[MK2 1.6 PN] Nierówne obroty silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mikisan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn gru 08, 2008 19:58
Lokalizacja: Kielce/Ostrowiec

Post autor: mikisan » sob sty 03, 2009 18:11

No wiesz -jest zima, para się skrapla, woda z paliwa zamarza....mało płukane(bo na LPG jeździsz) więc może gdzieś coś uszkodziło -np.pompkę paliwa ,która choć mechaniczna ,niezniszczalna nie jest.Sprawdź czy paliwo idzie(za pompką ,za gaźnikiem w przelewach), a jeżeli tak to trzeba zdjąć ciarupę i zajrzeć do dysz, pływaka, filterka w gaźniku(tego na śrubę trójkę) itp.
Ostatnio zmieniony sob sty 03, 2009 18:13 przez mikisan, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
puzon_16
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:13
Lokalizacja: Hadykówka
Kontakt:

Post autor: puzon_16 » sob sty 03, 2009 18:49

wszystko fajnie ale silnik pracuje na benzynie praktycznie zupełnie normalnie- to że ma lekkie wachania obrotów zganiam na stałe ustawienie przesłony górnej.
Dziwi mnie tylko fakt żę nie chce zapalić.
Czy paliwo które ma ok 5 miesięcy w ilości ok 2 litrów może być już mało kaloryczne?



Awatar użytkownika
leon666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: leon666 » sob sty 03, 2009 19:14

puzon_16, http://www.allegro.pl/item512807583_pie ... okowy.html
kupowałem u niego potencjometr


www.vagmazowsze.com.pl


Elektromechanika samochodowa -regeneracja rozruszników i alternatorów , naprawy bieżące / info pw / konkurencyjne ceny

Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jessy » sob sty 03, 2009 19:52

Pytanie: Czy warto wymienic sonde lambda (0.65)Zawieszona gdy jezdze cały czs na gazie, odpalam tylko na benzynie?? Na LPG chodzi dobrze, na beznzynie tylko przerywa jakby chwilowo od2000r.p.m do 3000r.p.m chodzi jak by na baniakach.


Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "

Awatar użytkownika
leon666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: leon666 » sob sty 10, 2009 12:50

50zł to zaden wydatek wiec warto wymienić


www.vagmazowsze.com.pl


Elektromechanika samochodowa -regeneracja rozruszników i alternatorów , naprawy bieżące / info pw / konkurencyjne ceny

Awatar użytkownika
Yarobak
Montana Green forever
Montana Green forever
Posty: 114
Rejestracja: wt lis 06, 2007 21:55
Lokalizacja: FSL
Kontakt:

Post autor: Yarobak » czw sty 15, 2009 16:47

Witam.
Podłączę się do tematu.
Ja mam taki oto przypadek.
Odpalam auto i wszystko ok. Obroty +/- 1000. Chodzi prwie idealnie.
Cyrk zaczyna się gdy:
- włączę swiatła mijania
- włączę ogrzewanie tylnej szyby
- włączy się wentylator chłodnicy
- włączę dmuchawę na ostatni stopień
Wtedy obroty zaczynają falować między 1300 a 1500.
Po rozgrzaniu silnika obroty utrzymują się w okolicach 1500.
Po wyłączeniu powyżej wymienionych odbiorników prądu obroty po chwili spadają na 1000.

Byłem z tym u mechanika. Po kompleksowej diagnostyce okazało się, że:
- sonda lambda działa idealnie
- spaliny idealne
- błąd modułu zapłonu (to małe na sterowniku firmy Telefunken)

Mam zamiar podłączyć inny moduł i sprawdzić czy to rzeczywiście jego wina.
Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem?
Jakieś rady, sugestie?



rafko19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob sty 17, 2009 22:43
Lokalizacja: Z nienacka

Post autor: rafko19 » ndz sty 18, 2009 21:12

niechcę nikogo wprowadzać w błąd ale z tego co do tej pory udało mi się wyczytać to za to prawdopodobnie odpowiedzialny jest nastawnik przepustnicy ktory to powinien utrzymać optymalne obroty niezależnie o obciążenia silnika na biegu jałowym po wlączeniu wlaśnie odbiorników ktore pobierają dużo prądu



Awatar użytkownika
konop
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 603
Rejestracja: pt maja 13, 2005 16:24
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: konop » czw sty 22, 2009 16:42

Mam podobny problem z moim 1.6 PN

Na gazie i na benzynie czesto obroty zawieszja sie w ok. 1500-3000.
Kiedys po zgaszeniu wszytsko wracało do normy teraz jest caly czas zle.

