1.8T , check engine

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
R90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pn lip 06, 2015 12:36
Lokalizacja: mazowieckie

1.8T , check engine

Post autor: R90 » pn sie 03, 2015 15:40

Witam,

tydz. temu kupiłem Golfa. Na obejrzenie auta pojechałem z kolegą forumowym - z WichuTM. Kolega podpiął go pod kompa i wyskoczyły 2 błędy:
17705 - pressure drop between turbo and throttle valve (check d.v. )
P1297-35-10 - Intermittent

17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too rich
P1137-35-10- intermittent

Sprzedający mówił coś o mozliwości pochodzenia błędów od świec. Mówił , że w przeszłości przy lekko już uwalonych świecach wyskakiwał mu check, wtedy jak go lekko podgonił, to znikał. Tłumaczył, że bogata mieszanka się nie spalał do końca i wpływała na pracę lambdy. Co do pierwszego błędu. Wspominał coś o 'poluzowanej opasce', jako celowy zabieg, majacy na celu słyszenie świstu zasysanego lewego powietrza. Auto normalnie odpala, nie falują obroty, spalanie na trasie przy 90km/h w okolicy 5,5l. Co jedynie przy niższych obrotach, przy zmianie biegu i puszczeniu sprzegła, lubi sobie czasem szarpnąć. Także na niższych obrotach jak sie doda gazu i puści, to tez czasem szarpnie.
Wczoraj wywaliło mi checka, po przejechaniu w ciągu tego tygodnia 500km. Wątpie, żeby to była kwestia ukł zapłonowego. Nie wywala zaplonów. Auto ma 142000 przebiegu. Cewki i świece były wymieniane przy 119000tys. Jakieś sugestie koledzy ?


Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM

Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5935
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

1.8T , check engine

Post autor: grg474 » ndz sie 09, 2015 13:07

R90 pisze:17705 - pressure drop between turbo and throttle valve (check d.v. )
P1297-35-10 - Intermittent
czyli spadek ciśnienia pomiędzy turbo a filtrem powietrza - rozumiem, że opaska została dociągnięta?

P1137 17545 Rząd cylindrów 1, adaptacja mieszanki (add.) system za "bogaty”.
– sprawdzić regulator ciśnienia paliwa i utrzymywane ciśnienie paliwa,
- sprawdzić zawory wtryskowe, sprawdzanie ilości wtryskiwanego paliwa i szczelności
układu;
– sprawdzić zawór elektromagnetyczny 1 zbiornika węgla aktywnego, układ zbiornika węgla aktywnego.
add. = addytywnie oznacza, że usterka wpływa tylko na jałowy bieg.
R90 pisze:Wczoraj wywaliło mi checka, po przejechaniu w ciągu tego tygodnia 500km.
jakiś błąd nowy?


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Maczeta
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: wt sty 29, 2013 16:59
Lokalizacja: Lublin

1.8T , check engine

Post autor: Maczeta » ndz sie 09, 2015 16:21

R90 pisze:Jakieś sugestie koledzy ?
Tak... Zapodaj kpl. logów. :D



Awatar użytkownika
R90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pn lip 06, 2015 12:36
Lokalizacja: mazowieckie

1.8T , check engine

Post autor: R90 » ndz sie 09, 2015 23:11

Drodzy koledzy,

co do nowych błędów nie mam pojęcia, gdyż musze sobie kupić kabelek VAG plus jakiś programik do diagnostyki.

Po drugie check engine zniknął mi po jakichś 150km.
Obecnie auto zostały wstawione do mechanika, który przed założeniem gazu, ma mi doprowadzić auto do stanu , aby nie było jakichś nieprawidłowości.
Mam nadzieje, że to nic poważnego, np. wymiana szklanek, lub padające turbo.
A i jeszcze. Zauważyłem, że silnik lubi sobie chlapnąć oliwy. Orientacyjnie koło 0,5l/1000km. Oczywiście przy rozruchu auto nie dymi, przy przygazówce również barwa spalin jest bez zarzutu.


Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM

Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM

Awatar użytkownika
KamylJS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: śr cze 22, 2011 17:16
Lokalizacja: Mazowieckie

1.8T , check engine

Post autor: KamylJS » wt sie 11, 2015 14:22

Na jakim oleju jeździsz?
Kiedy wymieniałeś?



Awatar użytkownika
R90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pn lip 06, 2015 12:36
Lokalizacja: mazowieckie

1.8T , check engine

Post autor: R90 » śr sie 12, 2015 00:01

Nowe info.
Gaz założony. Mechanik co jedynie zdiagnozował, co z autem jest nie tak. Jak co, to mam się umówić na jakiś inny dzień, bo ma teraz urwanie głowy z montażem gazu.
Generalnie sytuacja wygląda tak. Jest jakaś nieszczelność, przez którą lekko zalewa świeczki olejem. Powiedział, że owszem, mógł wymienić świece (bo kupiłem nowe platynowe NGK i mu zostawiłem), ale powiedział, że zaraz znowu będą upaprane i bez sensu. Trzeba zlikwidować ten przeciek. To nie jest duży wyciek, ale już taki, przez który lekko zalewa świece.
Kolejna sprawa. Jest jakaś nieszczelność w wydechu, z tego co mówił w okolicy plecionki i kata. Oczywiście kat zasyfiony i do wymiany. Odradzał wycięcie, gdyż silnik AUM ma dwie sondy lambda, z którymi mógłby być problem, plus to, że mógłbym nie przejść badań technicznych, a ryzykowanie łapówki sobie chcę darować.


Olej 5w40, zmieniany w listopadzie ub.r. Nalatane ma 10tys na tym oleju.

EDIT: Czy w tych silnikach powyżej 2 tys obrotów słyszy się charakterystyczny świst?

EDIT2. Logi : viewtopic.php?f=80&t=581029&p=6832224#p6832224" onclick="window.open(this.href);return false;


Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM

Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM

Maczeta
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: wt sty 29, 2013 16:59
Lokalizacja: Lublin

1.8T , check engine

Post autor: Maczeta » pn sie 17, 2015 21:16

grg474 pisze:czyli spadek ciśnienia pomiędzy turbo a filtrem powietrza
Pomiędzy turbo, a przepustnicą. :D
R90 pisze:Generalnie sytuacja wygląda tak. Jest jakaś nieszczelność, przez którą lekko zalewa świeczki olejem
Uszczelka pod pokrywą głowicy do wymiany.
R90 pisze: Oczywiście kat zasyfiony i do wymiany. Odradzał wycięcie, gdyż silnik AUM ma dwie sondy lambda, z którymi mógłby być problem, plus to, że mógłbym nie przejść badań technicznych, a ryzykowanie łapówki sobie chcę darować.
Drugą sondę lambda można wyłączyć programowo w sofcie i będzie tak jak by ten silnik jej nigdy nie miał. :D
Jeszcze jak żyje nie spotkałem się, aby podczas badania technicznego robili analizę spalin lub sprawdzali kata.



Awatar użytkownika
R90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pn lip 06, 2015 12:36
Lokalizacja: mazowieckie

Re: 1.8T , check engine

Post autor: R90 » pn sie 17, 2015 22:29

Maczeta pisze:
grg474 pisze:czyli spadek ciśnienia pomiędzy turbo a filtrem powietrza
Pomiędzy turbo, a przepustnicą. :D
R90 pisze:Generalnie sytuacja wygląda tak. Jest jakaś nieszczelność, przez którą lekko zalewa świeczki olejem
Uszczelka pod pokrywą głowicy do wymiany.
R90 pisze: Oczywiście kat zasyfiony i do wymiany. Odradzał wycięcie, gdyż silnik AUM ma dwie sondy lambda, z którymi mógłby być problem, plus to, że mógłbym nie przejść badań technicznych, a ryzykowanie łapówki sobie chcę darować.
Drugą sondę lambda można wyłączyć programowo w sofcie i będzie tak jak by ten silnik jej nigdy nie miał. :D
Jeszcze jak żyje nie spotkałem się, aby podczas badania technicznego robili analizę spalin lub sprawdzali kata.
Dzięki. Generalnie przypatrze się tym opaskom dociskowym na sam początek, po tym zrobię test szczelności dolotu.
Co do kata, to pewnie nie ma narazie tragedii.


Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM

Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM

Awatar użytkownika
WichuTM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 671
Rejestracja: ndz maja 13, 2012 12:39
Lokalizacja: W-wa

1.8T , check engine

Post autor: WichuTM » czw sie 20, 2015 15:43

Z wycięciem kata bym się nie bał jeśli chodzi o stronę prawną, mój poprzedni golf z 96 roku bez katalizatora przeszedł na miękko badanie analizy spalin. Diagnosta może najwyżej ocenić wzrokowo, czy kat jest (wystarczy obudowa lub jej imitacja). Jeżeli chcesz zostać przy katalizatorze, za około 3 stówki kupisz uniwersalny sportowy spełniający normę z tych lat. Co do drugiej sondy, jest mnóstwo patentów, można wyłączyć w sofcie, można również ja zaślepić tulejka. Druga sonda jest odpowiedzialna w zasadzie tylko za badanie sprawności katalizatora.



Eyk88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: czw lip 25, 2013 23:35

Re: 1.8T , check engine

Post autor: Eyk88 » pt sie 21, 2015 01:48

Maczeta pisze: Jeszcze jak żyje nie spotkałem się, aby podczas badania technicznego robili analizę spalin lub sprawdzali kata.
Oj, u mnie było blisko ;p

Diagnosta przepuścił mnie, bo spieprzył coś przy sprawdzaniu instalacji LPG i z godzinę próbował to odkręcić :D Ale po oddaniu papierów coś tam wspomniał, że analiza słabo wyszła :)



Awatar użytkownika
WichuTM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 671
Rejestracja: ndz maja 13, 2012 12:39
Lokalizacja: W-wa

1.8T , check engine

Post autor: WichuTM » pt sie 21, 2015 08:56

Na lpg może wyjść słabo jak jest zła mieszanka. Ale ogólnie jak auto jest sprawne, nie ważne benyzna, czy lpg to przechodzą, bo normy w Polsce mamy naprawdę luźne.



Eyk88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: czw lip 25, 2013 23:35

1.8T , check engine

Post autor: Eyk88 » pt sie 21, 2015 11:03

U mnie brak kata+walniętą lambdę miałem wtedy i po prostu czuć benzyną było :P
Po wymianie lepiej, chociaż nadal czuć trochę.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości