Oil Press! Stop Motor! Kontrolka.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Remyyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn paź 18, 2010 01:00

Oil Press! Stop Motor! Kontrolka.

Post autor: Remyyk » pn sie 22, 2011 15:59

Witam! Nie mam pojęcia co się dzieje, ale pojawia mi się kontrolka "Oil Press! Stop motor!" w MK4 1.8T. Problem w tym, że mogę przejechać bezproblemowo trasą nawet i 300km (sprawdzone) bez zapalenia się kontrolki, a nagle np podczas ruszania spod świateł zapali się kontrolka i po przejechaniu 20m gaśnie. O co z tym chodzi?



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Oil Press! Stop Motor! Kontrolka.

Post autor: wojtas46 » pn sie 22, 2011 20:26

Sprawdż poziom oleju , zmierz dla pewności ciśnienie oleju , jeśli ciśnienie ok to nawalać może czujnik



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Oil Press! Stop Motor! Kontrolka.

Post autor: Qto » pn sie 22, 2011 20:34

Jeżeli "potrafisz" wywołać komunikat...dobrze jakbyś podłączył kompa, udał się na przejażdżkę i sprawdził czy ten nie wyświetla się czasami tylko w przypadku temperatury => 90*
Teraz pytanie kiedy zmieniałeś olej i jaki masz filtr - badziewiasty filtr jest chyba najczęstszą przyczyną. Drugą co do częstości występowania przyczyną jest chyba zapchany smok oleju - miska w dół i czyszczenie.



Awatar użytkownika
Remyyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn paź 18, 2010 01:00

Oil Press! Stop Motor! Kontrolka.

Post autor: Remyyk » pn sie 22, 2011 22:02

Właśnie chodzi o to, że poziom oleju jest idealnie taki jaki powinien być, ciśnienia nie mierzyłem, ale czy możliwe jest, żeby ciśnienie spadało na kilka sekund? Olej był wymieniany niecałe 3 tys temu, razem z filtrem i miską olejową, przy okazji wszystko wraz ze smokiem było przeczyszczone. Filtr Filtron (tak, wiem, że to badziew, ale mechanik zrobił bez uzgodnienia ze mną, a potrzebowałem wtedy koniecznie auta, więc nie robiłem żadnej afery). Spróbuję podłączyć pod kompa i dam znać co i jak.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Oil Press! Stop Motor! Kontrolka.

Post autor: Qto » pn sie 22, 2011 22:23

Remyyk pisze:ale czy możliwe jest, żeby ciśnienie spadało na kilka sekund?
Pewnie nie spada...może być tak jak piszę, komunikat pojawia się kiedy temperatura osiąga 90*...temperatura spada na 89* i komunikat znika. Miałem u siebie taki przypadek a przyczyna była prozaiczna:
Remyyk pisze:Filtr Filtron
:bigok:
Szczerze mówiąc jeżeli czyściłeś smok to bym w ciemno wymieniał filtr...nie myślałbym na razie o czujniku czy winie kabelków :bajer:



Awatar użytkownika
psilos1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1152
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 12:25

Re: Oil Press! Stop Motor! Kontrolka.

Post autor: psilos1 » pn sie 22, 2011 22:26

Remyyk pisze: Filtr Filtron
Prawdopodobnie problemem jest właśnie ten badziewny filtron-w moim aucie wkład filtra się rozsypał powodując objawy jak u ciebie .



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Oil Press! Stop Motor! Kontrolka.

Post autor: Qto » pn sie 22, 2011 22:27

psilos1 pisze:-w moim aucie wkład filtra się rozsypał powodując objawy jak u ciebie
dokładnie to samo miałem



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Oil Press! Stop Motor! Kontrolka.

Post autor: t0mal » pn sie 22, 2011 23:00

Czujnik ciśnienia też daje takie objawy, bądź ciachnięty kabel. Czasami turbo kończy żywot w podobny sposób - żygnie sobie olejem jak jest dobrze nagrzany, a jak ostygnie to nic się nie dzieje.
wkład filtra się rozsypał
Jak to się rozsypał - rozerwał się papier?



harvard
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 531
Rejestracja: sob sie 29, 2009 10:04
Lokalizacja: jukej

Oil Press! Stop Motor! Kontrolka.

Post autor: harvard » wt sie 23, 2011 05:55

Masz zapewne zabrudzony smok w misy olejowej. Nagromadzony tam smog potrafi takie kwiatki pokazywać.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=385427


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
czarekcw
kierownik kibla
kierownik kibla
Posty: 2111
Rejestracja: ndz lip 17, 2011 21:28
Lokalizacja: Mrągowo / Emsburen DE

Oil Press! Stop Motor! Kontrolka.

Post autor: czarekcw » wt sie 23, 2011 23:11

Czy każdy Filtron się sypie? Bo jak miałem Clio to tylko na Filtronie pomykałem i było ok, teraz wymieniłem m.in. i filtr i mechanik założył Filtrona, kurna strach się bać....


Mój MK4 AKL "BASIS" http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=413429" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Oil Press! Stop Motor! Kontrolka.

Post autor: Qto » wt sie 23, 2011 23:19

czarekcw pisze:Czy każdy Filtron się sypie?
no nie każdy...ale jak widać problemów z nimi sporo, chyba lepiej dmuchać na zimne niż oszczędzać te parę zł przy zakupie filtra



Awatar użytkownika
czarekcw
kierownik kibla
kierownik kibla
Posty: 2111
Rejestracja: ndz lip 17, 2011 21:28
Lokalizacja: Mrągowo / Emsburen DE

Oil Press! Stop Motor! Kontrolka.

Post autor: czarekcw » wt sie 23, 2011 23:34

Qto, wiadomo, pisaliśmy na ten temat ale warto popytać. Czyli co się teraz opłaca- jeździć czy wymieniać filtr na inny? Jak się rozleci Filtron to jakie koszta naprawy i co do roboty?


Mój MK4 AKL "BASIS" http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=413429" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Oil Press! Stop Motor! Kontrolka.

Post autor: Qto » wt sie 23, 2011 23:42

założyłeś to jeździj, może Twój się nie posypie. Jak się posypie to kosztów dodatkowych nie ma...tylko wymiana filtra.
Mi się posypał filtr przed samą wymianą, jak zaraz po wymianie to wiadomo że dwa razy się cza brudzić przy teoretycznie jednej wymianie oleju. Dla mnie jednak najgorszy był fakt palenia się czerwonej kontrolki i komunikatu na fisie...chyba z 15min w stresie słuchałem jak silnik na wolnych chodzi żeby móc później spokojnie do domu dojechać.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Oil Press! Stop Motor! Kontrolka.

Post autor: t0mal » śr sie 24, 2011 00:45

Ale jak to się pozypał? Rozerwało papier, czy może zatrzask się wyłamał?
Filtrony idą na pierwszy montaż do MK6, także myślałem że są całkiem dobre,.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości