Strona 2 z 2

Re: Szarpie przy przyspieszaniu i stałej predkosci

: czw kwie 20, 2023 21:59
autor: keram212
marcin7x5 pisze:
czw kwie 20, 2023 20:40
Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to poprawność działania przepustnicy.
Jeżeli dostanę gdzieś na szrocie to kupie na podmianke, a czy jest możliwość sprawdzenia w jakiś sposób skrzyni biegów? Naczytałem się że no może ona ma jednak jakiś problem z nitami i dzieją się takie cyrki

Re: Szarpie przy przyspieszaniu i stałej predkosci

: pt kwie 21, 2023 21:47
autor: keram212
marcin7x5 pisze:
czw kwie 20, 2023 20:40
Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to poprawność działania przepustnicy.
Wrzucam fotki z grupy od egr'a i z grupy od przepustnicy (auto zgaszone, rozgrzane po trasie okolo 30km), czy to są poprawne wartości? Obrazek
Obrazek

Re: Szarpie przy przyspieszaniu i stałej predkosci

: sob kwie 22, 2023 13:42
autor: marcin7x5
Ogólnie jest ok. Skrzyni to bez rozbierania nie sprawdzisz. Można jednak zlać z niej olej i zobaczyć Czy są w nim opiłki lub kawałki nitów.

Re: Szarpie przy przyspieszaniu i stałej predkosci

: pn kwie 24, 2023 20:05
autor: keram212
marcin7x5 pisze:
sob kwie 22, 2023 13:42
Ogólnie jest ok. Skrzyni to bez rozbierania nie sprawdzisz. Można jednak zlać z niej olej i zobaczyć Czy są w nim opiłki lub kawałki nitów.
Pojeździłem dziś na wszystkich biegach po prostej drodze (logi zrobione oczywiscie brak wypadania zaplonu), konkretnie juz wiem że dzieje sie to głownie na 2/3/4 biegu w zakresie 1800-2000 obr - na 2 potrafi tak szarpać że aż głowa lata (ale potrafi też spokojnie jechac bez niczego :), podłączyłem kompa i pokazały się dwa błędy Obrazek,
wykasowałem i w droge, znów ta sama trasa ten sam zakres obrotów i zaczął poszarpywać, zatrzymałem sie w tym samym miejscu i pokazał się tylko błąd 17584 - Bank1: O2 (Lambda) Correction Behind Catalyst: Control Limit Reached P1776 - 35-00, czy błąd lambdy za katem może (a raczej strumienicą), może mieć wpływa na takie działanie? (Co do 2 błędu - lambde wymieniałem na ngk tą za ponad 500 zł jakies półtora roku temu i prędzej czasem też sypnęło dosłownie tym samym błędem, może to jakas wilgoć czy cos?)

Re: Szarpie przy przyspieszaniu i stałej predkosci

: wt kwie 25, 2023 17:03
autor: marcin7x5
Usterki od sondy to może być zwyczajnie problem z okablowaniem pomiędzy ECU a sondą. Sprawdź stan połączenia wtyczek w puszce na podszybiu. Pomiędzy wartości oporów elektrycznych poszczególnych przewodów pomiędzy wtyczkami łączącymi wtyczki we wiązce ....max 1,5 ohm. Pomierz czy nie ma zwarcia pomiędzy piszczególnymi pinami we wtyczkach ...

Objawy i zakres obrotów typowe dla zerwanych nitów na mechanizmie różnicowym. Jaki masz kod skrzyni? Jak duu duw, duv to bardzo prawdopodobne że to właśnie jest to.

Re: Szarpie przy przyspieszaniu i stałej predkosci

: ndz kwie 30, 2023 21:24
autor: keram212
marcin7x5 pisze:
wt kwie 25, 2023 17:03
Usterki od sondy to może być zwyczajnie problem z okablowaniem pomiędzy ECU a sondą. Sprawdź stan połączenia wtyczek w puszce na podszybiu. Pomiędzy wartości oporów elektrycznych poszczególnych przewodów pomiędzy wtyczkami łączącymi wtyczki we wiązce ....max 1,5 ohm. Pomierz czy nie ma zwarcia pomiędzy piszczególnymi pinami we wtyczkach ...

Objawy i zakres obrotów typowe dla zerwanych nitów na mechanizmie różnicowym. Jaki masz kod skrzyni? Jak duu duw, duv to bardzo prawdopodobne że to właśnie jest to.
Kiedyś jak zamówilem raport po vin to wskazali że jest to skrzynia o ozn ERT, osobiście nie sprawdzałem - tzn. szukałem ale nie wiem gdzie może być to oznaczenie, przy okazji wymiany oleju spróbuje się tam gdzieś wcisnąć i odczytać.

Oczywiście autem jeżdżę codziennie no i niestety zauważam że to szarpanie występuję tak jak pisałem - tylko w przedziale około 1800-2000 obrotów (głownie 2/3/4 bieg - im wyższy tym mniej czuć) ALE czasem nic nie czuć - nie wiem od czego to zależy...

Re: Szarpie przy przyspieszaniu i stałej predkosci

: śr maja 03, 2023 16:45
autor: marcin7x5
Ert niby została poprawiona po 2002 lub 2003 roku. Sam mam taką skrzynię i też walczyłem z szarpaniem w tym przedziale obrotów silnika i u mnie praktycznie ustąpiły po wymianie cewki zapłonowej oraz kpl kabli zapłonowych. O dziwo nowe kable boscha i dedykowane ngk nic nie zmieniły ale zakup dedykowanych bremi już tak. Potem dowiedziałem się że bremi robiło je na pierwszy montaż.