Uszczelka kolektora ssącego

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lopez20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw lis 17, 2011 08:58
Lokalizacja: WWL
Auto: VW Golf mk4 1.6 SR
Silnik: AKL

Uszczelka kolektora ssącego

Post autor: lopez20 » wt lut 26, 2013 15:25

to uszczelka kolektora ssącego. Jutro odbieram 2 rodzaje uszczelek w czwartek montuje. Zobaczymy:)
W moim golfiku podczas odpalenia silnik szarpał przez jakieś 3-5min. Po lekturze tego posta i innych podobnych zakupiłem 2 komplety uszczelek za ok 90zł i po godzinie pracy mogłem się cieszyć równą pracą silnika :grin: Jeżeli ktoś ma podobne objawy potwierdzam opinie kolegów i polecam wymianę obu uszczelek kolektora.



DarePB
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pt paź 21, 2011 13:05
Lokalizacja: Wolsztyn

Uszczelka kolektora ssącego

Post autor: DarePB » sob mar 23, 2013 21:59

Podepnę się również pod temat, czy jeżeli np. podczas ruszania, bez gazu bądź delikatnie dodając, tak jakby go przydławi i obroty lecą tak w dół, ale zaraz jest ok. Nie wiem czy mogą być one temu winne czy ten typ tak ma ?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Uszczelka kolektora ssącego

Post autor: marcin7x5 » czw mar 28, 2013 12:36

To normalne, że jeżeli ruszasz bez gazu to silnik przydławisz przez co obroty spadają. Jeżeli natomist spadają ci obroty po delikatnym naciśnięciu na pedal gazu to trzeba szukac przyczyny np w brudnej przepustnicy.



Awatar użytkownika
gatuso_18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: pn wrz 09, 2013 20:11

Uszczelka kolektora ssącego

Post autor: gatuso_18 » sob wrz 14, 2013 00:02

Wszystko zaczęło sie niewinnie zaczynał mi silnik coraz nierówniej pracowac na wolnych obrotach zwłaszcza na LPG , później pojawiła sie "dziura w mocy podczas przyspieszania. Po przekroczeniu 2 tys rpm problem stawał sie jakoby nieodczuwalny. Podejrzenie padło na świece ewentualnie kable WN i tu czekała na mnie zagwozdka – po wymianie zdjęcie fajki na I cylindrze nie powodowało zasadniczo zmiany pracy silnika.
Szybka konsultacja z Wszechwiedzącym (Jaksa <pomocy> <piwo> ) i stwierdzenie ze uszczelka pod kolektorem ssącym.
Diagnoza
Najciekawszy jest sposób diagnozy – lanie wody na kolektor – wystarczyło że polałem po I cyl a natychmiast dało się słyszeć charakterystyczny dźwięk jakbym lał na rozpalone zelazo i po chwili silnik zaczął dymić na biało.
Wymiana:
1. Rozłączyć akumulator i wypiąć przepływomierz i czujnik temp
2. Zdjąc pokrywe filtra powietrza wraz z przewodem łączącym z przepustnicą odpinając przewód podciśnienia od pokrywy zawoorowej.
3. odpiąć gumowe przewody zasilające wtryskiwacze
4. odpiąc przewody układu chłodzenia z rozdzielacza przy głowicy dla lepszego dostepu
5. Odpiąć instalację elektryczną z wtryskiwaczy wtrysków ani listwy nie ma potrzeby ruszać
6. Odkręcic kolektor 7 srub klucz 12 cztery od "góry" trzy od dołu i z dolnumi jest najwieksza zabawa bo najłatwiej odkrecac je z kanału prawie niemożliwe jest dostac się do srubki od strony alternatora z góry.
7 Odkęcic podstawe która mocuje kolektor do bloku silnika – dojście tylko od spodu.
8. Odkrecic przewód łączący kolektor ssący z Lambdą(??) skur.. jest metalowy co ja się naszarpalem zanim go zauważyłem ;) Klucz 22 płaski
9 teraz mozna zdjąć kolektor ze szpilek lekko do tyłu i do góry unieść go nad głowicę i zabrać się do czyszczenia ressztek starej uszczelki. Ja do tego uzyłem noża i papieru sciernego 180. pamietac należy o zatkaniu wlotów czystym papierem ew szmatkami. Nie uzywać żadnych rozcieńczalników!!!!!
10 założyc nowa uszczelkę i składać.
efekt – 100%
Narzędzia:
1. Szczypce płaskie lub kombinerki do obejm
2. Śrubokręt krzyżakowy lub nasadka 7 do obejm slimakowych
3. klucze płaski-oczko 10, 12, 14, 22, nasadki 14 12 idealnie jest mieś malutka i dużą grzechotkę
4. papier scierny 140 do 200
Koszty:
uszczelka – 14,50 JC, czas pracy samemu około 3- 3,5 godziny.

Pozyczone z innego forum ale zapewne sie jutro przyda. Ja sam jutro to bede robil :D :okej:


Moj prawdziwy samochód , z mlodszym bratem :bigok:
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
gatuso_18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: pn wrz 09, 2013 20:11

Uszczelka kolektora ssącego

Post autor: gatuso_18 » pt wrz 20, 2013 12:28

Uszczelki zmienione i samochod dziala o niebo lepiej niz wczesniej :)


Moj prawdziwy samochód , z mlodszym bratem :bigok:
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
koma44
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt wrz 19, 2014 21:48
Lokalizacja: Poznań

Uszczelka kolektora ssącego

Post autor: koma44 » śr paź 08, 2014 13:33

Jeśli chodzi o silnik 1.6 16v BCB są tylko śruby od góry na torx 40 ,tak dla potomnych żeby nie szukali od dołu jak ja :jezor:



xaro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz lut 01, 2015 00:58

Re: Uszczelka kolektora ssącego

Post autor: xaro » pn wrz 05, 2016 09:34

Odkopuje ale nie chce zakładać nowego tematu.

Mam zamiar wymienić te uszczelki w moim 1.6 16v AZD. Z tym ze byłem w VW zamówiłem te zielone oringi ale gość mówi ze tych czarnych gumek nie ma. Na Allegro tez nie ma 06a 133 227 b do wersji silnika 77kW 105KM. Teraz nie wiem czy one tam są w moim kolektorze i zamówić je gdzies na Allegro czy odpuścić i nie tracić pieniędzy bo ich tam nie ma.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Uszczelka kolektora ssącego

Post autor: marcin7x5 » wt wrz 06, 2016 18:15

Masz tylko jedną dużą i w dodatku stalową uszczelkę pomiędzy kolektorem ssącym a głowicą.



xaro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz lut 01, 2015 00:58

Uszczelka kolektora ssącego

Post autor: xaro » śr wrz 07, 2016 15:35

Już zrobiłem miałem normalnie te 4 zielone oringi tych gumek szerszych nie mogłem wyczaić zreszta gość w aso vw nawet ich nie miał jak zamówić po prostu chyba ich nie ma.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości