Remont Silnika

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lisek88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt gru 04, 2012 20:48

Remont Silnika

Post autor: lisek88 » wt gru 04, 2012 21:33

Witam was potrzebuje pomocy:) i zglaszam sie do fachowców a mianowicie
Moj Golfik bierze olej dosc sporo z 2-3 l na 1000km chciałbym usunac ta usterke... w dodatku pojawił sie ''majonez'' na korku oleju.
Chciałbym autko sprzedac lecz nie chce wystawiac komus bubla. Jak myslicie co bym musiał wymienic i podac mniej wiecej koszta z jakimi sie moge liczyc.
Vw Golf IV
1998r
silnik benzyna 1.6SR



Awatar użytkownika
dr.house
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: pn lut 06, 2012 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

Remont Silnika

Post autor: dr.house » śr gru 05, 2012 00:15

standart przy tego typu silnikach to pierscienie na tlokach do wymiany, uszczelka pod glowica, uszczelniacze zaworow

Koszt ~1800zl ale to duzo zalezy od mechanika rejonu itd


Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ

kasztanek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt lis 09, 2012 02:00

Remont Silnika

Post autor: kasztanek » śr gru 05, 2012 00:47

2 - 3 l na 1000 km ??? najtaniej będzie wymienić uszczelniacze zawórów - da się to zrobić bez ściągania głowicy, ale jest problematyczne. Jeżeli nie ma luzu na prowadnicach to powinno wyeliminować sporo zużycia. Od tego bym zaczął.



Awatar użytkownika
hossearkadio26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:00
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Remont Silnika

Post autor: hossearkadio26 » śr gru 05, 2012 00:59

kasztanek pisze:2 - 3 l na 1000 km ??? najtaniej będzie wymienić uszczelniacze zawórów - da się to zrobić bez ściągania głowicy, ale jest problematyczne. Jeżeli nie ma luzu na prowadnicach to powinno wyeliminować sporo zużycia. Od tego bym zaczął.
Jeżeli robić to porządnie. A wymiana samych uszczelniaczy to strata czasu.
lisek88 pisze:Witam was potrzebuje pomocy:) i zglaszam sie do fachowców a mianowicie
Moj Golfik bierze olej dosc sporo z 2-3 l na 1000km chciałbym usunac ta usterke... w dodatku pojawił sie ''majonez'' na korku oleju.
Chciałbym autko sprzedac lecz nie chce wystawiac komus bubla. Jak myslicie co bym musiał wymienic i podac mniej wiecej koszta z jakimi sie moge liczyc.
Vw Golf IV
1998r
silnik benzyna 1.6SR
Przy takim remoncie wymieniasz:
uszczelkę pokrywy zaworów
uszczelkę głowicy
uszczelniacze zaworowe
pierścienie tłokowe
olej plus filtr oleju
płyn chłodniczy - można wlać ten sam

Same części wyjdą Cię jakieś 600 - 700 zł max.
Musisz doliczyć jeszcze mechanika.
Chyba, że sam sobie poradzisz.

Ale swoją drogą tyle Ci pali?
A może masz jakiś wyciek?
Plama pod samochodem?
A masłem się nie przejmuj. To przez jazdę na krótkich dystansach. Mam to samo.


Marcin

Awatar użytkownika
dr.house
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: pn lut 06, 2012 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

Remont Silnika

Post autor: dr.house » śr gru 05, 2012 01:06

moze pomoc przeczyszczenie odmy, teraz przy nizszych temperaturach to wlasnie to powoduje ta kawe pod korkiem i sprawia ze olej jest wydmuchiwany skad tylko sie da. Powinno sie troche zmniejszyc zurzycie oleju ale remont tak czy siak jest potrzebny


Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ

lisek88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt gru 04, 2012 20:48

Remont Silnika

Post autor: lisek88 » śr gru 05, 2012 19:02

Hossearkadio26 nie ma zadnych wyciekow plam rownież... Szcerze mowiac wole twoja wypowiedz jezeli chodzi o cene:) 600-700 zl nie jest tak tragicznie jezeli chodzi o taki problem tylko ile moze zawolac jeszcze mechanik? Sam tego nie zrobie bo nie bardzo sie znam. Dziekuje za wszystkie wypowiedzi:)



kasztanek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt lis 09, 2012 02:00

Remont Silnika

Post autor: kasztanek » śr gru 05, 2012 19:36

@hossearkadio26, czy uważasz, że w 15 letnim silniku, gdzie góra pracuje zapewne od nowości przekroje poprzeczne cylindrów mają w dalszym ciągu okrągły kształt? Najczęstszy błąd mechaników to właśnie wymiana w wyeksploatowanym silniku tłoków i pierścieni, bądź samych pierścieni bez zaczepiania cylinrów. Później okazuje się, że silnik dalej łyka olej jak pelikan. Wiadomo, można zrobić gruntowny remont, ale wiąże się on ze sporymi kosztami (te 600 - 700 wydaje mi się zbyt optymistyczną prognozą) - jak kto woli.
hossearkadio26 pisze:
kasztanek pisze:2 - 3 l na 1000 km ??? najtaniej będzie wymienić uszczelniacze zawórów - da się to zrobić bez ściągania głowicy, ale jest problematyczne. Jeżeli nie ma luzu na prowadnicach to powinno wyeliminować sporo zużycia. Od tego bym zaczął.
Jeżeli robić to porządnie. A wymiana samych uszczelniaczy to strata czasu.
Akurat sama wymiana uszczelniaczy u mnie w oplu zmniejszyła zużycie oleju z 4 l/10 000 do praktycznie zera - nawet po przejściu z mineralnego na pół syntetyk. A gumki wcale takie jeszcze wyrobione nie były. W tym wypadku zdecydowanie nie było to stratą czasu.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Remont Silnika

