[mk4]wymiana rolki paska klinowego 1.6 16v

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Re: [mk4]wymiana rolki paska klinowego 1.6 16v

Post autor: vwarek » ndz gru 27, 2020 13:28

W 1.6 nie trzeba ściągać całego napinacza, wystarczy samą rolkę odkręcić.


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9196
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: [mk4]wymiana rolki paska klinowego 1.6 16v

Post autor: wesol » ndz gru 27, 2020 13:47

No to jeszcze lepiej. Tam jest gwint lewy do przykręcania tej rolki bo już nie pamiętam? W tej rolce podwazasz uszczelniacz, nakładasz trochę smaru i jak przykrecasz rolkę to i tak się ustawi inaczej jak była. Czyli nacisk na bieżnie rolki będzie w innym miejscu.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Re: [mk4]wymiana rolki paska klinowego 1.6 16v

Post autor: vwarek » ndz gru 27, 2020 14:16

wesol pisze:
ndz gru 27, 2020 13:47
Tam jest gwint lewy do przykręcania tej rolki bo już nie pamiętam?
Niestety też nie pamiętam ale jest to prawdopodobne. Trzeba sprawdzić z czuciem normalnie w lewo, jak nie idzie to próbować w prawo. ;)


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1049
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: [mk4]wymiana rolki paska klinowego 1.6 16v

Post autor: mat06 » ndz gru 27, 2020 14:56

Napinacz z rolką w 1.6 16V wygląda tak, podobnie jak w nowszych VAGach, jest mocowany od tyłu. Wymiana będzie trochę utrudniona, dojście jest pewnie z okolic kolektora wydechowego:

Obrazek

Wygląda na to, że jest tak jak mówicie i sama rolka powinna dać się odkręcić. Jutro tam zajrzę i zdiagnozuję problem.


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9196
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: [mk4]wymiana rolki paska klinowego 1.6 16v

Post autor: wesol » ndz gru 27, 2020 15:17

Generalnie nie gustuje w benzyniakach ale kojarzyło mi się właśnie że jest skromniejszy ten napinacz. Sam napinacz praktycznie niezniszczalny, dożywotni. Rolkę mówię odkręcić, smaru dołożyć i jak będziemy ponownie przykręcać to nigdy nie trafimy w to samo ustawienie. Tulejka wewnętrzna bieżnia łożyska inaczej się na bank ustawi. Czyli kulki będą cisnąć w inne miejsce. Ja tak w swoich autach wszystkie rolki smaruje czy to od paska pk czy od rozrządu. Nawet sprzegielka alternatora sprawnie rozbieramy i zazwyczaj jest tam dość sucho, czas.jyz spalenizną czuć lub zatarte są. Przesmaruje tulejki igiełkowe, składam i chodzi dalej bez problemu. Pasek pk można też przesmarowac albo kalafonią albo smołą. Umnie paski pk praktycznie nie podlegają wymianie chyba że jest spękany. Nigdy mi nic nie piszczało, szumiało.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

myszazro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: ndz maja 28, 2017 11:22
Lokalizacja: Zwierzyniec
Auto: Volkswagen Golf

Re: [mk4]wymiana rolki paska klinowego 1.6 16v

Post autor: myszazro » ndz gru 27, 2020 15:24

Jest taki napinacz,jest normalny gwint,łożysko w rolce jest kulkowe i raczej po usunięciu uszczelki będzie do wyrzuceniaObrazek



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9196
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: [mk4]wymiana rolki paska klinowego 1.6 16v

Post autor: wesol » ndz gru 27, 2020 16:35

A niby czemu do wyrzucenia? Bo zajechane?


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

myszazro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: ndz maja 28, 2017 11:22
Lokalizacja: Zwierzyniec
Auto: Volkswagen Golf

Re: [mk4]wymiana rolki paska klinowego 1.6 16v

Post autor: myszazro » ndz gru 27, 2020 16:36

Zazwyczaj ta uszczelka podczas demontażu się psuje



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9196
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: [mk4]wymiana rolki paska klinowego 1.6 16v

Post autor: wesol » ndz gru 27, 2020 20:43

A niby czemu? Pięknie podwazasz małym śrubokrętem płaskim i odskakuje. Dokladasz smaru i paluszkami nakładasz uszczelniacz. Nie ma nawet śladu po tej operacji.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8810
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: [mk4]wymiana rolki paska klinowego 1.6 16v

Post autor: marcin7x5 » pn gru 28, 2020 17:42

Wszystko zależy od umiejętności osoby, która będzie to robić. Ja u siebie dorobiłem sobie 2 krążki które opadają mi łożysko z obu stron. Są do siebie skręcane i jak coś to tylko wymieniam samo łożysko za kilka zł.



myszazro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: ndz maja 28, 2017 11:22
Lokalizacja: Zwierzyniec
Auto: Volkswagen Golf

Re: [mk4]wymiana rolki paska klinowego 1.6 16v

Post autor: myszazro » śr gru 30, 2020 17:22

No faktycznie idzie to ściągnąć bez popsucia.Właśnie gdzieś kiedyś widziałem taki myk z tym łożyskiem żeby je wymienić



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1049
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: [mk4]wymiana rolki paska klinowego 1.6 16v

Post autor: mat06 » czw gru 31, 2020 00:14

wesol pisze:
ndz gru 27, 2020 20:43
A niby czemu? Pięknie podwazasz małym śrubokrętem płaskim i odskakuje. Dokladasz smaru i paluszkami nakładasz uszczelniacz. Nie ma nawet śladu po tej operacji.
Mi też bez problemu udało się ściągnąć uszczelniacze. W środku było sucho, nałożyłem do pełna smar do łożysk. Do kompletu dołożyłem nowy pasek Conti i odpaliłem silnik - pracował cichutko. Po zastanowieniu stwierdziłem jednak, że smaru jest za dużo, więc rozebrałem rolkę ponownie. Miałem rację - przy przykręcaniu wyciekł mi spod uszczelnienia, więc zmniejszyłem jego ilość, żeby uniknąć niepotrzebnych niespodzianek. Tylko teraz mam wrażenie, że znów był słyszalny taki lekki szum podczas pracy... Pojeżdżę kilka dni i zaobserwuję sytuację, może smar po rozgrzaniu lepiej się rozprowadzi.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości