Strona 1 z 2

Błąd VAG 00557

: wt maja 30, 2023 21:16
autor: beRRo
Witam ostatnio auto mi szarpie i też dławi się, czasami słaba moc przy wciśnięciu gazu. Wywaliło mi błędy od czego zacząć by zdiagnozować usterkę.

Obrazek

Re: Błąd VAG 00557

: śr maja 31, 2023 11:39
autor: Bednarus

Re: Błąd VAG 00557

: śr maja 31, 2023 12:06
autor: beRRo
Czyli może to być wiele czynników nie ma co stawiać odrazu na sondę. Pytanie na jakich blokach skontrolować pracę, pomiar sondy vagiem i jakie parametry powinny być napięcia. Druga sprawa to sprawdzenie regulatora paliwa oraz pompy jak tego dokonać? Czy wymiana regulatora to ciężka sprawa bym stawiał na regulator.

Re: Błąd VAG 00557

: śr maja 31, 2023 17:09
autor: marcin7x5
Musisz wpiąć manometr w obieg paluwa listwy wtryskowej i zmierzyć ile jest na pracującym silniku, jak szybko spada po zgaszeniu silnika i do ilu nabija pompa przed uruchomieniem silnika.

Re: Błąd VAG 00557

: śr maja 31, 2023 22:01
autor: beRRo
marcin7x5 pisze:
śr maja 31, 2023 17:09
Musisz wpiąć manometr w obieg paluwa listwy wtryskowej i zmierzyć ile jest na pracującym silniku, jak szybko spada po zgaszeniu silnika i do ilu nabija pompa przed uruchomieniem silnika.
A mam wyciek z jednej uszczelki kolektora górna, być może to dlatego wywala błąd sondy... Ktoś coś słyszał o takim przypadku?

Re: Błąd VAG 00557

: czw cze 01, 2023 17:09
autor: marcin7x5
Każda nieszczelność w układzie ssącym pomiędzy przepustnicą a zaworami ssącymi wpływa na sklad mieszanki jaka powstanie w cylindrze. Dopóki ecu jest to w stanie skorygować na podstawie odczytu sondy to błedu nie wywali. Jedynie na vagu będzie widać jakue są korekty i czy tnie dawkę paliwa czu też ją wzbogaca. Wtedy można wnioskować o nadmiarze lub braku powietrza w cylindrze czyli czy jest nieszczelnosć w dolocie lub czy paliwa nie podaje tyle ile trzeba.

Re: Błąd VAG 00557

: czw cze 01, 2023 21:25
autor: beRRo
To co sprawdzić jako pierwsze? Może odczyt sondy na zimnym czy rozgrzanym silniku, bo jeżeli sonda dobra to można szukać dalej przyczyn.

Re: Błąd VAG 00557

: pt cze 02, 2023 19:10
autor: marcin7x5
Napisałem że odczyty ale z korekty powiedzą co i jak. W dodatku trzeba podejrzeć jak pracije sobda na gorącym silniku. Jak często skacze napięcie na sondzie i w jakim zakresie.....0 -1v ...

Re: Błąd VAG 00557

: śr maja 08, 2024 23:04
autor: beRRo
Odświeżam temat, bo błędy dziś takie same i ostatnio faluje mocno auto na biegu jałowym oraz skoki mocy przy dodawaniu gazu. Dziś wykonałem logi dynamiczne sondy i nie tylko niech spr. kto może czy dobrze to wygląda. Powiem że wykasowałem błąd 00557 oraz 00537 przed jazdą testową i po zrobieniu logów i zakończeniu jazdy one powróciły...

https://vaglogs.com/log/017-010-002-997 ... 84ecfbd894
https://krakenfiles.com/view/zUPQhXz8lS/file.html

Re: Błąd VAG 00557

: czw maja 09, 2024 16:56
autor: marcin7x5
W tych silnikach to często uszczelki pomiędzy kolektorem ssącym a głowicą są przyczyna faliwania, braku mocy, błędu sondy bo sterownik ue jest w stanie skorygować bardziej czasu wtrysku jak jest bardzo ubogo.

Re: Błąd VAG 00557

: czw maja 09, 2024 22:45
autor: beRRo
Dziś czyszczona przepustnica, odma, przepływka. Adaptacja zrobiona po jeździe próbnej nie mam błędów, pewnie się pojawią po długim odcinku trasy bo zauważyłem że mam wyciek oleju z górnej części dolotu z jednej z uszczelek. Świece wymienione plus cewka i przewody.

Dynamiczne dzisiejsze wyniki z VAG sondy, czy działa prawidłowo?

Obrazek
Obrazek

Re: Błąd VAG 00557

: pt maja 10, 2024 09:16
autor: marcin7x5
Na moje to sonda pracuje dobrze. Masz nieszczelność dolotu bo korekty dochodzą do 25%....

Re: Błąd VAG 00557

: pt maja 10, 2024 10:25
autor: beRRo
marcin7x5 pisze:
pt maja 10, 2024 09:16
Na moje to sonda pracuje dobrze. Masz nieszczelność dolotu bo korekty dochodzą do 25%....
Rura dolotu wczoraj dokładnie została sprawdzona oraz guma od odmy i wszystko ok. Więc jednak winna by była ta uszczelka górna od korektora ssącego co wycieka olej z niej... Skomplikowana jest ich wymiana?

Re: Błąd VAG 00557

: pt maja 10, 2024 16:49
autor: marcin7x5
Trzeba odkręcic cały kolektor ssący od głowicy i wymienic te uszczelki co tam siedzą w gniazdach...silnik 1,6 8v .....?