Strona 1 z 1
					
				Falujące obroty + problem z kalibracją przepustnicy
				: czw wrz 17, 2015 20:02
				autor: sibin
				Witam
Pojawił się problem z falującymi obrotami. Przeczyszczona została przepustnica i przepływomierz. Aktualnie należy oczywiście skalibrować przepustnicę jednak nie mogę pozbyć się następujących błędów. Nawet po odłączeniu akumulatora na kilkadziesiąt minut
1165	Jednostka sterująca przepustnicy -J338
	nie autoryzowane
17973	Regulator przepustnicy - dolna granica nie osiągnięta
	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Domyślam się że przez te błędy nie mogę dokonać poprawnej kalibracji. SIlnik -> Bloki pomiarowe - 08 (Kanał 060 z uwagi na to iż występuje u mnie protokół KWP1281) -> Nastawy podstawowe. Po wejściu w bloki i kanał 060 w ostatnim polu pojawia się odrazu ERROR i co za tym idzie po przejściu do Nastaw kalibracja uruchamia się na 2 sekundy i pojawia się błąd.
Powyższych błedów nie potrafię w żaden sposób usunąć, co zapewne jest przyczyną problemu z kalibracją.
Pojazd z problemem to Golf IV 2.0 rok 2000 silnik AQY
Proszę o rady co zrobić aby poprawnie skalibrować przepustnicę.
Pozdrawiam
			 
			
					
				Problem z ponowną kalibracją przepustnicy
				: pt wrz 18, 2015 00:47
				autor: Eyk88
				Rozgrzałeś silnik?
			 
			
					
				Falujące obroty + problem z kalibracją przepustnicy
				: sob wrz 19, 2015 12:18
				autor: sibin
				Zgadza się. Zgodnie z instrukcją próbowałem kalibracji na zimnym silniku jak i na ciepłym jak i na losowych temperaturach z przedziału 5 - 95 stopni. Zawsze kończy się to błędem. Dodam iż posiadam drugie auto identyczne (Golf IV 2000r AQY) w którym cała instalacja działa wzorowo. Nic nie szarpie, a obroty są idealne. Kable zapłonowe wymienone na nowe. Z auta które chodzi poprawnie przełożyłem przepływomierz i przepustnice i wciąż ten sam problem. Obroty falują i nie da się wykonać kalibracji jednak nie ma błędu w module 01-Engine dot. kalibracji przepustnicy.
			 
			
					
				Falujące obroty + problem z kalibracją przepustnicy
				: sob wrz 19, 2015 14:40
				autor: Eyk88
				A przepustnica z drugiego auta adaptuje się w tym uszkodzonym aucie? Wyczyściłeś w przepustnicy ścieżki potencjometru? Masz szczelny dolot na 100%?
			 
			
					
				Falujące obroty + problem z kalibracją przepustnicy
				: sob wrz 19, 2015 17:39
				autor: luckd
				AQY ma prawdopodobnie przepustnicę na zwykłą linkę a nie DBW, jeśli tak to adaptację robisz na kanale 98 a nie 60.
			 
			
					
