Strona 1 z 1

1.8T , check engine

: pn sie 03, 2015 15:40
autor: R90
Witam,

tydz. temu kupiłem Golfa. Na obejrzenie auta pojechałem z kolegą forumowym - z WichuTM. Kolega podpiął go pod kompa i wyskoczyły 2 błędy:
17705 - pressure drop between turbo and throttle valve (check d.v. )
P1297-35-10 - Intermittent

17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too rich
P1137-35-10- intermittent

Sprzedający mówił coś o mozliwości pochodzenia błędów od świec. Mówił , że w przeszłości przy lekko już uwalonych świecach wyskakiwał mu check, wtedy jak go lekko podgonił, to znikał. Tłumaczył, że bogata mieszanka się nie spalał do końca i wpływała na pracę lambdy. Co do pierwszego błędu. Wspominał coś o 'poluzowanej opasce', jako celowy zabieg, majacy na celu słyszenie świstu zasysanego lewego powietrza. Auto normalnie odpala, nie falują obroty, spalanie na trasie przy 90km/h w okolicy 5,5l. Co jedynie przy niższych obrotach, przy zmianie biegu i puszczeniu sprzegła, lubi sobie czasem szarpnąć. Także na niższych obrotach jak sie doda gazu i puści, to tez czasem szarpnie.
Wczoraj wywaliło mi checka, po przejechaniu w ciągu tego tygodnia 500km. Wątpie, żeby to była kwestia ukł zapłonowego. Nie wywala zaplonów. Auto ma 142000 przebiegu. Cewki i świece były wymieniane przy 119000tys. Jakieś sugestie koledzy ?

1.8T , check engine

: ndz sie 09, 2015 13:07
autor: grg474
R90 pisze:17705 - pressure drop between turbo and throttle valve (check d.v. )
P1297-35-10 - Intermittent
czyli spadek ciśnienia pomiędzy turbo a filtrem powietrza - rozumiem, że opaska została dociągnięta?

P1137 17545 Rząd cylindrów 1, adaptacja mieszanki (add.) system za "bogaty”.
– sprawdzić regulator ciśnienia paliwa i utrzymywane ciśnienie paliwa,
- sprawdzić zawory wtryskowe, sprawdzanie ilości wtryskiwanego paliwa i szczelności
układu;
– sprawdzić zawór elektromagnetyczny 1 zbiornika węgla aktywnego, układ zbiornika węgla aktywnego.
add. = addytywnie oznacza, że usterka wpływa tylko na jałowy bieg.
R90 pisze:Wczoraj wywaliło mi checka, po przejechaniu w ciągu tego tygodnia 500km.
jakiś błąd nowy?

1.8T , check engine

: ndz sie 09, 2015 16:21
autor: Maczeta
R90 pisze:Jakieś sugestie koledzy ?
Tak... Zapodaj kpl. logów. :D

1.8T , check engine

: ndz sie 09, 2015 23:11
autor: R90
Drodzy koledzy,

co do nowych błędów nie mam pojęcia, gdyż musze sobie kupić kabelek VAG plus jakiś programik do diagnostyki.

Po drugie check engine zniknął mi po jakichś 150km.
Obecnie auto zostały wstawione do mechanika, który przed założeniem gazu, ma mi doprowadzić auto do stanu , aby nie było jakichś nieprawidłowości.
Mam nadzieje, że to nic poważnego, np. wymiana szklanek, lub padające turbo.
A i jeszcze. Zauważyłem, że silnik lubi sobie chlapnąć oliwy. Orientacyjnie koło 0,5l/1000km. Oczywiście przy rozruchu auto nie dymi, przy przygazówce również barwa spalin jest bez zarzutu.

1.8T , check engine

: wt sie 11, 2015 14:22
autor: KamylJS
Na jakim oleju jeździsz?
Kiedy wymieniałeś?

1.8T , check engine

: śr sie 12, 2015 00:01
autor: R90
Nowe info.
Gaz założony. Mechanik co jedynie zdiagnozował, co z autem jest nie tak. Jak co, to mam się umówić na jakiś inny dzień, bo ma teraz urwanie głowy z montażem gazu.
Generalnie sytuacja wygląda tak. Jest jakaś nieszczelność, przez którą lekko zalewa świeczki olejem. Powiedział, że owszem, mógł wymienić świece (bo kupiłem nowe platynowe NGK i mu zostawiłem), ale powiedział, że zaraz znowu będą upaprane i bez sensu. Trzeba zlikwidować ten przeciek. To nie jest duży wyciek, ale już taki, przez który lekko zalewa świece.
Kolejna sprawa. Jest jakaś nieszczelność w wydechu, z tego co mówił w okolicy plecionki i kata. Oczywiście kat zasyfiony i do wymiany. Odradzał wycięcie, gdyż silnik AUM ma dwie sondy lambda, z którymi mógłby być problem, plus to, że mógłbym nie przejść badań technicznych, a ryzykowanie łapówki sobie chcę darować.


