Remont MK4 1,4 16V

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Rafels
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob wrz 24, 2011 12:19

Remont MK4 1,4 16V

Post autor: Rafels » czw kwie 12, 2012 20:23

Witam. Panowie mam pytanie.Miałem robiony mały remont silnika a dokładniej to nadpalił mi się zawór i Golfer nie miał kompresji na 1 cylindrze. Mechanik wymienił zawory a dodatkowo założył nowe pierścienie bo troszkę podbierał oleju i nowe uszczelniacze, uszczelkę pod głowicą.Teraz go docieram pomalutku. Moje pytanie jest następujące. Czy po kilku tys km muszę wymieniać olej czy czekać do 10tys km i czy głowicę trzeba będzie dociągać? Przez ile km mam go docierać? Jak narazie mam 400km i jeżdżę max do 3tys obrotów.
Ostatnio zmieniony czw kwie 12, 2012 22:42 przez Rafels, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
adamgti
GTI
GTI
Posty: 1090
Rejestracja: sob paź 20, 2007 22:28
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Remont MK4 1,4 16V

Post autor: adamgti » czw kwie 12, 2012 21:19

Rafels pisze:Moje pytanie jest następujące. Czy po kilku tys km muszę wymieniać olej czy czekać do 10tys km i czy głowicę trzeba będzie dociągać głowicę? Przez ile km mam go docierać?
oczywiście głowicę trzeba dociągnąć po przejechaniu ok 2-3 tyś, olej zmieniłbym wcześniej niż ksiązkowe 10 tys. Po docikręceniu głowicy czyli 2-3tyś powinien już się silnik dotrzeć.


the mechanic

Awatar użytkownika
Rafels
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob wrz 24, 2011 12:19

Remont MK4 1,4 16V

Post autor: Rafels » czw kwie 12, 2012 22:35

Mechanik powiedział, że nie ma takiej potrzeby. Wydaje mi się jednak, że powinien ją dociągnąć.
Ostatnio zmieniony pt kwie 13, 2012 00:28 przez Rafels, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Remont MK4 1,4 16V

Post autor: PinkFloyd » czw kwie 12, 2012 23:51

Rafels pisze:Mechanik napisał, że nie ma takiej potrzeby. Wydaje mi się jednak, że powinien ją dociągnąć.
W starych autach sie dociagało, teraz dajesz nowe śruby i odpowidnim momentem dla danego silnika i nie trzeba dociągać. Czy fabrycznie po 3 tys km dociagaja Ci głowice? pewnie że nie. Nigdy nie dociagałem i mimo czipowania aut i osrej jazdy nie było z tym problemu. Olej po 3 tys km bym zlał i dał nowy na kolejne 15 tys km i bedzie git. docieramy do 3 tys km nie obciazajac z gazem do deski i nie jezdzac na duzym biegu na nasikich obrotach i bedzie dobrze



Awatar użytkownika
Rafels
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob wrz 24, 2011 12:19

Remont MK4 1,4 16V

Post autor: Rafels » pt kwie 13, 2012 00:01

Na forum znalazłem coś takiego
Żadnego dokręcania później po zrobieniu jakiegoś tam przebiegu. Starzy fachowcy są nauczeni, że dokręcanie się powtarza po 1000 km, tylko nie biorą twego pod uwagę, że technologia produkcji uszczelek znacznie się zmieniła od czasów, gdy fachowcy zaczynali swoją praktykę na Syrenkach, Fiatach 125 itd. Kolega pracuje w montowni silników VW i na temat ponownego dokręcania głowicy mówi krótko - nic z tych rzeczy. Bloki silników przed zmontowaniem są sprawdzane i zdarza się że dopuszcza się do montażu blok z wżerami, jeśli mieszczą się w granicach normy. Jak zachowa się taki wżer po przebiegi 100 czy 200 tys. nikt nie wie, ale produkcja musi iść i okres gwarancji taki "bubel" z reguły przetrwa.
Zdania co do dociągania są podzielone.



Awatar użytkownika
Radzio91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr gru 14, 2011 00:32
Lokalizacja: LBN/Łęczna

Remont MK4 1,4 16V

Post autor: Radzio91 » pt kwie 13, 2012 00:03

W moim 1.6 sr też robiłem taki remoncik + nowe panewki i mechanik tak samo twierdzi ze nie ma potrzeby dociągać głowicy :-) Po remoncie oleju nie ubywa i 2 tys osiągnąłem tydzień temu i na gazie poprostu idealnie chodzi ;)/ Do 3tys obrotów minimum te 2 tys km, ja tak usłyszałem;)


Albo Mnie wyprzedzasz, bo jadę 60, albo widzisz Mnie kiedy Cię wyprzedzam przy 120.

Awatar użytkownika
Rafels
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob wrz 24, 2011 12:19

Remont MK4 1,4 16V

Post autor: Rafels » pt kwie 13, 2012 00:23

Właśnie jeżdże tak spokojnie ale w 1,4 16V 3 tys obr ma się przy 100km/h więc jeżdże tak ponad 90km/h maksymalnie. Jak narazie jestem zadowolony z remontu. Zalałem go Valvoline Max Life 10W40 i bardzo ładnie chodzi. Z tą głowicą to dam sobie juz spokój a olej wymienie po 5 tys km. Zainwestowałem w tego Golfa już sporo kasy także polatam nim jeszcze długo :-)



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Re: Remont MK4 1,4 16V

Post autor: Fafik258 » pt kwie 13, 2012 07:46

Nie pozostaje nic jak cieszyć się z dobrze przeprowadzonego remontu:) Tylko dlaczego lejesz oliwę nie spełniającą norm producenta? Idziesz za tak zwaną renomą "szeptaną" z forum? Wg mnie lej cokolwiek, lecz zgodnie z normą VW. Pozdrawiam i zerowego zużycia oleju życzę:)

Ps. daj znać jak zrobisz 1000 km czy ubyło Ci oleju, też jestem po remoncie i jestem ciekawy:)



Rambox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt mar 30, 2012 23:23
Lokalizacja: Czeladź

Re: Remont MK4 1,4 16V

Post autor: Rambox » pt kwie 13, 2012 09:17

Fafik258 pisze:Ps. daj znać jak zrobisz 1000 km czy ubyło Ci oleju, też jestem po remoncie i jestem ciekawy:)
U mnie po kapitalnym remoncie silnika ubywa poziom jeden kwadracik na bagnecie na ok 1200km.



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Re: Remont MK4 1,4 16V

Post autor: Fafik258 » pt kwie 13, 2012 14:57

Rambox pisze:U mnie po kapitalnym remoncie silnika ubywa poziom jeden kwadracik na bagnecie na ok 1200km.
Ja natomiast zrobiłem 1600 km w tym wypad autostradowy :hmm: ... i stan oleju subiektywnie chyba się nie zmienił. Z tym, że silnik złożony na pierścieniach jednoczęściowych.



Rambox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt mar 30, 2012 23:23
Lokalizacja: Czeladź

Remont MK4 1,4 16V

Post autor: Rambox » pt kwie 13, 2012 17:37

U mnie puszcza odrobinę przez uszczelkę odmy, więc pewnie dlatego spada :D



Awatar użytkownika
Rafels
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob wrz 24, 2011 12:19

Remont MK4 1,4 16V

Post autor: Rafels » pt kwie 13, 2012 21:06

Dzisiaj miałem wypad 300 km i po powrocie sprawdziłem stan i jest tak jak wcześniej. Łącznie zrobiłem więc ponad 700km po remoncie i jest ok. Zero ubytku jak narazie. Jestem zadowolony :D



Awatar użytkownika
Rafels
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob wrz 24, 2011 12:19

Remont MK4 1,4 16V

Post autor: Rafels » ndz kwie 22, 2012 12:42

Jest już prawie 1100 km i zero ubytku.



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Re: Remont MK4 1,4 16V

Post autor: Fafik258 » pn kwie 23, 2012 20:55

2500 km.... Poziom bez zmian:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości