Wyciek z okolic wałak rozrządu.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- krzysiek82
- Gadatliwa bestia
- Posty: 845
- Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Wyciek z okolic wałak rozrządu.
Witajcie
Wymieniłem zimering na wałku rozrządu, jednak nadal jest mały wyciek, orientujecie się czy jest możliwość regeneracji wałka rozrządu? I ile to może kosztować? Chyba że macie inne pomysły.
Wymieniłem zimering na wałku rozrządu, jednak nadal jest mały wyciek, orientujecie się czy jest możliwość regeneracji wałka rozrządu? I ile to może kosztować? Chyba że macie inne pomysły.
Ostatnio zmieniony śr mar 12, 2008 13:44 przez krzysiek82, łącznie zmieniany 1 raz.
[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Wałek ma pewnie wyrobioną bieżnię. Zanim zaczniesz go naprawiać spróbuj skrócic spręzynkę zaciskową simeringu (tą która jest wewnątrz). Upewnij sie dodatkowo czy właściwie umieściłeś simering (czy nie stanął kątem)
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
W tym silniku (ABU) wyciek z okolic wałka rozrządu nie tylko może występować z uszczelniacza, ale spod stopki mocującej wałek, w której ów uszczelniacz jest osadzony. Oryginalnie stopka położona jest na styk do głowicy (bez uszczelki), bo nie może jej tam być ponieważ każda uszczelka była by za gruba. W miejsce styku z głowicą stosuje się twardy silikon typu Dirco.
Może też występować wyciek z kącików uszczelki pokrywy zaworów. Tam można zastosować odrobinę silikonu do 300 stopni. Jeśli zmieniasz uszczelkę pod pokrywą zaworów to kup Elring'a. Jest drogi, ale to jest naprawdę uszczelka przypominająca oryginał.
Pozdrawiam.
Może też występować wyciek z kącików uszczelki pokrywy zaworów. Tam można zastosować odrobinę silikonu do 300 stopni. Jeśli zmieniasz uszczelkę pod pokrywą zaworów to kup Elring'a. Jest drogi, ale to jest naprawdę uszczelka przypominająca oryginał.
Pozdrawiam.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
- krzysiek82
- Gadatliwa bestia
- Posty: 845
- Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Dzięki za odpowiedzi, zimering wszedł dobrze, tzn nie jest krzywo ale na silikon nic nie robiłem. Boje się że pasek mi się zafajda olejem, teoretycznie chyba nie ma takiej możliwość bo jest zakryty osłoną. Naciąg sprężynki pomoże ale pewnie na krótko, więc chyba nie ma sensu tak kombinować.
[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446
uwierz nie na krotko. Jest to dobre rozwiazanie dla lekko wyrobionych powierzchni przy simeringach na walkach. Ja jak mialem escorta skrocilem sprezyne simeringa walu korbowego i bez problemu przejechal 50 tys a potem pozbylem sie auta.krzysiek82 pisze:Naciąg sprężynki pomoże ale pewnie na krótko
Ostatnio zmieniony śr mar 12, 2008 13:53 przez Majek666, łącznie zmieniany 1 raz.
Owszem rozwiązanie dobre, ale trzeba mieć wprawę i trochę szczęścia aby nie przesadzić, ponieważ jezeli za bardzo skrócisz sprężynkę to płetwa uszczelniacza będzie zbyt mocno dociskać do powierzchni wałka i na wskutek zwiększonego tarcia może się przegrzać i ztwardnieć co doprowadzi do ponownego wycieku.Majek666 pisze:...Jest to dobre rozwiazanie dla lekko wyrobionych powierzchni przy simeringach na walkach...
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Ja mam AAM (1,8 75 KM) i też mi skądś tam cieknie, tylko że juz dość znacznie Zamierzam się zabrać za to na dniach, tylko nie wiem tak do końca skąd cieknie. Mokro jest w okolicy koła wałka rozrządu i aż do dołu, raczej leci z góry na dół niż odwrotnie, więc pewnie spod koła wałka rozrządu, ewentualnie od wału korbowego lub spod pokrywy. Ale może jeszcze ktoś podpowie skąd może cieknąć oprócz tego? Pasek już nie jest za suchy... Mogę tak jeszcze trochę pojeździć czy jest to już dla paska niebezpieczne?
Oto newralgiczne punkty uszczelnienia pokrywy zaworów i wałka rozrządu od strony paska rozrządu dla silników 1.6 do 2.0 z wyjątkiem ABU, choć tam jest podobnie:
1. 2. 3. - Końcówki uszczelki - uszczelnienie silikonem do 300 stopni (dozować z umiarem)
4. - Uszczelnienie stopki wałka rozrządu (powierzchnia styku stopki z głowicą) - uszczelnienie silikonem twardym typu Dirco (dozować z umiarem i bardzo uważać na kanaliki olejowe, aby ich nie pozatykać)
5. - Uszczelniacz - skrócenie sprężynki (bez przesady i z wprawą)
Pozatym pokrywa zaworów musi być prosta (w razie potrzeby trzeba ją "przeklepać"). Jak sprawdzić, czy jest prosta? Położyć ją na głowicy bez uszczelki i sprawdzić czy się nie kołysze i czy przylega do brzegów głowicy w miejscu styku z uszczelką. Płaskowniki sprężynujące oznaczone na rysunku nr 21 mają przylegać do pokrywy zaworów w środku natomiast brzegi maja odstawać ku górze. Dokręcanie pokrywy zaczynamy od czterech nakrętek środkowych, a kończymy na czterech skrajnych. Podobnie jak dokręca się głowicę silnika.
Pozdrawiam.
1. 2. 3. - Końcówki uszczelki - uszczelnienie silikonem do 300 stopni (dozować z umiarem)
4. - Uszczelnienie stopki wałka rozrządu (powierzchnia styku stopki z głowicą) - uszczelnienie silikonem twardym typu Dirco (dozować z umiarem i bardzo uważać na kanaliki olejowe, aby ich nie pozatykać)
5. - Uszczelniacz - skrócenie sprężynki (bez przesady i z wprawą)
Pozatym pokrywa zaworów musi być prosta (w razie potrzeby trzeba ją "przeklepać"). Jak sprawdzić, czy jest prosta? Położyć ją na głowicy bez uszczelki i sprawdzić czy się nie kołysze i czy przylega do brzegów głowicy w miejscu styku z uszczelką. Płaskowniki sprężynujące oznaczone na rysunku nr 21 mają przylegać do pokrywy zaworów w środku natomiast brzegi maja odstawać ku górze. Dokręcanie pokrywy zaczynamy od czterech nakrętek środkowych, a kończymy na czterech skrajnych. Podobnie jak dokręca się głowicę silnika.
Pozdrawiam.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
zeby dokladnie sprawdzic skad leci to najlepiej umyc silnik i po przejazdzce krotkiej lub na postoju obserwowac skad leci, jezeli silnik bedzie mocno nagrzany to olej po nim sie rozplywa jak woda po krzywym stole
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
Dobra, chyba zrobione Wypchnięty był uszczelniacz nie na wałku rozrządu, nie na wale korbowym, tylko na tym trzecim - nie wiem jak to się zwie, ale związane jest to z zapłonem. Tylko czemu tak się zrobiło? Za wysokie ciśnienie? Przeczyściłem na wszelki wypadek to odpowietrzenie silnika, było tam pełno masełka... A kiedyś bagnet mi wyskoczył. Fakt, że wchodzi luźno, ale też musiała być jakaś przyczyna, że go wyrzuciło. Czy te dwie sprawy można powiązać?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
można, swoją drogą zatykanie odmy w 1,8 to się raczej nie zdarza. Jeździj, patrz czy silnik niema wielkich przedmuchów w dół ( z dziury bo bagnecie czy z korka oleju jak odkręcisz)
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 79 gości