Golf GTI a DSG

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Lukinho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lut 16, 2008 00:43
Lokalizacja: Częstochowa

Golf GTI a DSG

Post autor: Lukinho » sob lut 16, 2008 00:53

Mam pytanie jutro zamawiam nowego golfa GTI z skrzynia DSG w salonie i chciałbym prosićo jakies rady, jak użytkowac ta skrzynie aby bez problemu pozwoliła mi przejechac 100-150 tys km w ciągu 6 lat, na co uwazać, czego dopilnować itp. Z góry dzięki za pomoc, nie jezdziłem wczesniej automatem. Czy moze ogolnie odpuscić sobie to DSG zostac przy Manualu a w tej cenie poprawic wyposazenie.
Ostatnio zmieniony sob lut 16, 2008 01:02 przez Lukinho, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1499
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » sob lut 16, 2008 01:35

Nie miałem nigdy stycznosci z "piatką", jedynie w gazetach. Słyszałem ze to super skrzynia i ze warto dopłacic za nią (chyba koło 10k).
Tak apropo to Golf V jest podobno bardzo mało awaryjny, (jak i reszta generacji) czytałem w paru artykułach. W raporcie TUVu zajął 2 miejsce pod względem awaryjnosci


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

Lukinho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lut 16, 2008 00:43
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Lukinho » sob lut 16, 2008 01:44

kwadrat pisze:Nie miałem nigdy stycznosci z "piatką", jedynie w gazetach. Słyszałem ze to super skrzynia i ze warto dopłacic za nią (chyba koło 10k).
Tak apropo to Golf V jest podobno bardzo mało awaryjny, (jak i reszta generacji) czytałem w paru artykułach. W raporcie TUVu zajął 2 miejsce pod względem awaryjnosci
Własnie ta opinia o V byla powodem ze wybrałem go zamiast Lancera 2.0 DiD Instyle. A do DSG doplaca sie dokladnie 7 tys w przypadku GTI. I mam dylemat... czy ta skrzynia mi nie wysypie sie po jakis 20 tys km a wtedy auto juz do sprzedania ;/



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob lut 16, 2008 01:46

powinieneś sobie sciągnąć best motoring , odcinek gdzie testowali golfa gti z dsg i bez. Ten z miał długosc przewagi juz prostej startowej . Fajna sprawa ale nie ma pedału sprzęgła :p



Lukinho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lut 16, 2008 00:43
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Lukinho » sob lut 16, 2008 01:51

sas_gti pisze:powinieneś sobie sciągnąć best motoring , odcinek gdzie testowali golfa gti z dsg i bez. Ten z miał długosc przewagi juz prostej startowej . Fajna sprawa ale nie ma pedału sprzęgła :p
Tak widziałem ten filmik... co do tego ze jest mega jesli chodzi o efekty itp to wątpliowsci nie mam poprstu za dużo nasłuchałem sie od kumpli co do trwałosci automatow... znajomemu w starej Lagunie 3.2 V6 z tiptroniciem skrzynia padla po 2000 km od nowosci...;/ 1000 km pozniej padł silnik ( wymieniony na gwarancji na nowy ) Przeraza mnie to troche jak i sam automat. Do tej pory jezdzilem Megane 96r 1.4 i Grande Punto 1.4 16v ( nie licząc jazd testowych w salonach Mondeo, Laguna itp )

Z innej beczki dokladał ktos kiedy Nawi DVD tą od VW?? i elektryczne fotele... Chciałem kupic skory zamiast tego DSG ale w salonie powiedzieli ze zrobia mi to potem za 4000 zł ( bordowe skróy ktorych nie ma w ofercie VW )
Ostatnio zmieniony sob lut 16, 2008 01:56 przez Lukinho, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob lut 16, 2008 01:57

coż, teraz jak już zamówiłeśto trochę późno na takie przemyśłenia. Po prostu odbierz golfa i się nim ciesz. Póki ma gwarancję to w zasadzie cię nic nie obchodzi. Przez te kilka lat na pewno sie poznasz na DSG i sam zdecydujesz czy jednka jezdzic nim 6 lat czy sie pozbywać
Co do sposobu uzytkowania to po prostu z rozsądkiem i nie szarpac bo tego zadna srkzynia nie lubi. Bardziej martwił bym sie o seriws takiej skrzyni bo przypuszczam ze Polsce jest tylko kilka/kilkanaście osób przeszkolonych w zakresie serwisowania tego typu skrzyń