Olej 5w40, zmieniany w listopadzie ub.r. Nalatane ma 10tys na tym oleju.

EDIT: Czy w tych silnikach powyżej 2 tys obrotów słyszy się charakterystyczny świst?

EDIT2. Logi : viewtopic.php?f=80&t=581029&p=6832224#p6832224" onclick="window.open(this.href);return false;

1.8T , check engine

: pn sie 17, 2015 21:16
autor: Maczeta
grg474 pisze:czyli spadek ciśnienia pomiędzy turbo a filtrem powietrza
Pomiędzy turbo, a przepustnicą. :D
R90 pisze:Generalnie sytuacja wygląda tak. Jest jakaś nieszczelność, przez którą lekko zalewa świeczki olejem
Uszczelka pod pokrywą głowicy do wymiany.
R90 pisze: Oczywiście kat zasyfiony i do wymiany. Odradzał wycięcie, gdyż silnik AUM ma dwie sondy lambda, z którymi mógłby być problem, plus to, że mógłbym nie przejść badań technicznych, a ryzykowanie łapówki sobie chcę darować.
Drugą sondę lambda można wyłączyć programowo w sofcie i będzie tak jak by ten silnik jej nigdy nie miał. :D
Jeszcze jak żyje nie spotkałem się, aby podczas badania technicznego robili analizę spalin lub sprawdzali kata.

Re: 1.8T , check engine

: pn sie 17, 2015 22:29
autor: R90
Maczeta pisze:
grg474 pisze:czyli spadek ciśnienia pomiędzy turbo a filtrem powietrza
Pomiędzy turbo, a przepustnicą. :D
R90 pisze:Generalnie sytuacja wygląda tak. Jest jakaś nieszczelność, przez którą lekko zalewa świeczki olejem
Uszczelka pod pokrywą głowicy do wymiany.
R90 pisze: Oczywiście kat zasyfiony i do wymiany. Odradzał wycięcie, gdyż silnik AUM ma dwie sondy lambda, z którymi mógłby być problem, plus to, że mógłbym nie przejść badań technicznych, a ryzykowanie łapówki sobie chcę darować.
Drugą sondę lambda można wyłączyć programowo w sofcie i będzie tak jak by ten silnik jej nigdy nie miał. :D
Jeszcze jak żyje nie spotkałem się, aby podczas badania technicznego robili analizę spalin lub sprawdzali kata.
Dzięki. Generalnie przypatrze się tym opaskom dociskowym na sam początek, po tym zrobię test szczelności dolotu.
Co do kata, to pewnie nie ma narazie tragedii.

1.8T , check engine

: czw sie 20, 2015 15:43
autor: WichuTM
Z wycięciem kata bym się nie bał jeśli chodzi o stronę prawną, mój poprzedni golf z 96 roku bez katalizatora przeszedł na miękko badanie analizy spalin. Diagnosta może najwyżej ocenić wzrokowo, czy kat jest (wystarczy obudowa lub jej imitacja). Jeżeli chcesz zostać przy katalizatorze, za około 3 stówki kupisz uniwersalny sportowy spełniający normę z tych lat. Co do drugiej sondy, jest mnóstwo patentów, można wyłączyć w sofcie, można również ja zaślepić tulejka. Druga sonda jest odpowiedzialna w zasadzie tylko za badanie sprawności katalizatora.

Re: 1.8T , check engine

: pt sie 21, 2015 01:48
autor: Eyk88
Maczeta pisze: Jeszcze jak żyje nie spotkałem się, aby podczas badania technicznego robili analizę spalin lub sprawdzali kata.
Oj, u mnie było blisko ;p

Diagnosta przepuścił mnie, bo spieprzył coś przy sprawdzaniu instalacji LPG i z godzinę próbował to odkręcić :D Ale po oddaniu papierów coś tam wspomniał, że analiza słabo wyszła :)

1.8T , check engine

: pt sie 21, 2015 08:56
autor: WichuTM
Na lpg może wyjść słabo jak jest zła mieszanka. Ale ogólnie jak auto jest sprawne, nie ważne benyzna, czy lpg to przechodzą, bo normy w Polsce mamy naprawdę luźne.

1.8T , check engine

: pt sie 21, 2015 11:03
autor: Eyk88
U mnie brak kata+walniętą lambdę miałem wtedy i po prostu czuć benzyną było :P
Po wymianie lepiej, chociaż nadal czuć trochę.