Szarpanie - 1.6 MPI BGU

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

sirmikolai
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt sty 03, 2020 18:33

Szarpanie - 1.6 MPI BGU

Post autor: sirmikolai » pt sty 03, 2020 18:46

Witam, kupilem niedawno Golfa V z silnikiem 1.6 MPI BGU. Po kupnie założyłem mu instalacje LPG. Niestety po przejechaniu 2 tyś km, auto zaczęło szarpać. Najbardziej odczuwalne po puszczeniu pedału gazu takie przyhamowanie i puszczenie ale czasami tez przy zmianie biegów(tak jakby za szybko spadały obroty silnika) oraz rzadko przy przyspieszaniu. Dzieje się tak na benzynie i LPG. W tym celu wymieniłem przewody i świece, oraz standardowo wszystkie filtry i olej. Na desce czasami po odpaleniu zaświeci się kontrolka ASR, ale po zgaszeniu i odpaleniu drugi raz znika. W komputerze ten błąd widnieje jako chwilowy brak połączenia z ECU. W Ecu był błąd z czujnikiem położenia wału korbowego(G28) został wymieniony. Po tych zabiegach samochod zaczął mniej szarpac, ale niestety jest to nadal odczuwalne. Przy okazji sprawdzane były poduszki silnika i skrzyni oraz wypadanie zapłonu. Wypadania zapłonu nie ma a poduszki sa dobre. Aktualnie nie ma żadnych błędów i nie wiem co może być przyczyną. Bardzo prosiłbym o waszą pomoc.



tomuchpc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt lis 05, 2019 23:16

Re: Szarpanie - 1.6 MPI BGU

Post autor: tomuchpc » pn lis 02, 2020 16:46

Witam, też mam w Golfie taki objaw, tyle że u mnie nie ma żadnych błędów. Zostały wymienione świece, wyczyszczona przepustnica, nie pomaga. Parametry generalnie są w porządku, jeden który mi się nie zgadza to wartość otwarcia konta przepustnicy na niepracującym silniku (wynosi ok 8, 9 %). Porównywałem przepustnicę w Skodzie 1.6, kąt otwarcia na niepracującym 0 %. Podłączyłem przepustnicę ze Skody do Golfa i kąt pokazuje 8 %. Kontaktowałem się z dobrym elektrykiem, niestety dobrym znaczy wiecznie zajętym. Mówi on, że kąt otwarcia na niepracującym silniku może być maksymalnie do 4 %. Sugeruje, że gdzieś ucieka napięcie i że warto by było sprawdzić magistralę Can, bo ona często koroduje, gdzieś przy akumulatorze. Ja niebardzo się na tym znam, żeby przy tym grzebać, ale może to jest jakieś rozwiązanie... Sterownik w Golfie i Skodzie to Simos, a kąty otwarcia na jednej przepustnicy na niepracującym różne. Być może gdzieś nie ma przejścia jak należy... Rozwiązałeś może problem?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk5 (2003 - 2009)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości