Strona 2 z 3

Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR

: ndz mar 01, 2015 17:54
autor: Dones
Ok dzięki. Narazie zajmę się czujnikiem temperatury.

Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR

: pn mar 02, 2015 17:15
autor: Dones
A więc. Dziś po podłączeniu komputera wyskoczył jak zwykle błąd sondy lambda. Zauważyłem tez że na miejscu zielonego czujnika temperatury(4 piny) włożony jest niebieski. Na vagu wyszło że czujnik przekłamuje kilka stopni. Temperatura którą podaje czujnik jest niższa niż ta którą pokazuje wskazówka.

Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR

: pn mar 02, 2015 19:26
autor: pironet
o ile przekłamuje?

Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR

: pn mar 02, 2015 20:01
autor: Dones
Kilka stopni. Przy wskazywanej około 60 czujnik zaczyna pokazywać mniej. Później jest to kwestia kilku stopni

Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR

: pn mar 02, 2015 20:45
autor: pironet
kilku stopni to błąd wskazówki licznika więc raczej nie tędy droga,trza by ta sondę sprawdzić

Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR

: pn mar 02, 2015 22:03
autor: Dones
Na sondę też dziś patrzyłem. Na vagu pokazywała tak jak trzeba od 0,1 do 1v.

Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR

: wt mar 03, 2015 08:48
autor: pironet
rozumiem że auto nie jest na gazie?

Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR

: wt mar 03, 2015 09:42
autor: Dones
Czysta benzyna. Nigdy nie gazowany

Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR

: wt mar 03, 2015 18:43
autor: marcin7x5
Sprawdź jakie masz czasy wtrysku.

Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR

: wt mar 03, 2015 18:55
autor: jackyz
Wymień ten czujnik (koszt oryginału ok 50 zł) i auto zacznie jeździć. Na 100% ma być zielony, cztero pinowy, z jednej strony półokrągły.

Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR

: wt mar 03, 2015 23:21
autor: Dones
Właśnie boję się tego że jak kupię ten czujni to nic sie nie zmieni a 50 zł pójdzie na marne. Czasy wtrysków badane były na vagu u mechanika. Wynosiły około 3 ms. Mechanik mówił że za długie są.

Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR

: śr mar 04, 2015 19:23
autor: marcin7x5
3 ms to w normie dla tego silnika.

Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR

: śr mar 04, 2015 20:59
autor: pironet
Więc powiem tak,jeśli czujnik i sonda są ok to pozostaje albo przepustnica albo lewe powietrze albo rozrząd do sprawdzenia.Kiedyś kupiłem 1.6 sr i podobnie mulił palił dużo i po rozebraniu wszystkiego na części pierwsze dotarłem do pompy paliwa a tam ktoś ułamał nypel z wyjścia pompy i nakręcił metalową mówkę która miała mniejszą średnicę,po wymianie pompy auto jak by dodatkowe 50 koni dostało.Na twoim miejscu wyczyścił bym przepustnicę na początek.Cudów jednak nie będzie bo z praktyki wiem że 1.6 dyszkę łyknie w mieście.

Duże spalanie i problem z obrotami 1,6 SR

: czw mar 05, 2015 08:47
autor: Dones
Lewe powietrze raczej wykluczam. Ostatnio cały dolot był rozebrany,wyczyszczony i dane nowe uszczelki. Przepustnica wyczyszczona. Pompa raczej tez nie. Samochód pali zawsze bez problemu czy zimny czy ciepły. Myślałem o tym żeby kupić jakąś sondę na szrocie i podmienić. Czy ktoś ma zdjęcie gdzie znajduje się kostka lambdy przy silniku?