Lukinho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lut 16, 2008 00:43
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Lukinho » sob lut 16, 2008 02:00

sas_gti pisze:coż, teraz jak już zamówiłeśto trochę późno na takie przemyśłenia. Po prostu odbierz golfa i się nim ciesz. Póki ma gwarancję to w zasadzie cię nic nie obchodzi. Przez te kilka lat na pewno sie poznasz na DSG i sam zdecydujesz czy jednka jezdzic nim 6 lat czy sie pozbywać
Co do sposobu uzytkowania to po prostu z rozsądkiem i nie szarpac bo tego zadna srkzynia nie lubi. Bardziej martwił bym sie o seriws takiej skrzyni bo przypuszczam ze Polsce jest tylko kilka/kilkanaście osób przeszkolonych w zakresie serwisowania tego typu skrzyń
Ale ja dopiero jutro zamawiam tak jak napisalem w 1 poscie :hehe: wiec mam całą noc do myslenia. No to jest fakt z tego co mowili w salonie to bedzie wogule 1 GTI z DSG jakie sprzedali... wogule 1 GTI ale sporo passkow po cz-wie juz smiga z DSG i jakos to serwisowac musza :grin:



Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1499
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » sob lut 16, 2008 02:03

Lukinho, na tle tych aut co miałes to VW nawet z nowoscią jaką jest skrzynia DSG na pewno pojezdzi duzo duzo dłuzej. U Marszałka zamawiasz??
PS. Zamiast skór to wolałbym DSG :bajer:
Ostatnio zmieniony sob lut 16, 2008 02:07 przez kwadrat, łącznie zmieniany 1 raz.


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

Lukinho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lut 16, 2008 00:43
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Lukinho » sob lut 16, 2008 02:06

kwadrat pisze:Lukinho, na tle tych aut co miałes to VW nawet z nowoscią jaką jest skrzynia DSG na pewno pojezdzi duzo duzo dłuzej. U Marszałka zamawiasz??
Tak u Marszałka chociaz nie zabardzo ten salon trwaie to po znajomosciach spory upust mnie skusił na tego GTI...

Co do Punto to smigam nim od nowosci od sierpnia i bardzo mnie pozytwynie zaskoczylo co do włąsciwosci jezdznych, skrzyni biegow i silnika ale niestety fiat to fiat lista drobnych usterek jest rownie długa co lista trój w moim indexie ;D ( od sierpnia juz do naprawy jest podłokietnik, skrzypi cala tylna kanapa, skrzypia przednie tarcze hamulcowe, komputer pokaldowy sie wiesza, zacina sie schowek po stronie pasazera, radio sie samo wyłancza )
Ostatnio zmieniony sob lut 16, 2008 02:09 przez Lukinho, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1499
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » sob lut 16, 2008 02:09

A tak z ciekawosci ile trzeba czekac na nowe auto w salonie (np takiego GTI). Ile aut sprzedaje dziennie/miesiecznie takie sredni salon np. VW. Pytam sie bo juz od dawno takie pytania mnie nurtowały


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

Lukinho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lut 16, 2008 00:43
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Lukinho » sob lut 16, 2008 02:14

kwadrat pisze:A tak z ciekawosci ile trzeba czekac na nowe auto w salonie (np takiego GTI). Ile aut sprzedaje dziennie/miesiecznie takie sredni salon np. VW. Pytam sie bo juz od dawno takie pytania mnie nurtowały
Zalezy jakie auto, jesli interesuje cie konkretnie VW to na GTI czeka sie 3 miechy chyba ze beda miec jakies na stanie w Poznaniu wtedy około tygodnia. Na wiekszość VW czeka sie 3 miechy, na początku gdy przymierzalem sie do A4 ( nie kupilem z powodu dziury w budzecie ) to na Q7 czeka sie 48 tygodni... A5 36 tygodni... wiec jest to całkiem sporo... dla prownania Lancer na indywidualne zamowienie byłby dopiero w wrzesniu a na nową Lagune w salonie w lublicnu na Indywidualne zamowienie czeka sie 30 dni.... Co do innych twoich pytań nie odpowiem ci bo poprstu nie wiem :D



Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1499
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » sob lut 16, 2008 02:18

Ok dzieki. To i tak długo sie czeka. Myslałem ze tak koło miesiąca a tu prosze...


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

Lukinho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lut 16, 2008 00:43
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Lukinho » sob lut 16, 2008 02:20

kwadrat pisze:Ok dzieki. To i tak długo sie czeka. Myslałem ze tak koło miesiąca a tu prosze...
To jest mega dobijające... jak kupowałem punto pojechałem do salonu mialem do wyboru z 30 modelu i kolorow wybralem i na drugi dzien było... A co do DSG postanawiam ze bedzie ;D jak sie popsuje trudno sprzedam wtedy VW i kupie cosik innego :D Jednak przydalo by sie kilka rad dotyczyacych tych wszystkich trybow jazdy w automacie itp... ktos tu ma wogule DSG w swoim aucie?



Mash
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: sob kwie 08, 2006 23:08
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Mash » sob lut 16, 2008 03:11

jak kupisz DSG nigdy nie wrocisz do manuala ;-) osobiscie testowane golf V r32 i 19TDI obydwa w DSG, nie da sie tego opisac w slowach, skrzynia praktycznie bezobsugowa

pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 78 gości