Co steruje ssaniem?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DamianCU
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 900
Rejestracja: ndz maja 01, 2005 13:13
Lokalizacja: Ośvwięcim, Przeciszóvw

Co steruje ssaniem?

Post autor: DamianCU » ndz lis 11, 2007 12:45

Mam problem, auto mi chodzi cały czas tak jakby na ssaniu i mam cały czas czarne świece zapłonowe. Co steruje ssaniem?


Każdy jest Kimś [VW]
Pozdrawiam DamianCU
GTI: viewtopic.php?f=88&t=346397" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » ndz lis 11, 2007 13:00

Witam :D
Masz wtrysk monojetronic , o ile dobre myśle to ssaniem steruje u Ciebie Silniczek krokowy . A ten silniczek sterowany jest przy pomocy czujnika temp. oraz sondy lamda. I te 2 rzeczy musisz sprawdzić.
:D


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
DamianCU
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 900
Rejestracja: ndz maja 01, 2005 13:13
Lokalizacja: Ośvwięcim, Przeciszóvw

Post autor: DamianCU » ndz lis 11, 2007 13:33

Tylko który czujnik. Są 2, niebieski i czarny (chyba porównawczy). Niebieski już wymieniłem. Czarny ma wpływ?


Każdy jest Kimś [VW]
Pozdrawiam DamianCU
GTI: viewtopic.php?f=88&t=346397" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » ndz lis 11, 2007 14:46

DamianCU pisze:Są 2, niebieski i czarny (chyba porównawczy). Niebieski już wymieniłem. Czarny ma wpływ?
Niebieski jest napewno od temperatury podawanej do silnika krokowego , a czarny bodaj od licznika , najlepiej weź wyciągnij wtyczkę z czarnego gdy silnik jest nagrzany, jesli wskazówka opadnie to jest to czujnik temperatury cieczy chłodzącej.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz lis 11, 2007 17:43

DamianCU pisze:Tylko który czujnik. Są 2, niebieski i czarny (chyba porównawczy). Niebieski już wymieniłem. Czarny ma wpływ?
Niebieski podaje info o tem. do komputera i odpowiada za ssanie. Czarny jest tylko do wskaźnika - jak odepniesz to wskazówka powinna pójść na zero. Wyjmij wtyczkę z niebieskiego czujnika na włączonym nagrzanym silniku. Obroty powinny wyraźnie wzrosnąć.



Awatar użytkownika
DamianCU
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 900
Rejestracja: ndz maja 01, 2005 13:13
Lokalizacja: Ośvwięcim, Przeciszóvw

Post autor: DamianCU » ndz lis 11, 2007 18:48

bodzio_j pisze: Niebieski podaje info o tem. do komputera i odpowiada za ssanie. Czarny jest tylko do wskaźnika - jak odepniesz to wskazówka powinna pójść na zero. Wyjmij wtyczkę z niebieskiego czujnika na włączonym nagrzanym silniku. Obroty powinny wyraźnie wzrosnąć.
Wypiołem wtyczke niebieskiegoi obroty wzrosły a więc działa. Zrobiłem też reset ECU
i zobaczymy. To od czego jest czerwony??


Każdy jest Kimś [VW]
Pozdrawiam DamianCU
GTI: viewtopic.php?f=88&t=346397" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » ndz lis 11, 2007 21:46

DamianCU pisze:To od czego jest czerwony??
Wiec tak czerwony steruje ogrzewaniem kolektora ssacego . Przerywa on dopływ prądu gdy temp. przekroczy 65 C i załącza w temp. płynu chlodzącego niższej od 55 C.
Ps Szkoda że nie działa fotosik wysłałbym foty . :grrr:


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
DamianCU
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 900
Rejestracja: ndz maja 01, 2005 13:13
Lokalizacja: Ośvwięcim, Przeciszóvw

Post autor: DamianCU » ndz lis 18, 2007 18:20

Popatrzyłem na zdjęcia RPka w innym golfie i ja mam na odwrót czujnik czerwony z niebieskim. Czerwony jest przy bloku silnika. Ma to jakies znaczenie??


Każdy jest Kimś [VW]
Pozdrawiam DamianCU
GTI: viewtopic.php?f=88&t=346397" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » ndz lis 18, 2007 18:36

jeżeli kostki od tych czujników da się pomieszać to może być przyczyna, sprawdz czy odpowiednie kostki są podpięte do odpowiednich czujników



Awatar użytkownika
DamianCU
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 900
Rejestracja: ndz maja 01, 2005 13:13
Lokalizacja: Ośvwięcim, Przeciszóvw

Post autor: DamianCU » ndz lis 18, 2007 20:00

Podpięte są odpowiednio kolorami, tylko czujniki są na odwrót.


Każdy jest Kimś [VW]
Pozdrawiam DamianCU
GTI: viewtopic.php?f=88&t=346397" onclick="window.open(this.href);return false;

boordziu69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 01:39
Lokalizacja: Łuków

Post autor: boordziu69 » śr mar 26, 2008 12:38

sprawdząłme u siebie niebieski czujnik . na zimnym wyszło 1.8 - 1.9 kOhm na rozgrzanym (wentylator załączony) wachało sie od 0.8 do 1.3 kOhm

po zdjeciu wtyczny obroty wzrosły znacznie lecz za chwile spadły i były ciut wieksze od obrotów na włączonej wtyczce



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr mar 26, 2008 15:55

no to moim zdaniem fatal - na zimno powinno byc ok 2-3 kOhm (zalezy jak zimno) a na cieplo - 90 stopni 200-300 Ohm :bigok:


TDPower

boordziu69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 01:39
Lokalizacja: Łuków

Post autor: boordziu69 » śr mar 26, 2008 17:33

teraz poszedłem odpalić samochód. i za benie odpalił ładnie i obroty ok.900. i nagle po paru sekundach obroty podskoczyły do ponad 2000 i nie chcą zejsc.. krokowiec nie chowa sie całkiem.... na LPG i na pB to samo



Awatar użytkownika
stelmik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: wt mar 18, 2008 18:09
Lokalizacja: dęblin
Kontakt:

Post autor: stelmik » śr mar 26, 2008 17:51

u mnie w rp 1400 na ciepły na zimnym 1800 na gazie i benzynie ,krokowy dobry tps sprawdzony niebieski nowy i co dalej ,a może to zapłon ,albo rozrząd



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości