Strona 7 z 7

Remont MK4 1,4 16V

: pt gru 28, 2012 16:56
autor: EvolutionVW
Mam takie pytanko czy jak po remoncie silnika np nie jezdziło się do tych 3000 obrotów przez te 3 tys kilometrów to mogło się cos z silnikiem stać ????

Remont MK4 1,4 16V

: pt gru 28, 2012 17:16
autor: Fafik258
Różne szkoły są. Jedni docierają na ostro inni nie. Książkę można by było napisać. Ja jeździłem normalnie i nic się nie stało

Remont MK4 1,4 16V

: pt gru 28, 2012 18:44
autor: EvolutionVW
Aha rozumiem bo ja tez w sumie po remoncie ale nie przestrzegałem tych 3000 obrotów jezdziłem normalnie jak przed remontem no ale silnik chodzi cichutko stuków ani puków nie słychać wiec chyba nic sie nie stało .... a co do oleju około 0.5L na 1000 km łyka tyle moge powiedziec tak było przed remontem i tak jest po remoncie wiec nie wiem jak niektórzy jezdza po dużo więcej kilometrów i nie bierze im oleju dziwna sprawa ... no ale cóż :)

Remont MK4 1,4 16V

: pt gru 28, 2012 20:55
autor: Fafik258
Jestem namacalnym przykładem nie brania oleju... :D

Re: Remont MK4 1,4 16V

: sob gru 29, 2012 00:50
autor: hossearkadio26
Ludzie kto w ogóle wymyślił to, że trzeba docierać silnik po remoncie???
Jeżeli takie pierścienie miałyby się dotrzeć po przejechaniu 2000 km to po przejechaniu następnych tylu wytarły by się.

Gdzie sens i gdzie logika???

Remont MK4 1,4 16V

: sob gru 29, 2012 11:39
autor: EvolutionVW
Hmm mi nic mechanik na temat docierania silnika nie mówił więc jezdziłem normalnie ... teraz to jedynie przeklęta odma bierze olej niestety jak było ciepło to nie schodził ten olej teraz przez te przymrozki z tym olejem są jaja niestety no ale co zrobić .

Remont MK4 1,4 16V

: wt sty 15, 2013 16:26
autor: Rafels
7 tys km po wymianie na Motul 8100 i zero ubytku ;)

Re: Remont MK4 1,4 16V

: wt sty 15, 2013 17:44
autor: Fafik258
Rafels pisze:7 tys km po wymianie na Motul 8100 i zero ubytku ;)
U mnie to samo :pub:

Remont MK4 1,4 16V

: śr sty 16, 2013 18:42
autor: DariuszK
dodam od siebie ze ja po remoncie zrobiłem juz jakies ponad 60 tyś km i tyle co wleje tyle spuszczam przy wymianie :)

Remont MK4 1,4 16V

: czw gru 04, 2014 20:34
autor: tekosz
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... 8#p5738706" onclick="window.open(this.href);return false;

cześć kolego,

piszę odnośnie Twojego wpisu na forum. napisałeś, że wydałeś coś ok. 1500 zł. sam robiłeś czy u mechanika?
w poniedziałek odstawiam swojego golfa na remont, mechanik za samą robociznę bierze 1500 zł (sprawdzałem u dwóch innych i też tyle samo chcą) + szlifierz ok. 500 zł + koszty części..
przy dobrych wiatrach będzie trzeba pewnie wymienić panewki, uszczelniacze, pierścienie, może jakieś zawory + te pozostałe koszty remontu czyli uszczelki, śruby, olej, filtry to będzie razem z 3000. ale to jest ten najbardziej optymistyczny wariant, gorzej będzie jak się okaże, że cylindry już nie mają nominalnego rozmiaru i trzeba będzie albo wymienić tłoki na nadwymiarowe, albo zrobić tulejowanie, honowanie.
no ale mam nadzieje, że nie będzie tak źle.

Re: Remont MK4 1,4 16V

: czw gru 04, 2014 22:55
autor: Lu4Ke
tekosz pisze:http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... 8#p5738706

cześć kolego,

piszę odnośnie Twojego wpisu na forum. napisałeś, że wydałeś coś ok. 1500 zł. sam robiłeś czy u mechanika?
w poniedziałek odstawiam swojego golfa na remont, mechanik za samą robociznę bierze 1500 zł (sprawdzałem u dwóch innych i też tyle samo chcą) + szlifierz ok. 500 zł + koszty części..
przy dobrych wiatrach będzie trzeba pewnie wymienić panewki, uszczelniacze, pierścienie, może jakieś zawory + te pozostałe koszty remontu czyli uszczelki, śruby, olej, filtry to będzie razem z 3000. ale to jest ten najbardziej optymistyczny wariant, gorzej będzie jak się okaże, że cylindry już nie mają nominalnego rozmiaru i trzeba będzie albo wymienić tłoki na nadwymiarowe, albo zrobić tulejowanie, honowanie.
no ale mam nadzieje, że nie będzie tak źle.

pozdrawiam,
Tomek

ile ci bierze tego oleju ze zdecydowales sie na remont??? bez honowania, raczej kasa pojdzie w bloto, napisz jak to wyszlo po remoncie....

Remont MK4 1,4 16V

: pt gru 05, 2014 00:06
autor: tekosz
Lu4Ke pisze:ile ci bierze tego oleju ze zdecydowales sie na remont???
tak raz w tygodniu muszę mu dolać z ~200 ml. no i co wkurzające i uciążliwe - musiałem się 'oduczyć' hamowania silnikiem, bo jak ruszałem spod świateł czy po zjeździe z jakiejś górki naciskałem gaz, to robiłem za sobą zasłonę dymną co powodowało jeszcze większe ubytki oleju na bagnecie.

Re: Remont MK4 1,4 16V

: pt gru 05, 2014 17:12
autor: Lu4Ke
ja nigdy w zyciu silnikiem nie hamuje od tego sa hamulce :helm: , natomiast ruszac ostro z pod siwatel lubie, tak do 5tys obr, do 3ciego biegu, lecz musialem tego sie oduczyc, bo bym litre co tydzien wlewal ....

ja narazie jezdze spokojnie i dolewki robie, boje sie ze z remontu nici wyjdzie albo trzeba bedzie honowac tuleje, a to juz koszty jakies 3 tys