, 2011 19:04

Ja mam 1,6 16V AZD z roku 2002 salonowy. W pierwszym roku w ramach gwarancji były wymienione wszystkie cewki zapłonowe. W ubiegłym roku przy przebiegu ok. 110 000 pasła jedna z cewek, wstawiłem zamiennik za 150 PLN. Pozostałe nadał ok.
-Michał



kolar1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lut 13, 2012 15:48

cewka zaplonowa

Post autor: kolar1 » wt lut 21, 2012 09:16

arturrro123 Napisz jeśli możesz czy sobie z tym poradziłeś. Również najpierw siadła jedna (przy tych dużych mrozach) a po jej wymianie razem ze świecami zaczął nierówno chodzić. Mi się skończyły pomysły bo VAG nic nie wskazuje. Niby wolne obroty są ok ale co parę, paręnaście sekund jakby tracił iskrę i dziwnie przeskakuje lub się dławi. Chyba że ktoś inny miał podobnie i wie co jest nie tak to proszę o pomysły.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

cewka zaplonowa

Post autor: marcin7x5 » wt lut 21, 2012 10:12

W silnikach AZD padały sterowniki silnika a w szczególności moduły odpowiedzialne za iskrę na świecach.



arturrro123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz wrz 18, 2011 11:20

Re: cewka zaplonowa

Post autor: arturrro123 » wt lut 21, 2012 13:50

kolar1 pisze:arturrro123 Napisz jeśli możesz czy sobie z tym poradziłeś. Również najpierw siadła jedna (przy tych dużych mrozach) a po jej wymianie razem ze świecami zaczął nierówno chodzić. Mi się skończyły pomysły bo VAG nic nie wskazuje. Niby wolne obroty są ok ale co parę, paręnaście sekund jakby tracił iskrę i dziwnie przeskakuje lub się dławi. Chyba że ktoś inny miał podobnie i wie co jest nie tak to proszę o pomysły.


ja wymienilem najpierw jedna pojezdzilem kilkaset km. a pozniej padly 2 naraz po wymianie wszystko ok. Ja sprawdzalem to tak ze na zapalonym silniku wyjmowalem cewke i wlozylem do srodka srubokret na krotki moment jak sie iskrzylo to znaczy ze jest ok



kolar1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lut 13, 2012 15:48

cewka zaplonowa

Post autor: kolar1 » wt lut 21, 2012 14:23

Znowu jakiś pomysł do sprawdzenia
Tak się zastanawiam czy nie lepiej wszystkie pozmieniać :) Co do sterownika to jaki jest jego ewentualny koszt? Też będę musiał sprawdzić ale najpierw cewki.



arturrro123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz wrz 18, 2011 11:20

Re: cewka zaplonowa

Post autor: arturrro123 » wt lut 21, 2012 15:14

kolar1 pisze:Znowu jakiś pomysł do sprawdzenia
Tak się zastanawiam czy nie lepiej wszystkie pozmieniać :) Co do sterownika to jaki jest jego ewentualny koszt? Też będę musiał sprawdzić ale najpierw cewki.

co do sterownika to nie wiem niestety widze ze masz taki sam silnik jak moj mam pytanie czy masz jakies problemy z erg wiesz cos moze na ten temat ja zastanawiam sie nad zaslepieniem tego ustrojstwa



kolar1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lut 13, 2012 15:48

Re: cewka zaplonowa

Post autor: kolar1 » wt lut 21, 2012 15:59

Ja mam przejechane dopiero 75 000 i nigdy z nim problemów nie miałem. Wiem że lubią się zabrudzać i zaślepienie podobno daje efekty. Ja bym spróbował czyścić i jakby to nie zdało egzaminu to zostawić zaślepiony. Nie wiem też czy w takim przypadku nie będzie Ci się świecić check engine.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

cewka zaplonowa

Post autor: marcin7x5 » śr lut 22, 2012 11:14

Co do sterownika to jaki jest jego ewentualny koszt?
Używke dostaniesz za ok 250zł. Do tego przekładka i przeprogramowanie lub przelutowanie kości od immo.
pytanie czy masz jakies problemy z erg wiesz cos moze na ten temat ja zastanawiam sie nad zaslepieniem tego ustrojstwa
poczytaj na forum jest to opisane w wielu przypadkach. Niemniej radzę go wyczyścic i ponownie zaadaptowac.



arturrro123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz wrz 18, 2011 11:20

Re: cewka zaplonowa

Post autor: arturrro123 » śr lut 22, 2012 20:47

marcin7x5 pisze:
Co do sterownika to jaki jest jego ewentualny koszt?
Używke dostaniesz za ok 250zł. Do tego przekładka i przeprogramowanie lub przelutowanie kości od immo.
pytanie czy masz jakies problemy z erg wiesz cos moze na ten temat ja zastanawiam sie nad zaslepieniem tego ustrojstwa
poczytaj na forum jest to opisane w wielu przypadkach. Niemniej radzę go wyczyścic i ponownie zaadaptowac.
a co erg ciekawe czy jak go wyjme i przeczyszcze i powrotnie zamontuje bez adaptacji czy bedzie dzialal ?nie mam dostepu do kompa jak narazie do kwietnia



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

cewka zaplonowa

Post autor: marcin7x5 » czw lut 23, 2012 10:20

Jest szansa ze będzie ok. Zawsze możesz zdjąć z niego wtyczkę i zobaczyć jak się zachowuje auto. Minusem tego jest świecąca kontrolka check.



arturrro123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz wrz 18, 2011 11:20

Re: cewka zaplonowa

Post autor: arturrro123 » czw lut 23, 2012 18:16

marcin7x5 pisze:Jest szansa ze będzie ok. Zawsze możesz zdjąć z niego wtyczkę i zobaczyć jak się zachowuje auto. Minusem tego jest świecąca kontrolka check.
juz kiedys przez przypadek zdjalem ta wtyczke i zapalil sie check ale po kilku kilometrach zgasl



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

cewka zaplonowa

Post autor: marcin7x5 » pt lut 24, 2012 12:10

Zgasł bo ja podpiąłeś. Poza tym to wcale nie oznacza, że bład się nie zapisal w sterowniku silnika.
Odłacz go i zobacz jak sie sprawuje autko. Jak będzie lepiej to wtedy wiesz, że on jest winowajcą no chyba, że sie niedomyka całkowicie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości