sas_gti pisze:Czyli ty myslisz zatem ze olej w calym silniku jest pod cisneniem...fajnie, w misce tez, to moze zacznie tez cieknac prze uszczelke miski i delka?
- tak nie napisałem.
sas_gti pisze:Otóz przestrzeń w głowicy i skrzyni korbowej w ktorej panuje cisnienie amtosferyczne (dzieki odmie) służy za obieg powrotny oleju spowrotem do miski , pod wpływem grawitacji a jest drugi obieg który służy do transportowania oleju pod cisnieniem np na panewki i to tylko w nim jest olej pod cisnieniem
- oczywiście, że tak jest.
Tylko zwróć uwagę na jeden fakt - olej transportowany jest pod ciśnieniem np. do panewek - koło zewnętrznych panewek wasz uszczelnienie wału. Jeżeli ciśnienie oleju jest za duże, to może uszkodzić uszczelninie. Podobnie z uszczelką pod głowicą - olej pod ciśnieniem płynie rónież do głowicy i przelatuje przez tę uszczelkę.
sas_gti pisze:Otóz przestrzeń w głowicy i skrzyni korbowej w ktorej panuje cisnienie amtosferyczne
- tuaj nie do końca jest to prawdą, gdyż ciśnienie atmosferyczne panuje tylko w niektórych kanałach.
Pytanie tylko, czy przelanie oleju może spowodować wzrost ciśnienia oleju - w linku, który przytoczyłem, piszą, że tak.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=336878 - inni użytkownicy tego forum też twierdzą, że może cieknąć po przelaniu oleju...