Post autor: rysiektr » śr gru 05, 2012 20:31

Ja też bym zaczął od wymiany uszczelniaczy a przed jakimikolwiek zabawami zmierzyłbym ciśnienie sprężania.
kasztanek pisze: czy uważasz, że w 15 letnim silniku, gdzie góra pracuje zapewne od nowości przekroje poprzeczne cylindrów mają w dalszym ciągu okrągły kształt? Najczęstszy błąd mechaników to właśnie wymiana w wyeksploatowanym silniku tłoków i pierścieni, bądź samych pierścieni bez zaczepiania cylinrów. Później okazuje się, że silnik dalej łyka olej jak pelikan.
Wiadomo, że ze względu na pracę układu korbowo-tłokowego tuleje cylindra w płaszczyźnie prostopadłej do osi wału korbowego zużywają się bardziej. W większości nawet nikt tego nie mierzy i jak dasz mechanikowi średnicówkę czujnikową to nie będzie wiedział do czego to jest. Mało kto teraz roztacza tuleje cylindrów w samochodach osobowych bo z reguły taniej wychodzi kupić drugi silnik, który pojeździ jeszcze 2, 3.... 8 lat? Jak bierze olej to wymiana pierścieni + mały remont głowicy i tyle. Kasa wzięta, klient zadowolony i następny. Wiadomo, że zgodnie ze sztuką powinno się to zrobić inaczej ale nikt nie zgodzi się wydać 2tys i więcej na kompletny remont silnika jak za 600zł ma drugi silnik z anglika.
U mnie golf po zakupie też brał ok 1L na 1000km i po wymianie uszczelniaczy jak ręką odjął, ale uszczelniacze były wywalone konkretnie. A że kompresję trzyma to nawet głowicy nie zdejmowałem, żeby sobie kosztów nie robić.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

kasztanek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt lis 09, 2012 02:00

Remont Silnika

Post autor: kasztanek » śr gru 05, 2012 21:09

@rysiektr, podpowiesz mi może jak w 1.9 sdi zmienić uszczelniacze bez demontowania głowicy? W benzynce rozwierciłem świecę zapłonową, podłączyłem kompresor i dmuchnąłem powietrze do cylindrów, a jak to zrobić w dieslu? Niby mam stare świece, ale nie wiem czy to wyjdzie. Obawiam się, że zawory mi powpadają do środka i będzie trzeba ściągać głowicę. Masz może w tej materii jakieś doświadczenie?
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Remont Silnika

Post autor: rysiektr » śr gru 05, 2012 21:49

kasztanek pisze: podpowiesz mi może jak w 1.9 sdi zmienić uszczelniacze bez demontowania głowicy? W benzynce rozwierciłem świecę zapłonową, podłączyłem kompresor i dmuchnąłem powietrze do cylindrów, a jak to zrobić w dieslu?
rozwiercałeś świece w benzynie ? Rozumiem, że się urwała i nie było innej opcji... nie wiem jak w SDI bo nie robiłem tego nigdy, nie wiem czy da się zrobić tak jak u mnie w benzynie, że dany tłok ustawiasz w GMP, rozpinasz zawór i on nie wpada do silnika tylko opiera się o denko tłoka. Ewentualnie można spróbować tak jak mówisz, wykręcić świecę żarową albo wtryskiwacz i sprawdzić czy tłok jest w GMP i ewentualnie przez otwór wprowadzić o ile się da jakąś linkę parcianą tak aby wypełniła przestrzeń nad tłokiem i żeby na niej oparł się zawór - patent kolegi, ja tego nie sprawdzałem.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

kasztanek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt lis 09, 2012 02:00

Remont Silnika

Post autor: kasztanek » śr gru 05, 2012 22:18

Świeca się nie urwała - wykręciłem wszystki świece z silnika, wziąłem jedną starą i ją przewierciłem - tzn wybiłem ten ceramiczny środek i w pozostałość wbiłem taką miedzianą rurkę, tak, że powstał taki "króciec", następnie ten króciec wkręciłem w miejsce świecy, nałożyłem przewód ze sprężarki i uruchomiłem sprężarkę.Po chwili w cylindrze było ciśnienie, które trzymało zawór w pozycji zamkniętej - i już można było rozpinać zamki itd.
O tym sposobie ze sznurkiem też gdzieś słyszałem - wydaje się sensowny, chyba spróbuję.
Dzięki



Awatar użytkownika
gatuso_18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: pn wrz 09, 2013 20:11

Remont Silnika

Post autor: gatuso_18 » śr wrz 18, 2013 10:58

Wymienial ktos z Was uszczelniacze wg sposobu na sznurek ? Slyszalem o tym ostatnio i chcialbym to zrobic u Siebie. Da sie to zrobic ? Na co uwazac ? Nie chce sciagac glowicy bo nie bierze plynu, w miare rowno chodzi, przyspiesza juz normalnie tylko oliwy troche zjada i lubi zadymic...


Moj prawdziwy samochód , z mlodszym bratem :bigok:
Obrazek

Obrazek

Bodzio audi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob kwie 23, 2016 18:59

Remont Silnika

Post autor: Bodzio audi » sob kwie 23, 2016 21:20

Czy bez sciagania głowicy mozna wymienić uszczelniacze zaworów w w Golfie IV 1.4 16V z 97 roku??



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Remont Silnika

Post autor: marcin7x5 » ndz kwie 24, 2016 11:05

Można ale bez rozpięcia rozrządu już nie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości