Nierówna praca silnika na wolnych obrotach Golf VII 1.4 TSI
: ndz wrz 13, 2020 14:52
Witam wszystkich.
Ostatnio nabyłem Golfa VII z 2015r 1.4 TSI 125km i zastanawia mnie praca na wolnych obrotach. Przekopałem Internet i dużo jest na temat nierównej pracy silników E111, ale praktycznie nie ma nic na temat silników E211 ( na pasku rozrządu ).
Podczas jałowej pracy bez obciążenia, nie zależnie od temperatury silnika delikatnie się kołysze, nie jest to idealnie równa praca. Nie mowie tutaj o wypadaniu zapłonu, czy falowaniu obrotów. Odnoszę wrażenie jakby każdy cylinder dostawał minimalnie inną dawkę paliwa. Nie jest to wyczuwalne w środku samochodu, dopiero jest to widoczne po otwarciu maski.
Silnik przyspiesza równo, ma dobre przyspieszenie, nic nie kopci, nie bierze oleju ani płynu chłodzącego, wskazówka nie faluje.
Po włączeniu obciążenia np klimatyzacji albo ogrzewania tylnej szyby wraz z ogrzewaniem foteli o dziwo silnik zaczyna bardzo równo pracować, nie ma się do czego doczepić.
Podczas podłączenia VCDS-a nie ma żadnych błędów.
Podmieniłem wtryskiwacze, cewki zapłonowe wymieniłem świece i bez większych zmian.
Miałem ochotę wybrać się do ASO, ale czytając fora jak ci fachowcy posiadają dużą wiedzą i zbywają ludzi z znacznie gorszymi problemami zrezygnowałem.
Proszę o informację innych użytkowników silników 1.4 TSI po 2013r czy jest to normalna praca tych silników czy mam dalej szukać jakiejś usterki. Bo boję się późniejszych konsekwencji w postaci wypalonych zaworów, tłoków itp, chyba że już to nastąpiło
Ostatnio nabyłem Golfa VII z 2015r 1.4 TSI 125km i zastanawia mnie praca na wolnych obrotach. Przekopałem Internet i dużo jest na temat nierównej pracy silników E111, ale praktycznie nie ma nic na temat silników E211 ( na pasku rozrządu ).
Podczas jałowej pracy bez obciążenia, nie zależnie od temperatury silnika delikatnie się kołysze, nie jest to idealnie równa praca. Nie mowie tutaj o wypadaniu zapłonu, czy falowaniu obrotów. Odnoszę wrażenie jakby każdy cylinder dostawał minimalnie inną dawkę paliwa. Nie jest to wyczuwalne w środku samochodu, dopiero jest to widoczne po otwarciu maski.
Silnik przyspiesza równo, ma dobre przyspieszenie, nic nie kopci, nie bierze oleju ani płynu chłodzącego, wskazówka nie faluje.
Po włączeniu obciążenia np klimatyzacji albo ogrzewania tylnej szyby wraz z ogrzewaniem foteli o dziwo silnik zaczyna bardzo równo pracować, nie ma się do czego doczepić.
Podczas podłączenia VCDS-a nie ma żadnych błędów.
Podmieniłem wtryskiwacze, cewki zapłonowe wymieniłem świece i bez większych zmian.
Miałem ochotę wybrać się do ASO, ale czytając fora jak ci fachowcy posiadają dużą wiedzą i zbywają ludzi z znacznie gorszymi problemami zrezygnowałem.
Proszę o informację innych użytkowników silników 1.4 TSI po 2013r czy jest to normalna praca tych silników czy mam dalej szukać jakiejś usterki. Bo boję się późniejszych konsekwencji w postaci wypalonych zaworów, tłoków itp, chyba że już to nastąpiło