Strona 1 z 1

[mk4] Skutki jazdy na suchym bagnecie.

: śr cze 24, 2020 13:16
autor: grzechotek
Ostatnio zrobiłem sporo kilometrów i całkowicie zapomniałem o oleju. Wracają dwa dni temu do domu na rondzie zaświeciła się "lampa Alladyna" i napis "Check level oil", po opuszczeniu ronda komunikat znikł. Dojechałem do domu, silnik ostygł i sprawdzam poziom a tam nic, susza, bagnet suchy. Dolałem 1,2l (tyle miałem) stan teraz jest prawie na środku tolerancji. Czy moim zaniedbaniem zaszkodziłem silnikowi ? Silnik działa jak działał, nie zauważyłem coś niepokojącego.
Golf 4 1.6 sr

[mk4] Re: Skutki jazdy na suchym bagnecie.

: śr cze 24, 2020 17:24
autor: marcin7x5
To że nie wskazuje poziomu na bagnecie nie oznacza że oleju brak w silniku. Coś tam jeszcze jest w silniku. Pytanie jak długo i w jakim stylu jeździło auto ze zbyt niskim poziomem oleju.. jeżeli nie pojawiły się żadne odgłosy w pracy silnika do tej pory to nic mu nie powinno się stać.

[mk4] Re: Skutki jazdy na suchym bagnecie.

: śr cze 24, 2020 17:32
autor: riccardoa
Natomiast dziwne jest to,że skoro ma czujnik poziomu,kontrolka nie zaświeciła się jak na bagnecie było minimum a zaświeciła się na nierównościach i zgasła pomimo za niskiego poziomu.

[mk4] Re: Skutki jazdy na suchym bagnecie.

: śr cze 24, 2020 19:15
autor: grzechotek
Nie zauwazyłem żadnych niepokojących odgłosów, ale mogę się mylić. Silnik nie był żyłowany, max 3k obrotów bo 100-konnym silnikiem nie poszaleje. Nie mam pojęcia jak długo tak jeździłem. Znalazłem wyciek oleju, wyciek jest przez pokrywę zaworów.
Na co mam zwracać uwagę by upewnić się, że z silnikiem jest wszystko OK ?

[mk4] Re: Skutki jazdy na suchym bagnecie.

: śr cze 24, 2020 21:16
autor: Garrison
Ja tu tylko w jednej sprawie.
grzechotek pisze:
śr cze 24, 2020 19:15
Silnik nie był żyłowany, max 3k obrotów bo 100-konnym silnikiem nie poszaleje.
Majster, moc bierze się z obrotów :D Niech wskazówka czasem ujrzy z bliska czerwone pole to jakoś "poszalejesz" tym 1.6.

[mk4] Re: Skutki jazdy na suchym bagnecie.

: śr cze 24, 2020 22:22
autor: marcin7x5
Jeździj dalej i systematycznie obserwuj kulturę pracy silnika. Sprawdzaj stan oleju częściej i przede wszystkim usuń wyciek.

[mk4] Re: Skutki jazdy na suchym bagnecie.

: czw cze 25, 2020 07:20
autor: grzechotek
Garrison pisze:
śr cze 24, 2020 21:16
Ja tu tylko w jednej sprawie.
grzechotek pisze:
śr cze 24, 2020 19:15
Silnik nie był żyłowany, max 3k obrotów bo 100-konnym silnikiem nie poszaleje.
Majster, moc bierze się z obrotów :D Niech wskazówka czasem ujrzy z bliska czerwone pole to jakoś "poszalejesz" tym 1.6.
Mam tego Golfa już prawie 3 lata i raczej nigdy nie byłem na czerwonym polu. Z tego co pamiętam to może kilka razy byłem za 5k.

[mk4] Re: Skutki jazdy na suchym bagnecie.

: czw cze 25, 2020 10:11
autor: wesol
W atmosferycznej benzynie to przy 3000 obr to pewnie jest coś koło 60 koni. Także re 100 koni to trzeba szukać na czerwonym polu. Trzebaby kuknac w wykres mocy ale hamowni nie z tego co podaje producent. Benzynowy silnik raczej ma małe i liche panewki więc ja bym go nie dusił na niskich obr jak diesla.

[mk4] Re: Skutki jazdy na suchym bagnecie.

: czw cze 25, 2020 13:14
autor: grzechotek
wesol pisze:
czw cze 25, 2020 10:11
W atmosferycznej benzynie to przy 3000 obr to pewnie jest coś koło 60 koni. Także re 100 koni to trzeba szukać na czerwonym polu. Trzebaby kuknac w wykres mocy ale hamowni nie z tego co podaje producent. Benzynowy silnik raczej ma małe i liche panewki więc ja bym go nie dusił na niskich obr jak diesla.
Widziałem wykres z hamowni mojego silnika i przy 5,5k krzywa leci w dół, czyli kręcenie na czerwone pole nie ma sensu. Biegi zmieniam przy 3k, a jak jadę to staram się nie schodzić poniżej 2,4k - wyczytałem w internecie kiedy kupiłem golfa. Źle robię ?

[mk4] Re: Skutki jazdy na suchym bagnecie.

: czw cze 25, 2020 14:47
autor: wesol
Obroty tak między 2400 -3600 to trzymam w swoich TDI. Nawet jak jadę tak może nie jakoś agresywnie aenpopridtu sam nie z dzieciakami to spokojnie 4000-4100 dochodzi i zmiana bieg.
W benzynie to przy 2400 to szkoda panewek i sworzni tłokowych bo zaraz będziesz słyszał jak stukają.

[mk4] Re: Skutki jazdy na suchym bagnecie.

: czw cze 25, 2020 16:56
autor: marcin7x5
Bez przesady. 2500-3000 obr to zakres gdzie te benzyny palą najmniej. Co innego płynna jazda w tym zakresie obrotów a co innego ostre przyspieszanie. Te 3000 obr to ok 90km/h na 5 biegu przecież.

[mk4] Re: Skutki jazdy na suchym bagnecie.

: ndz cze 28, 2020 17:25
autor: wesol
Wierz mi że panewki dostaną po tyłku nie jak ktoś będzie jechał 2100 obrotami na 3 biegu tylko z obrotami nawet nieco wyższymi np 2400-2500 ale na biegu ostatnim pod minimalna górkę. Zresztą co tu dużo mówić jak ktoś jeździ i 90 km/h na ostatnim biegu i powiedzmy 160 km/h też na tym samym biegu. Na zegarach zazwyczaj jest na 80km/h taka czerwona kropka co mówi że od tej prędkości powinno się wrzucać bieg bezpośredni czyli zazwyczaj bieg czwarty.

[mk4] Re: Skutki jazdy na suchym bagnecie.

: sob lip 18, 2020 20:04
autor: grzechotek
Mam jeszcze pytanie w związku z utratą oleju. Podczas wymiany uszczelki pokrywy zaworów zauważyłem, że uszczelka pod odmą była bardzo zniszczona. Czy też może to być przyczyną wycieku oleju ? Czy analiza spalin wykaże, ze silnik mi spala olej ?

[mk4] Re: Skutki jazdy na suchym bagnecie.

: ndz lip 19, 2020 20:09
autor: Maszan
Podwyzszone weglowodory czyli HC moga wskazywac na spalanie oleju . Jednak taki sam efekt daje zuzyty kat, nieszczelne zawory. Mysle, ze obserwacja na bagnecie to pierwszorzedny podglad czy silnik olej bierze.