				Falujące obroty + problem z kalibracją przepustnicy
				: wt wrz 22, 2015 02:52
				autor: sibin
				SUKCES !! (przepraszam moderatorów za duże litery i wykrzykniki ,ale myślę  moja porada jest tego
warta biorąc pod uwagę jak wiele problemów mają ludzie z tym falowaniem obrotów) kolega 
"luckd" miał miał rację  adaptacje przepustnicy  w AQY ustawia się na kanale 098 . Teraz po kolei co robiłem :
1     podmieniłem z idealnie pracującego drugiego silnika AQY:
- przepływomierz   wraz z  rurą dolotową do przepustnicy
- kable  
- świece
- cewkę zapłonową
- czujnik położenie wału korbowego (halla)
- PRZEPUSTNICĘ  przeczyszczoną "do białej kości"  którą jak mi się wtedy  wydawało poprawnie adoptowałem
I co ? i   nic.  (dodam ,iż wszystkie te elementy wyjęte z  auta były systematycznie wkładane  do drugiego poprawnie działającego silnika i sprawdzane  po każdej podmiance jak działają i  było OK  !!   tu ciekawostka   przepustnica z auta na którym falowały obroty po   czyszczeniu i podmianie  BEZ  adaptacji przez VAG działała idealnie ---wtedy  zgłupiałem)
2    Wyczytałem  na forum , że zawsze po czyszczeniu przepustnicy trzeba ją aptować i wedle wskazówek jak 
należy to robić  tak czyniłem.I tu zaczęły się problemy .  Bez względu na to czy robiłem to na kanale 098  czy na
060 wyskakiwał error. po prostu  nie dało się poprawnie zrobić adaptacji .Wtedy wyczytałem ,że jak się wszystko zresetuje poprzez odpięcie akumulatora  (+  i  - ) przez 15 min i  odpalenie silnika  na wolnych
obrotach do czasu kiedy włączy się wentylator chłodnicy to przepustnica sama się adoptuje.Tak zrobiłem 
i dalej falowały obroty . Sprawdziłem VAG-iem na kanale 098  i 060  adaptację a tam  komunikat  , że adaptacja    Ok .Wtedy byłem przekonany ,iż adaptacja jest przeprowadzona prawidłowo i szukałem dalej .Nieszczelności  
układu dolotowego i wydechowego ,wszystkie kostki połączeń elektrycznych do których miałem dostęp przemyłem sprayem do tych celów ,i lipa  jak falowały tak falują .Jak sprawdziłem potem zaczęły wypadać 
mi zapłony na 1 i 4 cylindrze.Później na innych  "losowo chyba" no totalna rozpierducha zapłonu .Po każdym 
zczytaniu błędów przez Vag  wyskakiwały różne błędy ,ale czasami nie było żadnych a falowało i rzucało 
silnikiem ,że żal było patrzeć.
3    Przeglądając różne fora w temacie "falujących obrotów " na elektro.... " znalazłem  poradę jak zaadoptować
przepustnicę jeśli występuje błąd podczas adaptacji. (TU  specjalne PODZIĘKI dla kolesia, który to wstawił ,
nie mogę znaleźć Twojego posta ,ale chcę  zaznaczyć  ,że Twój  "patent na adaptację przepustnicy"
okazał się w moim przypadku w 100% skuteczny) 
4    W tej poradzie chodziło  o to ,aby podczas adaptacji  przepustnicy ,kiedy pojawiają się błędy podnieść 
pedał przyspieszenia "gazu"
5    Brzmi to troszkę dziwnie .Teraz wytłumaczę o co chodzi i jakie ja błędy popełniłem 
-  (Nie wiem czy dotyczy to zupełnie nowych przepustnic)  
-   po przeczyszczeniu przepustnicy , lub wymianie na inną  robimy adaptację 
-   jeśli podczas adaptacji  wyskakują błędy i nie da się jej przeprowadzić do końca    - zresetuj VAG i odłącz   
    akumulator (+  i  -) na jakieś 15 minut
-   po 15 min. podłączamy akumulator   ,   podłącz VAG , wciśnij pedał przyspieszenia (gazu) około 25% jego 
    skoku (wciśnięcia od  0  do "dechy") następnie podłuż stopę pod pedał gazu i podciągaj go do góry na max
-   trzymając pedał gazu podciągnięty od spodu  włącz zapłon  i przeprowadź adaptację przepustnicy
    (WAŻNE -podczas adaptacji  musisz trzymać  pedał "gazu" ,aż do  końca adaptacji  podparty od spodu)
-  Mój błąd polegał na tym ,że podczas adaptacji przepustnicy tym sposobem nie  trzymałem pedału gazu od 
   spodu przez cały czas tylko chwilkę na początku .Po  odpaleniu była tragedia ,więc uznałem tą metodę za
    niewypał ,dlatego szukałem innych przyczyn tych falowań.Po wyczerpaniu wszystkich pomysłów zacząłem 
    kombinować z ta przepustnicą i dopiero ta metoda (z podniesionym pedałem gazu) pomogła w 100%.
  Dziękuję Wszystkim którzy mi pomagali z tym problemem.
			 
			
					
				Falujące obroty + problem z kalibracją przepustnicy
				: wt wrz 22, 2015 12:58
				autor: Eyk88
				Jeśli musisz odginać pedał gazu to znaczy, że masz dalej coś nie tak. Źle napięta linka lub coś z przepustnicą/pedałami. Zobacz jaki masz kąt pochylenia przepustnicy na luzie(w vagu).
			 
			
					
				Falujące obroty + problem z kalibracją przepustnicy
				: pt paź 02, 2015 09:18
				autor: sibin
				Witam po dłuższej przerwie. Kąt pochylenia przepustnicy na wolnych obrotach wynosi 2,6 stopni.Nie wiem,czy
 to dobrze, czy źle,ale silnik teraz pracuje dobrze (nie falują obroty) .Linka gazu (przyglądałem się jej) i
 nie zauważyłem nigdzie,aby miała regulację.