2.3 v5 AGZ wymiana sprzęgła

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
synek13
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob paź 04, 2014 21:00
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Vw bora 2,8 vr6
Silnik: Bde

2.3 v5 AGZ wymiana sprzęgła

Post autor: synek13 » ndz mar 26, 2017 09:50

Witam
Panowie potrzebuję porady, dotyczącej wymiany sprzęgła prawdopodobnie mam upalone sprzęgło (ślizga się przy próbie przyspieszenia/ wyczytane z innych tematów )
Chciałbym zamontować zwykłe sprzęgło (bez dwumasy) tylko teraz gdzie się zaopatrzyć czy z allegro warto kupować czy szukać gdzieś indziej.
Jak wygląda wymiana co muszę kupić tarczę, docisk, łożysko oporowe coś jeszcze ?
Czy koło zamachowe zostaje stare czy też trzeba wymienić.
Oraz jakie wybrać iż już trochę poszperałem w tej sprawie i rożnie to wygląda jeśli chodzi o średnice tarczy (240 czy 220) oraz ilość zębów.
Pozdrawiam

Ps.
Znalazłem podobny temat z podobnym przypadkiem jak u mnie ale do końca nie rozumiem nie których wątków a nie chciałbym kupować sprzęgła które mogło by potem nie pasować.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=292752" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
tomek mk2 BDE
sex cylinder
sex cylinder
Posty: 527
Rejestracja: śr cze 16, 2010 22:06
Lokalizacja: Głomno

Re: 2.3 v5 AGZ wymiana sprzęgła

Post autor: tomek mk2 BDE » ndz mar 26, 2017 20:47

Cześć. Skoro chcesz się pozbyć dwumasy musisz założyć sprzęgło od starego vr6 (Golf mk3, Passat itp). Kup używane koło zamachowe i nowy zestaw sprzęgła czyli tarcza, docisk i łożysko. pozdr



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Re: 2.3 v5 AGZ wymiana sprzęgła

Post autor: matisim » pn mar 27, 2017 06:27

Skrzynia 5B? Jak tak, to kupujesz komplet sprzęgła za jakieś 400 zł do vr6 golfa 3 chociażby(tarcza,docisk,łożysko)
Zamach używany jak wyżej z vr6 golfa 3. Wszystko musi pasować.

Ps. Czym się różni zamach vr6 A tdi? Inne rozstawy śrub są?



Awatar użytkownika
tomek mk2 BDE
sex cylinder
sex cylinder
Posty: 527
Rejestracja: śr cze 16, 2010 22:06
Lokalizacja: Głomno

2.3 v5 AGZ wymiana sprzęgła

Post autor: tomek mk2 BDE » pn mar 27, 2017 11:29

Vr6- 10 śrub , tdi-6 śrub



Awatar użytkownika
synek13
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob paź 04, 2014 21:00
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Vw bora 2,8 vr6
Silnik: Bde

2.3 v5 AGZ wymiana sprzęgła

Post autor: synek13 » pn mar 27, 2017 11:51

Skrzynie mam 5 biegowa, no dobra chyba wiem czego szukać, jeśli chodzi o sam zamach używka może być ?
Dodatkowo znalazłem takie sprzęgło
228 pochodzące z golfa 3 syncro 2.0 8v
sam zamach nadaje się ?
Koleś pisze że to vr6 g60 1.8T
Tylko zdjęcia żadnego nie wysłał



Awatar użytkownika
tomek mk2 BDE
sex cylinder
sex cylinder
Posty: 527
Rejestracja: śr cze 16, 2010 22:06
Lokalizacja: Głomno

2.3 v5 AGZ wymiana sprzęgła

Post autor: tomek mk2 BDE » pn mar 27, 2017 13:41

Samo sprzęgło może być takie samo w vr6, g60 i 1.8t ale 100% pewności nie mam. Jak pisałem koło zamachowe musi być tylko od vr6 z tego względu, że przykręca się je na 10 śrub a nie na 6 jak to jest w silnikach czterocylindrowych. Szukaj zamachu od starego vr6, reszte kup nowe :pub:



Awatar użytkownika
synek13
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob paź 04, 2014 21:00
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Vw bora 2,8 vr6
Silnik: Bde

2.3 v5 AGZ wymiana sprzęgła

Post autor: synek13 » pn mar 27, 2017 22:50

Coś znalazłem ciekawego oczywiście od vr6 w piateczek jadę zobaczyć i być może kupię, dam znać co i jak. Pozdrawiam i wstępnie dziękuję za pomoc.



Awatar użytkownika
synek13
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob paź 04, 2014 21:00
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Vw bora 2,8 vr6
Silnik: Bde

2.3 v5 AGZ wymiana sprzęgła

Post autor: synek13 » pt mar 31, 2017 18:37

Panowie zakupione koło zamachowe od vr6 z dociskiem sachs i tarcza zakuta kewlarem ☺.
Myślę że będzie chodzić nic tylko rozbierać
Dziękuję za wszelką pomoc.



Damian2991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob kwie 15, 2017 04:03

2.3 v5 AGZ Wąż płynu chłodzącego

Post autor: Damian2991 » sob kwie 15, 2017 11:26

Witam. Jestem tu nowy i potrzebuje pomocy. Nie znalazlem innego tematu, wiec napisze tu. Mam Seata Toledo II 1999 r, 2.3 v5 AGZ 150km z gazem. Potrzebuje przewodu do plynu chlodzacego. Mechanik od ponad miesiaca szuka tej czesci i nigdzie nie moze jej dostac. Probowal w salonie skody, w inter carsie, na szrotach. Nigdzie nie mozna jej dostac, bo byla produkowana do 2015 roku, a znawcy tematu wiedza, ze silnik jest nietypowy i jej problem z czesciami, dlatego zwracam sie z prosba o pomoc w znalezieniu tej czesci. Jak ktos wie, gdzie mozna taka znalezc, lub ma jakies dojscia, to prosze o pomoc, bo juz mi opadaja rece i nie wiem, gdzie mam szukac. Z gory dzieki za pomoc :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

2.3 v5 AGZ wymiana sprzęgła

Post autor: waski1 » sob kwie 15, 2017 11:53

Podaj NR. oe



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości