Jak ustawic rozrząd w 1.8 16V ???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

grek14
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn paź 02, 2006 10:59
Lokalizacja: Jarocin

Jak ustawic rozrząd w 1.8 16V ???

Post autor: grek14 » wt maja 15, 2007 01:36

Witam! Jak ustawic poprawnie rozrząd w Golfie 2 1.8 16V oznaczenie silnika PL??? Jeżeli ktoś już to robił proszę o bardzo szczegółowe dane, jak ustawić znaki i na co zwrócić szczególnie uwage?
Ostatnio zmieniony wt maja 15, 2007 11:23 przez grek14, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt maja 15, 2007 06:57

"Górne" koło (głowica) ma znacznik na zewnętrznej i stronie i powinien się on pokrywać z "strzałkš" odlanš na pokrywie zaworów (w praktyce to znacznik powinien być na samej górze koła). Na kole pasowym na wale głownym znacznik powinien się pokryć z "kreskš" ( w praktyce znacznik powinien być też na samej górze koła pasowego).
Po założeniu paska tak aby zgadzały się znaczniki należy zrobić 2 pełne obrót wałem i spawdzić czy znaczniki ponownie się pokrywajš.
jak były rozpinane wałki w głowicy to znaczniki na wałkach powinny być zwrócone "do siebie".


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » wt lip 08, 2008 00:47

trochę odkop zrobię ale ostatnio grzebaliśmy w jednym 16V i tam przed wymiana paska rozrząd nie był na znakach a o ząbek cofnięty... silnik faktycznie się ciut słabo wkręcał (wolno). Ustawione na znaki było po złożeniu. Znaki na kole zamachowym to które powinny być? Były dwie kreski i założyliśmy na najbliższą kreskę na którą wychodziło ze być powinno.
Ostatnio zmieniony wt lip 08, 2008 00:48 przez CSR_GTI, łącznie zmieniany 1 raz.


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt lip 08, 2008 06:48

Obrazek


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt lip 08, 2008 08:06

Ja tylko dodam, że ogromne znaczenie ma odpowiednie ustawienie wałków względem siebie.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » wt lip 08, 2008 10:10

Dobra dzięki... ale spytam się jeszcze o te znaki na kole zamachowym - bo ustawiliśmy według tych. Pytam bo przed zdjęciem paska się nie zgadzało właśnie z tymi znakami o ząbek.


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt lip 08, 2008 10:35

Powinno być na "0" , ale przecież "po drugiej stronie" na kole pasowym masz znak i patrz na niego.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » wt lip 08, 2008 13:52

zodiak pisze:owinno być na "0"
no to tak ustawilismy... czyli moge sie nieobawiać ze źle ustawione?


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt lip 08, 2008 14:10

Powinno być ok, dla pewności sprawdź czy pokrywa się znak na kole pasowym przy wale.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » wt lip 08, 2008 23:54

zodiak pisze:dla pewności sprawdź czy pokrywa się znak na kole pasowym przy wale.
pasowym tym od pasków klinowych tak? jak znajde tam znak to zobacze ;)


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr lip 09, 2008 07:46

CSR_GTI pisze: pasowym tym od pasków klinowych tak?
Tak, widać to na załączonym przeze mnie rysunku.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

sevenos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw maja 29, 2008 13:40
Lokalizacja: Libiąż

Post autor: sevenos » wt wrz 02, 2008 22:11

CSR_GTI pisze:
zodiak pisze:owinno być na "0"
no to tak ustawilismy... czyli moge sie nieobawiać ze źle ustawione?
na 0

czy na kresce bo to jest istotne ????

chodzi mi o dolne kolo zębate ( pasowe )
Ostatnio zmieniony wt wrz 02, 2008 22:12 przez sevenos, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 49 gości