Dziwne ze na gazie tez robii tak samo.... dodam ze instalajacja pierwszej generacji.

Macie jakis pomysł?
Ostatnio zmieniony czw sty 22, 2009 16:43 przez konop, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek Obrazek
Obrazek Golf MK2 2.0 2E
Obrazek Passat B3 1.9D 1Y

mikisan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn gru 08, 2008 19:58
Lokalizacja: Kielce/Ostrowiec

Post autor: mikisan » czw sty 22, 2009 21:25

Zobaczyłbym swobodę ruchu przepustnic na zimno i ciepło.Sprawdzić można nastawnik przepustnicy pierwszego stopnia -łącznie z czyszczeniem zaworków odpowietrzających.Niestety jest nieco możliwości mechanicznych i elektronicznych powodujących takie zachowanie gaźnika.Nawet prozaiczne przycinanie linki gazu czy przepustnicy.Osobiście wyjąłbym dziada i obejrzał ,wyczyścił i znowu obejrzał nawet przez lupę czy nie ma śladów wskazujących na przycieranie przepustnicy czy przysłony okazyjnie z powodu luzów na panewkach.Może przesłona wstępna wzbogacając(bo wcisnąłeś mu mocniej) ma trudności z odbiciem i zostaje dłużej wzbogacony niż powinien?Może jej nastawnik ma już za dużo zanieczyszczeń?Może trzeba luz wyregulować między popychaczem nastawnika pierwszego stopnia ,a odbojnikiem(jest w materiałach w wątku -to ok.3.15mm).Ale sam by się nie zmienił raczej.Najprędzej nastawnik przepustnicy -zaworki są może nieszczelne(te pod śrubkę m4 do wyciągania) i nie ma wystarczającego vacum aby się cofnąć -ssie lewe powietrze.Wystarczy wymyć i oringi im zmienić -u mnie były niemal całkiem sztywne.Malutkie są i uwaga ,by nie zgubić drobnych elementów zaworków!Opis jest w materialach zamieszczonych w wątku.Możesz zerknąć na wężyk między nastawnikiem(właśnie od zaworka jednego ,jednokierunkowego) do gaźnika(do jego "dołu" samego).Jak będzie nieszczelny to podciśnienie z dolotu nie "pójdzie" z odpowiednią siłą do nastawnika i może zostawać na wysunięciu lekkim.Jak zawiśnie to wyjdź z auta(po zatrzymaniu hihi) i popchnij popychacz nastawnika w głąb na próbę.



Awatar użytkownika
konop
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 603
Rejestracja: pt maja 13, 2005 16:24
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: konop » pt sty 23, 2009 21:52

Okazało sie ze problemem jest nastawnik przepustnicy - do konca sie nie chowal a to powodowalo zawieszanie sie obrotow.....

- przesmarowalem go WD40
- sprawdzilem polaczenie kabli do niego, węzyków

i wszystko wróciło do normy :)

Dzieki


Obrazek Obrazek
Obrazek Golf MK2 2.0 2E
Obrazek Passat B3 1.9D 1Y

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt sty 23, 2009 22:39

Ciekawe na jak długo.... Często jest tak, że jak coś pogrzebiesz przy tym gaźniku, to początkowo jest ok, a potem znomu lipa...


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zibi201
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: czw paź 23, 2008 23:00
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Zibi201 » sob sty 24, 2009 18:51

A ja chciałbym zapytać jakich części bym potrzebował do zmiany 2EE na 2E2 albo wtrysk od RPka. Byłbym wdzięczny za wskazówki.
Ostatnio zmieniony sob sty 24, 2009 21:00 przez Zibi201, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
leon666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: leon666 » ndz sty 25, 2009 11:35

Zibi201, do rp potrzebny ci cały monowtrysk (na allegro około 150zł) + komputer 80zł =hula aż miło :bigok: . Sam miałem tak robic ale u mnie tylko sonda padła i teraz smiga


www.vagmazowsze.com.pl


Elektromechanika samochodowa -regeneracja rozruszników i alternatorów , naprawy bieżące / info pw / konkurencyjne ceny

Zibi201
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: czw paź 23, 2008 23:00
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Zibi201 » ndz sty 25, 2009 19:50

Tylko monowtrysk i komputer? A kolektor ssący?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 69 gości