stuki w silniku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mario1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn paź 27, 2008 22:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mario1987 » pn sty 26, 2009 02:05

to znajdzcie mi takiego w poznaniu :) ile kosztuja zawory wie ktos moze?



haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » pn sty 26, 2009 02:09

chosen pisze:Moj brejdak robi za 30 zł:>
hehe szkoda ze nie mieszka w wawie, mialby sporo roboty :bajer:

cena zaworow, w zaleznosci z jakiego stopu, ale ceny od 10-12zl w gore..



mario1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn paź 27, 2008 22:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mario1987 » pn sty 26, 2009 02:33

jutro sie wszystko okaze bo zrzuce głowice. trzymajcie kciuki



Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » pn sty 26, 2009 03:05

moze byc tak ze beda tylko do przeszlifowania. Nowe zawory to koszt ok 15-20 zł.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

mario1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn paź 27, 2008 22:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mario1987 » pn sty 26, 2009 03:11

chosen pisze:moze byc tak ze beda tylko do przeszlifowania. Nowe zawory to koszt ok 15-20 zł.
ok ale skoro zawory kosztuja 15 zl a przeszlifowanie pewnie tez 15 od sztuki to raczej bardziej sie oplaca wymienic



tiestus87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tiestus87 » pn sty 26, 2009 19:04

temat obadany?



mario1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn paź 27, 2008 22:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mario1987 » pn sty 26, 2009 20:23

dzisiaj rozebralem wszystko. okazalo sie ze w 4 cylindrze byl kawalek metalu. nie jestem w stanie okreslic co to. zbyt zmiazdzone. na tloku sa drobne ryski ale to chyba nic nie robi. gładź ok. mam takie pytanko jak wymienic uszczelniacze.



Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » pn sty 26, 2009 21:17

mario1987 pisze:am takie pytanko jak wymienic uszczelniacze.
Rozbierasz glowice (wyciagasz walek, sciagasz sprezyny zaworowe, wyjmujesz zawory) na prowadnicach po stronie sprezyn masz takie gumowe tulejki to sa uszczelniacze. Sciagasz je (albo szczypcami specjalnymi do tego albo domowymi sposobami) i zakladasz nowe koniecznie smarujac olejem. Akladasz wszytsko do kupy potem.



mario1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn paź 27, 2008 22:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mario1987 » wt sty 27, 2009 01:05

Majek666, a mozesz mi dokaldnie opisac jak zdemontowac zawory?i z jakim momentem dokrecac głowice bo teraz to znalezc nie moge
Ostatnio zmieniony wt sty 27, 2009 03:28 przez mario1987, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Blase
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw kwie 19, 2007 09:30
Lokalizacja: BDG
Kontakt:

Post autor: Blase » wt sty 27, 2009 03:52

mario1987 pisze:z jakim momentem dokrecac głowice bo teraz to znalezc nie moge
Obrazek


Always Look On The Bright Side Of Life

mario1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn paź 27, 2008 22:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mario1987 » wt sty 27, 2009 04:42

etap 1 dokrecic wszystkie w kolejnosci jak na rysunku z 40 nm, nastepnie wszystkie z 60, i potem 2 x po 90 stopni. dobrz einterpretuje?

A skoro jestem juz na takim etapie to moze wartoby było sprawdzić stan pierscieni. przedchwila przeszła mi mysl ze to moze jednak pierscien a wlasciwie kawałek byl na tłoku. jak to najlepiej sprawdzic. pokrecic kołem pasowym i w ten sposob wyjdzie mi tłok?
Ostatnio zmieniony wt sty 27, 2009 07:29 przez mario1987, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » wt sty 27, 2009 11:05

mario1987 pisze:Majek666, a mozesz mi dokaldnie opisac jak zdemontowac zawory?
Ja uzywam przyrzadu ktory sciska cala sprezyne tak daleko aby mozna bylo wyjac zamek sprezyny (dwa polstozkowe pierscienie). Wtedy mozesz wyjac dopiero sprezyne i zawor.
mario1987 pisze:etap 1 dokrecic wszystkie w kolejnosci jak na rysunku z 40 nm, nastepnie wszystkie z 60, i potem 2 x po 90 stopni. dobrz einterpretuje?

A skoro jestem juz na takim etapie to moze wartoby było sprawdzić stan pierscieni. przedchwila przeszła mi mysl ze to moze jednak pierscien a wlasciwie kawałek byl na tłoku. jak to najlepiej sprawdzic. pokrecic kołem pasowym i w ten sposob wyjdzie mi tłok?
2x po 90 to tez najpierw wszytskie o 90 i znowu wszytskie o 90. Jak juz masz sciagneta glowice to zeby sprawdzic luz na pierscieniach musisz wyjac tlok z piercieniem a wtedy to i tak musisz kupic nowe pierscienie bo takich starych sie juz nie zaklada bo bedzie olejem zygal. Zeby wyciagnac tlok (trzeba miec zdjeta glowice) musisz odkrecic korbowod od walu (dwie sruby) i wypychasz tlok do gory.

[ Dodano: 27 Sty 2009 10:07 ]
mario1987 pisze:przedchwila przeszła mi mysl ze to moze jednak pierscien a wlasciwie kawałek byl na tłoku
Moim zdaniem jesli bylby to kawalek pierscienia to bys mial porysowana gladz cylindra.

[ Dodano: 27 Sty 2009 10:14 ]
Timothy88 pisze:moży wyczyść szklanki z oleju (najlepiej przy pomocy opalarki do okien lub czegos podobnego),i wsadź je ponownie ??
Jezu ale macie metody. Zeby popychacze dobrze sie oczyscily musza pojezdzic na dobrym cisnieniu oleju nawet 600 km i wtedy przestana klepac. Slyszalem nawet o procedurze serwisowej w aso VW ze po wymianie popychaczy silnik musi chodzic przez 5 minut na 5 tys obrotow.



mario1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn paź 27, 2008 22:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mario1987 » śr sty 28, 2009 15:52

czy rozrząd może być tak ustawiony : na dole pokrywają się symbole, a u góry może być przesunięcie o 1 mm?
Ostatnio zmieniony śr sty 28, 2009 23:51 przez mario1987, łącznie zmieniany 1 raz.



tiestus87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tiestus87 » czw sty 29, 2009 00:00

rozrząd to poważna sprawa..dzis juz Ci nie pomogę, ale jutro zapytam się wujka..wydaje mi się, że lepiej żeby wszystko było idealnie..nawet 1 mm może mieć znaczenie..



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: BagertySip i 65 gości