podszarpuje w przedziale od ok. 1800 - do 2500 obr.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sopelo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: czw lip 24, 2008 14:00
Lokalizacja: Śląsk

podszarpuje w przedziale od ok. 1800 - do 2500 obr.

Post autor: sopelo » sob sie 15, 2015 05:49

Witam, mam oto ostatnio taki problem, autko czyli GOLF IV 1.4 16V (AKQ) zaczął mi ostatnio delikatnie podszarpywać, ale jest to odczuwalne przede wszystkim przy przyśpieszaniu na 2 i 3 biegu i co może ważniejsze na dole obrotów jedzie płynnie dopiero od ok. 1800 do 2500 obrotów czuć poszarpywania, a od 2500 obrotów w górę też już jedzie płynnie. I od razu dodam, wymieniłem nie potrzebnie chyba świece na NGK i przewody na BERU, bo jak było na starych tak jest po wymianie. Na wolnych obrotach nic nie szarpie, ani nie pyrka. Po podpięciu na VAG pokazuje z tego co widziałem zbyt słaby moment wtrysku (ale z tego co pamiętam, to chyba przed tom usterką też zawsze taki miałem) tu kazał mi sprawdzić filtr i potem w ostateczności pompę. Chodź filtr paliwa coś ponad rok temu wymieniałem, a pompę normalnie słychać. No i drugie błędy które zawsze się pokazują po wykasowaniu (jak wykasuję, a auto odpalę i stoi na wolnych obrotach to nic, ale po dodaniu gazu do 3000 obr. zaraz wyskakują) to 00609 i 00610 czyli wypadanie zapłonu 1 i 2. Elektry stwierdził, że to od cewki. I teraz chciał bym się dowiedzieć czy ktoś miał podobnie i co pomogło lub co to może być ?.


MK4 1.4 16V 75KM (AKQ)
MK5 1.9 TDI 105KM (BKC)
MK7.5 1.4 TSI 150KM (CZDA)

Awatar użytkownika
R90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pn lip 06, 2015 12:36
Lokalizacja: mazowieckie

podszarpuje w przedziale od ok. 1800 - do 2500 obr.

Post autor: R90 » ndz sie 16, 2015 00:42

Wypadanie zapłonu może powodować jak najbardziej szarpanie w dolnym zakresie obrotów. Głównym winowajcą są cewki. Przy wymianie świec patrzyłeś , czy są uwalone olejem ?


Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM

Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM

Awatar użytkownika
sopelo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: czw lip 24, 2008 14:00
Lokalizacja: Śląsk

Re: podszarpuje w przedziale od ok. 1800 - do 2500 obr.

Post autor: sopelo » ndz sie 16, 2015 11:45

Nie były w oleju, suchutkie.


MK4 1.4 16V 75KM (AKQ)
MK5 1.9 TDI 105KM (BKC)
MK7.5 1.4 TSI 150KM (CZDA)

Awatar użytkownika
R90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pn lip 06, 2015 12:36
Lokalizacja: mazowieckie

Re: podszarpuje w przedziale od ok. 1800 - do 2500 obr.

Post autor: R90 » pn sie 17, 2015 00:01

sopelo pisze:Nie były w oleju, suchutkie.
Ok. Będziesz musiał zlogować poszczególne kanały programem do diagnostyki. Może coś z przepływką, cewkami, ciężko powiedzieć. Jak co to napisz mi Pw, to Ci napiszę jakie kanały zlogować.


Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM

Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM

Awatar użytkownika
sopelo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: czw lip 24, 2008 14:00
Lokalizacja: Śląsk

podszarpuje w przedziale od ok. 1800 - do 2500 obr.

Post autor: sopelo » pn sie 17, 2015 19:00

Dziś podmieniłem cewkę i żadnej zmiany.


MK4 1.4 16V 75KM (AKQ)
MK5 1.9 TDI 105KM (BKC)
MK7.5 1.4 TSI 150KM (CZDA)

lelekCK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw wrz 25, 2014 12:13

podszarpuje w przedziale od ok. 1800 - do 2500 obr.

