przegrzany silnik! pomocy!!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- 
				Mariusz19781103
 
przegrzany silnik! pomocy!!!
witam wszystkich i prosze o pomoc. czytałem o swoim problemie ale nadal mam problem.przegrzany silnik. w czym rzecz, a więc wymieniłem termostat i czyzby nowy termo był felerny? bo jak dolna rura idąca z chłodnicy(golf III 1993 r) była ciepła(duża różnica temp. w porównaniu z temp. węza dolotowego do chłodnicy z pompy) tak teraz jest zimna a górna jest gorrrrąca(paży). czyli co? termostat sie nie otwiera?(a kupiłem nowy), poza tym wcześniej nie zwracałem na to uwagi, ale temp. cieczy nie przekraczała 70-75 na wskaźniku po dłuższej jeździe, aż tu nagle zaczęło wskazywać 110-wystarczą wolne obroty przez 4-5 min na osiągnięcie takiej tem. co? najpierw niedogrzany a teraz przegrzany? aha sprawdzałem chłodnicę(czysta i drożna bez syfów) przepychając wodą, sprawdzałem pompę(odłaczyłem węża górnego i włączyłem silnik-poleciało czyli chyba pompuje?)wiatrak kreci (krótko spiąłem by cały czas chodził na wysokich obrotach- temp. dalej rosłą-wentylator raczej tu nic nie ma do rzeczy).ale jeśli to termo(proszę o potwierdzenie przypuszczenia) czy mogę wyciągnąć temo i otworzyć obieg?(porzebuje przejechać 300 km jednorazowo, a dopiero później bawic się w dalszą wymianę komponentów)bo chyba lepiej niedogrzać i więcej spalić niż przegrzać? aha wiem że różne cuda się dzieją i jeśli w moim przypadku doszło do takowego proszę o inne mozliwe usterki(bo szczerze mówiąc ja już nie mam pomysłów, a jesli czytam, że komuś tam dziurka na rurce doprowadzającej paliwo do gażnika wykoczyła i samoch. nie palił to mi ręce opadają- gość był pono w wielu warsztatach i nic, dopiero znajowy mech. jakoś mu pomógł). aha uszczelka pod głowicą raczej ok(inaczej olej na listwie do sprawdzania poziomu byłby delikatnie mazisty, a nic takiego nie mam, ponadto ze zbiorniczka wyrów. bucha para jak tralala, a poza tym z rury wydech. nie kopci para- więc chyba się nic tu nie miesza ze sobą?pomóżcie mi wielcy fachmani bo dla kazdego silnika właściwe chłodzenie to podstawa żywotności, a ja chciałbym jeszce nim pojeździć kilka lat(poza tą usterką samoch. bez szwanku-golf to golf)
			
									
									U mnie po odkreceniu korka na zbiorniczku jest to samo. Para wali , woda chlapie . Cos chyba nie takbaca8a pisze:Witam
Sprawdz zakretke na zbiorniczku wyrownawczym dokladnie chodzi o oring na nim czy jest nie przesunięty i to wszystko pewnie to tylko to bo pewnie odkrecales jak silnik byl goracy.
pozdrawiam
Tak samo wyglada ze uszczelka jest ok.
Olek ok. Plyn tez czysty. :/
Wracajac do zakretki ze zbiorniczka.
Jak to oring przesuniety. Zrobiles "literowke" czy tak cos sie tam nazywa
Po prostu co tam ma byc przesuniete.
To nie jest tak , ze sie po prostu dokreca i tyle ??
- sczypior22
 - Nowicjusz

 - Posty: 26
 - Rejestracja: czw mar 03, 2005 18:09
 - Kontakt:
 
Witam Mam to samo ale podejrzewam czujnik od wentylatora  w czasie postoju gdy nie chlodzi go powietrze z predkosci powinien to robic wentylator w moim przypadku raczej tego nie robi (stanolem otworzylem maske   potrzymalem go chwilke na obrotach woda uzyskiwala juz 80 st   a on ani drgnie,  dopiero poruszalem postukalem    zalonczyl sie od razu na drugi stopien,  ale po ponownym odpaleniu silnika juz nie   mimo wysokiej temp.   )   tak  do konca to nie jestem pewien czy to jest to. Napiszcie chlopaki  moze ktorys cos wie  pozdro 
			
									
									Golf III 1.8 GT
						- 
				Mariusz19781103
 
słuchajcie panowie, to był na szczęcie tylko termostat(nowy, ale we wżatku się nie otworzył!i jak się tu nie wkurzyć) wyjąłem go przejechałem te 300 kilosów i ok! (temp. dochodzła niestety tylko do 65 st-trochę więcej mi spalił ale nie miałem uczucia, bym jechał na ssaniu-aha te zakrętki  nakrętki itp. nic nie wsazuje żebym miał jakiś oring- zakręcam zbiorniczek na maxa i tyle. odpowietrzanie mam automatyczne i działa w 100 %(pierwsza dawka była do poziomu max przy wlewaniu płynu- po uruchomieniu silnika na jakiś czas poziom spadł- rozumię ze powietrze uszło i zwolniło przestrzeń na dolanie płynu- czynność wykonywałem dwa razy na trasie- teraz już raczej na 100 % wszystko jest oK! chyba już się zdązył doszczętnie odpowietrzyć) aha dzięki za sugestie i rady- będę miał inny problem z samoch., odrazu walę na tą stronę. cześć
			
									
									Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 87 gości