Post autor: lelekCK » śr sie 19, 2015 09:45

Kolego. Mam ten sam problem który Ty masz, z tym że ja mam w moim 1.6 16v BCB. Wymieniłem świece, kablem WN mam dobre, cewka też wygląda na sprawnną. Nic nie pomogło.Po podpięciu pod komputer nie mam żadnych błędów. Nie wiem za co się zabrać. Mechanik nic nie widzi. Jeżdżę z tym problemem tylko dlatego że te poszarpywania są delikatne, ale samo ich występowanie jest denerwujące. Jeżeli znajdziesz rozwiązanie daj znać.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8833
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

podszarpuje w przedziale od ok. 1800 - do 2500 obr.

Post autor: marcin7x5 » czw sie 20, 2015 13:57

Spróbuj pojeździć na odpiętym lub zaślepionym zaworze EGR - uwaga wyskoczy check.



Awatar użytkownika
sopelo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: czw lip 24, 2008 14:00
Lokalizacja: Śląsk

podszarpuje w przedziale od ok. 1800 - do 2500 obr.

Post autor: sopelo » czw sie 20, 2015 15:54

Ja EGR mam już parę lat zaślepiony, więc to odpada.


MK4 1.4 16V 75KM (AKQ)
MK5 1.9 TDI 105KM (BKC)
MK7.5 1.4 TSI 150KM (CZDA)

Awatar użytkownika
sopelo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: czw lip 24, 2008 14:00
Lokalizacja: Śląsk

Re: podszarpuje w przedziale od ok. 1800 - do 2500 obr.

Post autor: sopelo » czw sie 20, 2015 15:57

lelekCK pisze:Kolego. Mam ten sam problem który Ty masz, z tym że ja mam w moim 1.6 16v BCB. Wymieniłem świece, kablem WN mam dobre, cewka też wygląda na sprawnną. Nic nie pomogło.Po podpięciu pod komputer nie mam żadnych błędów. Nie wiem za co się zabrać. Mechanik nic nie widzi. Jeżdżę z tym problemem tylko dlatego że te poszarpywania są delikatne, ale samo ich występowanie jest denerwujące. Jeżeli znajdziesz rozwiązanie daj znać.
Mechanior pewien mówił, że podobny przypadek ma w OCTAVI 1.6 16V, też mu pod szarpuje, gość po wymieniał już cuda i dalej to samo, zero błędów na VAGU, mówił podobno, że już chyba przywyknie do tego.


MK4 1.4 16V 75KM (AKQ)
MK5 1.9 TDI 105KM (BKC)
MK7.5 1.4 TSI 150KM (CZDA)

Awatar użytkownika
dominiks1980
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

podszarpuje w przedziale od ok. 1800 - do 2500 obr.

Post autor: dominiks1980 » czw sie 20, 2015 16:02

U mnie winowajcą był czujnik temperatury ( ten pod przepustnicą ). Wymieniłem, świece, kable, cewkę i nic. Kupa kasy w błoto. Aż gdzieś tu na forum przeczytałem żeby spróbować wymienić czujnik temperatury. Wymieniłem i eureka, nie ten sam silnik, żadnego szarpania. Koszt to kilkadziesiąt złoty za czujnik i płyn chłodniczy na uzupełnienie.



Zdylu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz sty 25, 2015 14:26

podszarpuje w przedziale od ok. 1800 - do 2500 obr.

Post autor: Zdylu » czw sie 20, 2015 19:47

Miałem to samo. Rozwiązanie było banalne, UWAGA nie śmiać się :grin:

Wlałem do benzyny ten śmieszny preparat do czyszczenia wtryskiwaczy benzynowych, z firmy K2 za 7zł :grin:
Szarpanie niemalże znikło.



Awatar użytkownika
sopelo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: czw lip 24, 2008 14:00
Lokalizacja: Śląsk

podszarpuje w przedziale od ok. 1800 - do 2500 obr.

Post autor: sopelo » sob sie 22, 2015 12:41

Cewka wymieniona, jak się okazało to ona była odpowiedzialna za błędy 00609 i 00610 (wypadanie zapłonu 1 i 2), po wymianie brak jakichkolwiek błędów na VAGU :D , ale lekkie podszarpywanie przy przyspieszaniu jak było tak jest :rozpacz:.


MK4 1.4 16V 75KM (AKQ)
MK5 1.9 TDI 105KM (BKC)
MK7.5 1.4 TSI 150KM (CZDA)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości